Min man var otrogen

Bukefalos 30 år!

Jag undrar om han vet om din beroendeställning till honom…? Om han vet hur mycket han och hans värld betyder för dig och hur omöjligt det är för dig att lämna honom - och det i sin tur ger honom ”modet” att spela lite på sidan om? Att inte ta hänsyn? För han vet att det är riskfritt? DET är en hemsk situation att leva i. Män har ju i alla tider vetat att kvinnan inte kan lämna, eftersom han står för inkomsten etc. Idag är det inte längre så, tack och lov, men det finns andra beroenden som de är medvetna om. Detta är ett sådant. Och det måste vara väldigt nedbrytande och förminskande för dig om det är så. @sthu

Beklagar. Finner inte ord för o beskriva hur vidrigt han behandlar dig. Inte ens min värste fiende skulle jag utsätta för den paniken att inte höra av sig eller vara anträffbar. Han skiter ju tyvärr fullständigt i dig. Får också känslan att han misshandlar dig så här psykiskt för att du ska ge upp han.

Jag undrar om han vet om din beroendeställning till honom…? Om han vet hur mycket han och hans värld betyder för dig och hur omöjligt det är för dig att lämna honom - och det i sin tur ger honom ”modet” att spela lite på sidan om? Att inte ta hänsyn? För han vet att det är riskfritt? DET är en hemsk situation att leva i. Män har ju i alla tider vetat att kvinnan inte kan lämna, eftersom han står för inkomsten etc. Idag är det inte längre så, tack och lov, men det finns andra beroenden som de är medvetna om. Detta är ett sådant. Och det måste vara väldigt nedbrytande och förminskande för dig om det är så. @sthu
Eller så är han bara en fegskit som inte vara den som flyttar o kan då skylla på att hon kastade ut honom.

Och just att spela på en beroendeställning är bland det fulaste man kan göra, det blir lite 1800-tal över sånt beteende där "kvinnan tige i församlingen" och förväntas titta åt andra hållet och låssas som det regnar när karln kn*llar runt.:meh:

Jag vet inte vad jag ska göra.
Min man var otrogen, igen. Med en kvinnlig kollega den här gången.

Jag trodde det hade hänt honom något allvarligt när han inte kom hem från jobbet inatt. Ringde och smsade flera gånger utan svar. Väckte sonen och åkte ut och letade tidigt i morse. Efter någon mil fick jag ett sms att han var på väg hem, så jag vände och åkte hem igen.

När han väl kom hem sa han bara "jag har gjort bort mig igen". Fick dra ur honom var som hänt. Får inga svar på varför han gjorde det. Han pratar om att skaffa egen lägenhet. Jag vet inte vad jag ska göra.

Jag varken vill eller kan (orkar) bo kvar själv i vårt stora hus.
Jag vill inte skilja mig, men jag vill inte leva med någon jag inte kan lita på heller.

Har gått runt med hög puls och hjärtklappning hela dagen. Ångest deluxe. Jag fattar inte att han gör så här mot mig. Oss.
Stor kram ❤️

Det måste vara många tankar som snurrar hos dig nu och det måste kännas som många beslut att fatta men jag vill skicka med dig att du inte behöver bestämma dig nu, känslorna kan behöva lugna sig först.

Har du någon vän eller familj som du skulle kunna åka till ett par dagar? Tror det kan vara skönt att komma bort från honom och ett gemensamma hem för att få perspektiv, och kanske för att känna dig mindre ensam ❤️

Jag har inga vänner kvar. De lämnade i förra förhållandet och jag har inte fått några nya. På tio år. Ja, så illa är det.

Min familj vill jag inte prata med. De kommer inte förstå. Jag kommer berätta allt om det tar slut. Då ska alla få veta vad han gjort.

Vi pratade en del igår kväll, men det kändes mest som att det var mitt fel allting. Att jag har sagt och gjort saker som drivit iväg honom. Han berättade att han blivit kär i henne, att det var nytt och spännande, som en kåt tonåring. Jag blev så arg och ledsen.

Alltså jag förstår att man blir lite intresserad och får intresse tillbaka. Men man agerar inte på det.

Jag läste deras sms. Det har pågått rätt länge. När vi varit ute på annat har han suttit och skickat sms till henne. Han har aktivt valt att hellre ha kontakt med henne än med oss.

Jag krävde svar på varför han inte svarade när jag ringde. "Jag trodde du skulle bli arg". No shit Sherlock...

Jag har så mycket hatiskt jag vill skriva om din man. Men jag låter bli.

Däremot vill jag säga att du kommer klara att bo själv, rådda det som råddas ska. För man gör det, man klarar så mycket mer än man tror. Och du är en stark, kompetent kvinna. Du fixar att bo i hus själv - om du vill. Eller att flytta till mindre - om du hellre vill. Du klarar ta hand om sonen själv och det som krävs, för du gör det redan.

Din man bryter ned dig. Det han gör när han alltid sätter sig själv i första rummet, utsätter dig för otrohet (hur många gånger har det hänt som inte har avslöjats..?) och rent allmänt maler ner dig att passa i det han vill ha.. det är misshandel.

Du förtjänar att må bra.

Jag fattar att det är SKITLÄSKIGT att hoppa. Att kasta sig ut i att vara ensamstående mamma. Med hus att sköta. Jobb och fsk att bolla. Ensamheten. Så jävla läskigt!
Men när du hoppat, sjunkit genom vattnet som är all rädsla och ångest, så kommer du att kunna ta avstamp mot botten och skjuta fart mot ytan igen. Mot ett mående som är bra, ett liv där du får ta plats och faktiskt göra det du vill. Inte behöva ta hänsyn till en man som bara tar hänsyn till sig själv och vad han själv vill. Men just nu är han en blyklump runt dina fötter och du kommer drunkna. Han kommer dränka dig.
Måste bara säga; wow, vad bra skrivet:bow::heart Spot on!

Jag har inga vänner kvar. De lämnade i förra förhållandet och jag har inte fått några nya. På tio år. Ja, så illa är det.

Min familj vill jag inte prata med. De kommer inte förstå. Jag kommer berätta allt om det tar slut. Då ska alla få veta vad han gjort.

Vi pratade en del igår kväll, men det kändes mest som att det var mitt fel allting. Att jag har sagt och gjort saker som drivit iväg honom. Han berättade att han blivit kär i henne, att det var nytt och spännande, som en kåt tonåring. Jag blev så arg och ledsen.

Alltså jag förstår att man blir lite intresserad och får intresse tillbaka. Men man agerar inte på det.

Jag läste deras sms. Det har pågått rätt länge. När vi varit ute på annat har han suttit och skickat sms till henne. Han har aktivt valt att hellre ha kontakt med henne än med oss.

Jag krävde svar på varför han inte svarade när jag ringde. "Jag trodde du skulle bli arg". No shit Sherlock...
Du förtjänar bättre än det här.

Jag behöver hjälp att få ner ångesten. Den har suttit i sen klockan tre igår natt. Det börjar blir fysiskt jobbigt nu. Jag har provat att andas i fyrkant och distrahera mig med annat, men det går inte. Det bara värker i bröstet och är svårt att andas. Ibland flimrar det för ögonen. Hela kroppen är på helspänn.

Prova mindfullness övningen fem sinnen. Det går nog hitta en guidad övning på Youtube. Det är bra att träna på övningar även när man är mer reglerad för starkare effekt. Jag beklagar. Förstår att sorgen måste vara överväldigande

Prova mindfullness övningen fem sinnen. Det går nog hitta en guidad övning på Youtube. Det är bra att träna på övningar även när man är mer reglerad för starkare effekt. Jag beklagar. Förstår att sorgen måste vara överväldigande
Jag får bara upp barnprogram om sinnena när jag söker 🤪

Jag får bara upp barnprogram om sinnena när jag söker 🤪
Antar att det är denna (från facebook):
MINSKA DIN ORO OCH STRESS med 5-4-3-2-1 metoden. Lägg märke till:
- 5 saker i rummet eller ute som du kan SE
- 4 ljud som du kan HÖRA
- 3 saker dom du kan KÄNNA(som ring på fingret, dina strumpor på fötterna etc
- 2 saker som du kan känna DOFTEN av
- och 1 sak som du kan SMAKA på
Fokus på dina sinnen hjälper dig till Här&Nu. Och räkningen från 5-1 tar oss bort från tankar som oroar eller stressar.
Prova får du se! Och DELA gärna till intresserade!
Vänliga hälsningar
Ola Schenström, läkare, författare till Mindfulness i vardagen och till 52 vägar till mindfulness

Jag behöver hjälp att få ner ångesten.
Min erfarenhet är att vården är bra på just det.
Det finns bra läkemedel som ger lindring så att man kan tänka klart och hantera situationen.
Jag rekommenderar därför 1177.
Det var dit som jag vände mig efter att jag och min familj hade blivit hotade till livet.
Jag fick en akuttid på VC som förstod och skrev ut ett litet nödkit på recept samt remitterade mig vidare till psykiatrin.
Hotet kvarstod under en tid och jag behövde till varje pris fungera under tiden. Bl.a. för att hantera hotet som var verkligt och på riktigt.
Precis som du har det nu.
Hotet pågår och du behöver fungera för att skydda dig själv.

Jag behöver hjälp att få ner ångesten. Den har suttit i sen klockan tre igår natt. Det börjar blir fysiskt jobbigt nu. Jag har provat att andas i fyrkant och distrahera mig med annat, men det går inte. Det bara värker i bröstet och är svårt att andas. Ibland flimrar det för ögonen. Hela kroppen är på helspänn.
Fysisk aktivitet är bra mot ångest, både akut och på sikt. Få igång hjärtat, bli svettig.

Jag har försökt, det hjälper nån sekund sen kommer det tillbaka med dubbel kraft

Övning 9b: Fysiska metoder​

Varför?​

Följande fyra övningar är till sin karaktär fysiska, eftersom förmågan att tänka försvagas i ett olidligt sinnestillstånd.

Syftet med dessa övningar är att återställa sinnestillståndet till en nivå där du igen kan agera.

Hur?​

• Utnyttja kyla
  • Intensiv motion
  • Spännings-avslappningsteknik
  • Lugna andningen
Du kan testa en eller två övningar eller varför inte alla. När du hittar en metod som passar dig lönar det sig att börja tillämpa den varje gång du känner att din ångest är på väg att bli olidligt stark.

Exempel​

• Utnyttja kyla: Doppa händerna i kallt vatten / ta en kall dusch / placera en frysproduktpåse på ditt ansikte eller nacke. Om du under kylexponeringen håller andan i 30 sekunder ökar de fysiologiska verkningarna av övningen, och effekten blir starkare.
  • Intensiv motion: Spring runt kvarteret eller upp- och nerför en trappa tills du blir andfådd.
  • Spännings-avslappningsteknik: Sätt dig på en stol. Spänn musklerna i den övre delen av kroppen så hårt du orkar och håll samtidigt andan 15 sekunder. Andas ut och låt musklerna slappna av. Upprepa minst tre gånger.
  • Lugna andningen: Andas långsamt in och ut så att utandningen är något längre än inandningen. Upprepa tills du märker att du blir lugn.
  • ‐---‐-'----------------------------------------------------
  • ‐---------------------------''---''--'----------

Och det är egentligen inte konstigt att du får ångest i den situationen du är i: Ångest fungerar ofta som kroppens inbyggda larmsystem när dina personliga, känslomässiga eller fysiska gränser har blivit överträdda. När du ignorerar dina egna behov eller låter andra kliva över dina gränser, reagerar nervsystemet med stress och ångest som en varningssignal på att din trygghet är hotad.

Alltså det här är ju rent förfärligt :( . Jag blir så ARG när jag läser det. Och så omoget att skylla på dig och sedan ha en hemlig förälskelse på gång samtidigt. Jag hoppas verkligen att du lämnar, för det här låter inte som något som någonsin kan bli bra igen.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur