Bukefalos 28 år!

Miljöpartiet rasar i Metrobeställda Yougovundersökningen

Här så har vi ett typiskt försök att spegla.
Misstaget som du gör är att tro att vi skulle bry oss om ditt omdöme om oss eller att försöka att komma överens med dig.

Jisses.

Nej, det var ingen spegling så du förstår uppenbarligen inte vad det här jag avser. Varför skulle jag förövrigt låta sjöberga spegla sig i mig? Finns ingen logik i det. Ägnar mig aldrig åt spegling på nätet över huvud taget. Har inget att vinna på det.

Jag skrev att jag delar sjöberga syn där för att jag gjorde det.

Varför skulle jag tro att ni bryr er om att komma överens med mig? Återigen en missbedömning från din sida.

Jag är här för att diskutera, inget annat.
 
Varför tappar mainstreammedia i förtroende?
Pga detta. SVT medarbetare representerar inte folket.
Källan är väl usel, men undersökningen är likväl gjord av en professor vid Göteborgs universitet.
http://politikdelen.com/2014/12/11/public-service-bor-kraftigt-ifragasattas/

Problemet är väl att människor endast är intresserade av politik om det drabbar dom själva. NIMBY är ju en välkänd strof. Att sk. public service är vänstervriden är ju allmänt känt bland oss intresserade men "svennebanan" knäpper på burken och tittar på Rapport och ojar sig över hur hemskt dom har det i Östra Långtbortistan, that's it.
 
Problemet är väl att människor endast är intresserade av politik om det drabbar dom själva. NIMBY är ju en välkänd strof. Att sk. public service är vänstervriden är ju allmänt känt bland oss intresserade men "svennebanan" knäpper på burken och tittar på Rapport och ojar sig över hur hemskt dom har det i Östra Långtbortistan, that's it.
"Bland oss intresserade"... Syftar du på den lilla syltklick i samhället som har "vaknat" och "sett sanningen"? Dvs "verklighetens" människor, som vågar säga "det alla egentligen tänker". Låter lite som sektmedlemmar om du frågar mig...
 
"Bland oss intresserade"... Syftar du på den lilla syltklick i samhället som har "vaknat" och "sett sanningen"? Dvs "verklighetens" människor, som vågar säga "det alla egentligen tänker". Låter lite som sektmedlemmar om du frågar mig...

Det är inte någon liten klick som vaknat utan en stor del av svenska befolkning. Annars hade inte politikerna lagt om politiken i den riktning som gjorts. Den politik som var rasistisk i det svenska medierlandskapet för ett år sedan är idag på väg att genomföras.
 
Syltklick? Ja de som nu äntligen har övergett MP har fått vakna.
SD's 1,5 miljoner väljare kan du väl ändå inte klassa som en klick?
Tänk vad duktiga vänstermedia har varit på att demonisera SD väljare. Tänk om partiet blir störst vid nästa val. Att det är rejält underskattat kan man väl ändå vara ense om eller?
I en demokrati ska inte etablissemanget kunna håna och grovt förtala en så stor andel av befolkningen som bara vill ha samma förutsättningar som alla andra länder. Men även de ländernas folk och deras ministrar får liknande epitet. Hur de ser på svenskarna vill vi inte veta för vi vet bäst. Hybris och vid förfallets rand. Allt för en plats i Säkerhetsrådet. Andra EU länders regeringar tar sitt ansvar! För sitt eget folk med undantag för Merkel som nog inte kommer att sitta kvar.
 
Och du tror fortfarande att jag skulle tycka att du är trevlig?

Försökte skicka PM till dig men detgick inte så får ta det här.


Ja, lika säker som på att jag tror att du tycker att jag är otrevlig på Bukefalos.

Det låter märkligt att du tror att människor är så lättlästa. Jag är ingen psykopat utan en empatisk person så alla psykopattecknen kan du glömma.
 
Att det är rejält underskattat kan man väl ändå vara ense om eller?
Nej.
SDs största problem är att de inte kan räkna.
De skulle inte få ihop matematiken i en budget.
SDs näst största problem är att de inte har tillräckligt med Politiker för att fylla sina platser.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/var-sjunde-sd-politiker-hoppar-av
SD väljare lider av "Nån-annan-ism" så de är inte själva beredda på att göra själva det politiska arbetet.
Det vill de att någon annan gör.
 
Syltklick? Ja de som nu äntligen har övergett MP har fått vakna.
SD's 1,5 miljoner väljare kan du väl ändå inte klassa som en klick?
Tänk vad duktiga vänstermedia har varit på att demonisera SD väljare. Tänk om partiet blir störst vid nästa val. Att det är rejält underskattat kan man väl ändå vara ense om eller?
I en demokrati ska inte etablissemanget kunna håna och grovt förtala en så stor andel av befolkningen som bara vill ha samma förutsättningar som alla andra länder. Men även de ländernas folk och deras ministrar får liknande epitet. Hur de ser på svenskarna vill vi inte veta för vi vet bäst. Hybris och vid förfallets rand. Allt för en plats i Säkerhetsrådet. Andra EU länders regeringar tar sitt ansvar! För sitt eget folk med undantag för Merkel som nog inte kommer att sitta kvar.

Svensken är tyvärr väldigt indoktrinerade och skrämda till tystnad som du säger. Det räcker att åka över Öresund och det blir ett mycket friare klimat.
 
Nej.
SDs största problem är att de inte kan räkna.
De skulle inte få ihop matematiken i en budget.
SDs näst största problem är att de inte har tillräckligt med Politiker för att fylla sina platser.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/var-sjunde-sd-politiker-hoppar-av
SD väljare lider av "Nån-annan-ism" så de är inte själva beredda på att göra själva det politiska arbetet.
Det vill de att någon annan gör.

Ja, det är ett problem att SD är ett så ungt parti och att deras anhängare straffas på olika sätt om de är öppna med sina åsikter.

Däremot för de ju den klart bästa flyktingpolitiken rent objektivt om vi ser till Sveriges intressen.
 
Försökte skicka PM till dig men detgick inte så får ta det här.
Jag har blockerat den funktionen för alla utom för några få utvalda.
Psykopater har empati i massor, det är hur de använder den kunskapen som skiljer sig från andra.
De har också en rent övermänsklig självkontroll och det är där som jag brukar avslöja dem.
Människor behöver inte vara lättlästa för att jag skall se igenom dem.
Jag har ett minne som går utöver det vanliga och det tillsammans med min matematisk-analytiska förmåga gör att jag ser mönster som avslöjar andra människor på många sätt.
Mitt minne är så pass extremt att jag har gått i terapi för att lära mig leva med det utan att må dåligt av det.
Min psykolog berättade att hon bara hade läst om fenomenet men aldrig träffat någon med det eller hört om någon annan som hade direkt erfarenhet av någon som jag.
Hon trodde att jag var den första och den sista med extremt minne som hon skulle träffa då det är så oerhört sällsynt.
 
Det håller jag inte med om.
Vi måste alla hjälpa till efter förmåga för att åstadkomma ett så lugnt världsläge som möjligt.
Det är det bästa för Sverige.

Världsläget blir inte lugnare av att man öppnar upp för flyktingsmugglare och stora flyktingströmmar över Europa som Tyskland och Sverige gjort.

Sveriges s.k. generösa flyktingpolitik är en konsekvens av att människor agerar känslomässigt utan att beakta fakta och konsekvenser. Sedan blir även analysen känslomässig eftersom man inte vill ta in negativa konsekvenser av det känslomässiga beteendet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Regeringen står bakom en skrivelse om att sänka skyddet för björn och lodjur i EU, för att möjliggöra ökad jakt. En KU-anmälan för att...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
820
Hundavel & Ras Tråden postades av sig själv, så texten är lite knas… :o Men ja. Vi pratar ju mycket om hälsoläget bland olika raser. Man kan ju basera...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 389
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 219
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp