Min man var otrogen

Bukefalos 30 år!

Jag vet inte, men ser jag till mig själv har min sexualitet ändrats under åren. Landat i queer men vete 17 vad jag är.
Jag tycker inte att man måste veta vad man är, men däremot måste man vara ärlig med den man är tillsammans med och det känner jag brister här. Gått bakom ryggen, planerat, legat med någon annan, hållit tyst om det. Att vara osäker på vad man är är en helt annan sak än oärlighet.

Så jag känner nog som TS att själva otroheten egentligen inte är det stora utan oärligheten som drivit det.

Jag har noll förtroende för kyrkan. Inte ett alternativ.

Det vimlar inte direkt av psykologer här. Får väl kolla digitalt
Har lite bråttom så jag hinner inte läsa om någon har skrivit detta innan, men många kommuner har familjerådgivning. Har man tur kan det gå riktigt fort att få en tid.

Nu är det fan inte bra alltså.. Hjärtat rusar, tryck över bröstet.
Försöker hålla ångan uppe för sonens skull, men egentligen vill jag bara bryta ihop och gå och lägga mig.. Får vänta tills han gått och lagt sig ikväll.

Vill vara ifred, men samtidigt känner jag mig otroligt obehagligt ensam just nu.

Försöker hålla ångan uppe för sonens skull, men egentligen vill jag bara bryta ihop och gå och lägga mig.. Får vänta tills han gått och lagt sig ikväll.

Vill vara ifred, men samtidigt känner jag mig otroligt obehagligt ensam just nu.
Du har ingen vän eller familj du kan prata med? Det är ju lite det man har dom till tänker jag.

Kan du ringa någon? Tex @Flavor ?
Kanske inte nu men om några timmar? Klart du håller ångan uppe för barnet, det är en sund reaktion, men du måste få bryta ihop sen om du känner det behovet och ha lite stöd i det är aldrig fel.

Låt mannen steppa upp och ta sonen nu. Kräv att få egentid.

Bokade in en tid på mindler till imorgon. Bara för att få prata med någon. Trycket över bröstet blir bara starkare och starkare. Fortfarande tomt i huvudet och inte så mycket känslor, men ångest ändå. Hjärnan är klar (men tom) och det är skönt i och för sig. Vette fan om jag orkar jobba i veckan.. Samtidigt är det bra ju med rutin. Har nog inget avancerat inplanerat i veckan vad jag kommer ihåg.

Våga vara självisk. Behöver du sjukskriva dig så gör det! Samtidigt kan det vara skönt att gå in i workmode och kunna släppa det privata också om man kan. Behöver du avlastning så se till att du får det, så tillvida att din partner avlastar dig med barnet så du får egentid eller annat.
Även om situationen säkert är jobbig för honom så är han ändå nånstans förberedd på det till skillnad från dig (då han skapat den). Du är däremot antagligen i chocktillstånd då detta kom som en blixt från klar himmel. Att inte veta vad man ska känna är helt rimligt och att känslorna kan härja hej vilt och växla både mellan ilska, sorg och allt annat.

Bra med samtal och att du kan prata med någon.

Bokade in en tid på mindler till imorgon. Bara för att få prata med någon. Trycket över bröstet blir bara starkare och starkare. Fortfarande tomt i huvudet och inte så mycket känslor, men ångest ändå. Hjärnan är klar (men tom) och det är skönt i och för sig. Vette fan om jag orkar jobba i veckan.. Samtidigt är det bra ju med rutin. Har nog inget avancerat inplanerat i veckan vad jag kommer ihåg.
Sjukskriv dig kära du ❤️

Jag känner likadant, jag vill ju inte att han ska stanna med oss "bara för att". Han måste få vara den han är.
Jag är inte den som tycker att otrohet är hela världen alltid, men samtidigt är jag väldigt noga med vad som är trygghet och vad som är aktivt val. Jag är helt allergisk mot att någon ska vara tillsammans bara för att det är känt och enkelt. För många är det är lättare att vara lite missnöjd med det kända, än att inte veta någonting om det okända och ta steget. Finns mängder med par som kommit över en otrohet, men också många som fått ett uppvaknande till att allting inte är som det ska. Att din man tagit steget att skaffa en dejtingprofil och aktivt letat män att "testa på" tyder ju ändå på att han inte är helt nöjd med vad han har. Jag hade inte känt mig direkt uppskattad i den vetskapen.

Men som med alla kriser i livet så handlar det i slutändan om att man måste förlita sig på att man klarar sig själv. Man kan inte lita och kontrollera någon annan människa, men man kan lita på sig själv. Man kan förlita sig på att livet kommer bli bra för att man klarar av livet. Mitt råd är att ta kontroll över ditt liv och se till så att du kommer att klara dig. Att ens partner försvinner ur ens liv, innebär inte att hela livet blir upp och ner vänt, det innebär bara att er relation inte ser likadan ut. Men ditt jobb är detsamma, ditt hem är förhoppningsvis detsamma om du kan bo kvar och här behöver du se till så att du har kunskapen och alla möjligheter att behålla ditt liv såsom det ser ut. Då blir det inte lika jobbigt. Det enda som händer är att han inte finns i det på samma sätt längre.

Usch vilken jobbig situation 😔
Jag skulle nog känna att sveket var värre iom att det handlar om en planerad otrohet där man steg för steg bestämt sig för att kontakta, träffa och sen ligga med någon annan och sätta hela den nuvarande relationen på spel och inte prata med dig om sina tankar om hur hab känner. Han har gått runt och funderat men inte bogar dela med sig till den han lever med nu.
Tilliten går inte att återställa bara sådär utan den kommer nog behöva byggas om på nya villkor. Jättebra att du har bokat tid för samtal med ett proffs ❤️

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka