Min man var otrogen

Bukefalos 30 år!

Skit. Totalt skit.

Fick quetiapin av vården , 25 mg. Tog en tablett vid lunch och har varit som en zombie sen dess. Supertrött och med världens ångestpåslag. Lyckat.

Jag vill bara sätta mig i ett hörn och gråta. Men det går ju inte när jag har ett barn att ta hand om.

Alla som skriker "dumpa" får gärna lugna sig lite.
Kan inte han ta hand om barnet? Du har fått en chock och behöver ju få känna dina känslor.

Jag tror inte heller att ”dumpa!!” är riktigt rätt råd just här och nu. Men - få ordning på ångesten (du behöver nåt annat än Quetiapin helt klart) och ge dig sen tid att tänka klart.Personligen kan jag inte se förhållandet som hållbart överhuvudtaget, inte minst med tanke på hur du mår just nu. Men känn inte att du står och faller med den här mannen. Ge honom inte den makten och förminska inte dig själv. Jag hade gått i terapi - själv. Inte med honom. Vill han ha familjeterapi så ok, men DU behöver stöttning och hjälp här. Med dig själv och för dig själv. ❤️‍🩹❤️❤️❤️
Vårdteamet ringer imorgon. Ska få samtalskontakt osv. Läkaren ville egentligen lägga in mig

Han är ute på annat. Med en kompis. De hade planerat för länge sen, och jag vill inte att han ska förstöra ett förhållande till.
Fast det är väll inte ditt ansvar. Du tar ansvar för dig och ditt mående han för sig och sitt. Nu har han försatt dig i en situation som gör att du mår jättedåligt, då borde han också se till att du får möjlighet till att ta hand om dig i den situationen.

Tror vi mer stressar än stöttar med våra uppmaningar om än det ena och än det andra just nu. Ta hand om dig @sthu och försök hitta tiden att försöka landa lite efter chocken.
Ja, just nu känner jag att allt jag gör är fel fel fel fel fel och dumt och fel. Var jag än gör är det fel.

Det var JAG som ville att han skulle åka, för jag ville vara själv med sonen. Nu gick inte det och ni har inte en jävla aning om hur jag hanterar det.

Ja, just nu känner jag att allt jag gör är fel fel fel fel fel och dumt och fel. Var jag än gör är det fel.

Det var JAG som ville att han skulle åka, för jag ville vara själv med sonen. Nu gick inte det och ni har inte en jävla aning om hur jag hanterar det.
Nej det är faktiskt bara han som gör fel.

Man lämnar inte en människa som mår så dåligt som du ensam med ett litet barn.
Och det oavsett vad den människan säger.

Man tar sitt ansvar som förälder och medmänniska.

Du skall inte behöva hantera denna situationen alls.
Det skall barnets pappa göra.

Nu har jag läst igenom vad som hänt senaste dagarna. Vilken jävla skitsituation helt enkelt 💔
Jag önskar så att du hade nån i närheten som du kunde få krascha på soffan och bara sopa ihop resterna av dig själv hos. Stor kram :heart:heart:heart

Nej det är faktiskt bara han som gör fel.

Man lämnar inte en människa som mår så dåligt som du ensam med ett litet barn.
Och det oavsett vad den människan säger.

Man tar sitt ansvar som förälder och medmänniska.

Du skall inte behöva hantera denna situationen alls.
Det skall barnets pappa göra.
Det du säger är att jag gjorde fel. Tyvärr, men det är så jag läser det. Jag gjorde fel som mer eller mindre tvingade honom att åka.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka