Min kille delar allt på sociala medier!

Bukefalos 30 år!

Lalinea

Trådstartare
Jag har själv noll intresse av att segla omkring för allas beskådan och skvaller.
Han har flera tusen ”vänner” och lägger ut varenda dag om vad han gör.
Nu har vi bokat en resa och det är redan ute på sociala medier att vi ska resa och jag upplever det nästan avtändande. Kan vi inte få ha något för oss själva?

Han vet mycket väl vad jag tycker om sociala medier och vi hade enorma bråk kring att jag inte ville vara i ett förhållande med honom på Facebook.

Jag tror han är så beroende av sociala medier så han inte kan se något annat alternativ.
Du väljer vad du tycker är viktigast, och respekterar inte han dig och din vilja, är det ett liv du önskar att leva?

Jag har själv noll intresse av att segla omkring för allas beskådan och skvaller.
Nu har vi bokat en resa och det är redan ute på sociala medier att vi ska resa och jag upplever det nästan avtändande. Kan vi inte få ha något för oss själva?
Jag misstänker att det är en ganska stor del av hans liv och person att dela sitt liv med andra, medan du är mer introvert och vill ha ert liv för er själva. Är det en skillnad du kan leva med. För det tänker jag är era personligheter. Han vill rikta sig utåt och du vill rikta dig inåt.

Det som man kanske kan anpassa är lite vad man delar med sig av och inte, så du kan ju uteslutas från delandet men kan kommer fortsätta dela och lägga ut sin del av resan men utan dig tex. Där skulle jag säga att det inte finns ett rätt eller fel utan bara en överenskommelse mellan er som par för vad som är rimligt att dela med sig av, en kompromiss.

Jag misstänker att det är en ganska stor del av hans liv och person att dela sitt liv med andra, medan du är mer introvert och vill ha ert liv för er själva. Är det en skillnad du kan leva med. För det tänker jag är era personligheter. Han vill rikta sig utåt och du vill rikta dig inåt.

Det som man kanske kan anpassa är lite vad man delar med sig av och inte, så du kan ju uteslutas från delandet men kan kommer fortsätta dela och lägga ut sin del av resan men utan dig tex. Där skulle jag säga att det inte finns ett rätt eller fel utan bara en överenskommelse mellan er som par för vad som är rimligt att dela med sig av, en kompromiss.
Mycket klokt svar. Han vill dela med sig och jag känner inget behov av det överhuvudtaget utan upplever det obehagligt att alla ska veta allt.

Mycket klokt svar. Han vill dela med sig och jag känner inget behov av det överhuvudtaget utan upplever det obehagligt att alla ska veta allt.
Men om han tex skriver "I juni åker jag till Grekland." Då är det väl trots allt hans grej? Om han inte nämner dig, inte delar bild på dig osv? Eller tänker jag fel? Skulle det kunna vara en lösning? Han delar, men han håller dig utanför.

Men om han tex skriver "I juni åker jag till Grekland." Då är det väl trots allt hans grej? Om han inte nämner dig, inte delar bild på dig osv? Eller tänker jag fel? Skulle det kunna vara en lösning? Han delar, men han håller dig utanför.
Ja det är självklart okej det är bara att jag blir så trött på att vi inte kan ha något för oss själva utan alla ska veta vad han gör dygnet runt och då är jag involverad även om jag inte nämns med namn.
Det är nog mest känslan hos mig.

Just att dela att man ska resa bort eller är bortrest är något jag undviker att dela, bla med hänsyn till risken för inbrott. Visst mitt konto på Instagram är privat men troligen är det inte så svårt att hacka sådana konton, och då är det ju lätt att ta reda på vad någon bor. Har personen över 1000 "vänner" på sociala medier skulle jag vara än försiktigare. Man kan ju dela lite foton när man är hemma från resan.

Gälla de din situation TS så skulle jag kräva att han inte delade några bilder på dig och inte heller skrev något om dig (att du är med etc) på sina sociala medier. Men ja, det låtet lite som ett beroende. Kan det vara så att det han planerar och gör blir i hans ögon "roligare/bättre/mer spännande när han får uppmärksamhet/bekräftelse på sociala medier?

Gälla nde din situation TS så skulle jag kräva att han inte delade några bilder på dig och inte heller skrev något om dig (att du är med etc) på sina sociala medier. Men ja, det låtet lite som ett beroende. Kan det vara så att det han planerar och gör blir i hans ögon "roligare/bättre/mer spännande när han får uppmärksamhet/bekräftelse på sociala medier?
Bekräftelse, uppmärksamhet. Är det drivet i hans skrivande?

Ni är olika, kan ni hitta nån medelväg? Jag delar absolut inte allt på nätet men en del, och en hel del med vänner och jobbarkompisar (vi har en ovanligt öppen kultur där) och dejtade samtidigt en snubbe som var Extremt privat av sig, så på jobbet fick de helt enkelt bara reda på ett smeknamn. Jag publicerade aldrig en enda ansiktsbild eller namn på nätet. Kände man oss väl kunde man ju säkert lista ut vems armbåge som syntes eller att jag inte var ensam på just den aktiviteten med den utrustningen, men det gjorde att jag ändå kunde dela med mig utan att han syntes eller att viss info kunde kopplas till honom.

Jag hade kanske tyckt att han kan vänta? Lite det här med att få processa och planera själva innan det lämnas ut?
Kan han inte ha en "fördröjning" så att du ber honom att inte lägga upp saker direkt?
Jag hade haft samma känsla som du men funderat mer på varför du känner så, då är det lättare att förmedla och hitta en medelväg.

Jag hade också tyckt att det var avtändande, så jag hade behövt åtminstone en kompromiss från hans sida annars hade jag nog gjort slut.

Jag skulle inte kunna bry mig mindre om vad som delas på sociala medier om det inte är av personliga exklusiva

saker som bara berör mig/oss

Vissa personer delar med sig av allt vissa ingenting Precis som när man möter folk.

Har du pratat med honom om detta? Vad säger han när du inte vill han ska dela saker?

Be honom bara dela sker om sig själv och aldrig ha med dig i ekvationen om han inte frågar så behöver du inte se det eller bry dig om det

Har du noll intresse över vad andra hittar på i livet som de delar med sig är det ju på ett sätt "bara" att filtrera bort.

Jag har flera vänner på sociala medier som delar lite allmänt om sitt vardagliga liv vilket jag tycker är intressant då vi bor så långt bort från varandra och livet går i 180 så det knappt hinns ringa/ kontakta varandra.

Jag skulle inte kunna bry mig mindre om vad som delas på sociala medier om det inte är av personliga exklusiva

saker som bara berör mig/oss

Vissa personer delar med sig av allt vissa ingenting Precis som när man möter folk.

Har du pratat med honom om detta? Vad säger han när du inte vill han ska dela saker?

Be honom bara dela sker om sig själv och aldrig ha med dig i ekvationen om han inte frågar så behöver du inte se det eller bry dig om det

Har du noll intresse över vad andra hittar på i livet som de delar med sig är det ju på ett sätt "bara" att filtrera bort.

Jag har flera vänner på sociala medier som delar lite allmänt om sitt vardagliga liv vilket jag tycker är intressant då vi bor så långt bort från varandra och livet går i 180 så det knappt hinns ringa/ kontakta varandra.
Jag har pratat med honom och hans svar är men jag delar ju ingenting personligt, så vi har olika uppfattning om vad personligt är.
Jag tycker det är personligt att dela med sig om vad man gör hela tiden. Han delar exempelvis när han varit vid sina föräldrars grav vilket jag tycker är personligt.

Jag har absolut inte noll intresse av vad andra delar jag förstår att han och andra vill dela med sig men det jag upplever obehagligt är att jag själv åker med på ett hörn i och med min kille.
Jag är inte bekväm med att folk ska kunna kopiera bilder på mig eller läsa om mig på så vis.

Jag vet att många mest skvallrar och är ondsinta och använder sociala medier i det syftet.

Hur många som är genuint uppskattande i sina lajk kan man räkna på en hand och det är dom närmaste.

Obs det är min uppfattning om folk och bekanta överlag.

Jag hade också tyckt att det var avtändande, så jag hade behövt åtminstone en kompromiss från hans sida annars hade jag nog gjort slut.
Ja jag älskar honom ju och allt fungerar bra men vi har så olika syn på sociala medier jag kan dessutom tycka det är lite barnsligt att i vuxen ålder söka så mycket bekräftelse online.
Men jag antar att alla bara är olika.

Liknande trådar

• Min kille lägger ut allt på sociala medier!
  • Jag och min far
  • Sociala medier
  • Är det jag som är trög?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka