@sthu Jag
vill inte skrika "dumpa!!" åt dig, samtidigt som jag så gärna skulle vilja åka hem till er och packa ihop din mans saker och vråla honom rakt i ansiktet. För mig personligen är otrohet en riktigt jävla big deal - men även om en tänker bort just den biten så är resten av hans beteende faktiskt riktigt riktigt illa. Att han upprepade gånger gör det som sårar dig, som får dig att må såhär, helt eller delvis
planerar att göra det - och inte ens kan ta sig tid att skicka ett sms med nån lögn för att du ska veta att han inte kört ihjäl sig på väg hem (jag säger
inte att det varit en
bra lösning, men det hade åtminstone besparat dig oron och rädslan där inatt/tidigt i morse när du fick leta i ovisshet..mindre panik om han hade låtit dig tro att han hölls kvar på jobbet pga sjuk kollega eller något..). Så otroligt respektlöst och hänsynslöst. En gör inte såhär mot någon som en älskar, imo.
Och nej, fina du. Om jag förstått dig rätt så har det funnits bra delar av ert förhållande också. Du har inte slösat bort åren. Jag fattar känslan, mer än du anar, men nej. Däremot kanske det som varit/är bra inte är tillräckligt för att väga upp det som inte är bra nu?
Och..nej, det är inte rätt att säga dumma saker. Men det är
förståeligt i situationen.
Jag skrev det imorse också. Men det tål att upprepas. Tänk på dig själv nu - vad du behöver, vad du vill, vad du orkar. Det som är bäst för dig och ditt mående, kommer att vara bra för sonen också. Det praktiska löser du - låt inte det hindra dig om det är den biten som håller emot, du fixar det! Snälla, snälla, snälla du. Var snäll mot dig själv nu.

Andas och ta hand om dig.
Jag är så himla ledsen, och arg, för din skull.