Kan det hjälpa att prata med utomstående?Jag behöver hjälp att få ner ångesten. Den har suttit i sen klockan tre igår natt. Det börjar blir fysiskt jobbigt nu. Jag har provat att andas i fyrkant och distrahera mig med annat, men det går inte. Det bara värker i bröstet och är svårt att andas. Ibland flimrar det för ögonen. Hela kroppen är på helspänn.
Tänker jourhavande präst är utbildade och kan vara något?
Bara en tanke.
För övrigt Heja dig. Du ÄR jäkligt starkt, tror inget annat men att hamna i ett trauma så som du har gjort är inte lätt.
Ens känslor försvinner inte bara sådär huxflux. Ibland kunde man önska att kärleken tog slut där och då men det gör det inte. Man känner sig tom, sviken och snuvad på livet bortprioriterad.
Andas ta det lugnt och var öppen med till andra att han varit otrogen. Det är inte det minsta skämmigt för dig bara för honom. Känn absolut ingen skuld eller skam över detta. Det var hans val inte ditt.
Jag är fruktansvärt arg å dina vägar på din sk man. Jag stod bredvid en av mina bästa vänner när hon gick igenom samma. Hon förlorade nästan alla gemensamma vänner. Tja det gjorde de båda två för det vart så infekterat. De gjorde parterapi, terapi på egen hand men landade i uppbrott efter några månader. Först nu 2 år senare så mår hon fruktansvärt bra. Har hittat lite nya vänner från jkobbet. (vi bor ca 50 mil ifrån varandra så svårt att umgås på det sättet)
Det kommer vara jobbigt, Det kommer fortsätta vara oerhört tufft men du kommer må bättre.
Buke finns dessutom här för dig.