Min man var otrogen

Bukefalos 30 år!

Det du säger är att jag gjorde fel. Tyvärr, men det är så jag läser det. Jag gjorde fel som mer eller mindre tvingade honom att åka.
Nej du gjorde inte fel.

När man mår så dåligt som du gör så skall man ändå inte lämna personen ensam med ett litet barn.
Du gjorde som du skulle ha gjort i vanliga fall.
Som du brukar göra
Och det är så man fungerar i kris.
Man vill att allt skall bli/vara som vanligt.

Jag kan dra en parallell på mig själv.
Jag blir ibland väldigt sjuk, 39,8° och 85% i syresättning i några dagar.
Då är jag inte kapabel att avgöra om jag behöver åka till sjukhus och få hjälp eller inte.
Sist så tvärvägrade jag då jag bara ville bli lämnad ifred.

Det var inte mitt fel.

Nu så hade jag bara mig själv att ta hand om, så det var inte heller någon annans fel att jag inte åkte in.
Men om jag hade haft ett litet barn att ta hand om så hade det varit omgivningens plikt att ta över det ansvaret.
Och det var inte heller någon som lämnade mig åt mitt öde.
Mina människor såg till att mäta min syresättning och kontrollera att jag svarade på tilltal varannan timme, dygnet runt.
Trots att jag var otrevlig, vevade och fäktande.
Om jag hade tuppat av så hade de ringt ambulans.

Det viktiga var att de inte övergav mig.

Tog en megavarm dusch. Riktigt riktigt varm. Tvinga musklerna att slappna av lite. Nu känner jag mig nästan normal.

Lagt ut en sökesannons på medryttarhäst. Göra nåt för mig själv för en gångs skull. Får väl se om jag hittar någon.

Skit. Totalt skit.

Fick quetiapin av vården , 25 mg. Tog en tablett vid lunch och har varit som en zombie sen dess. Supertrött och med världens ångestpåslag. Lyckat.

Jag vill bara sätta mig i ett hörn och gråta. Men det går ju inte när jag har ett barn att ta hand om.

Alla som skriker "dumpa" får gärna lugna sig lite.

Jag förstår att alla som säger dumpa i all välmening kan vara lite som salt i sår. Det första steget för dig är att bli starkare psykiskt och fysiskt. Du måste vara mer stabil mentalt innan du kan ta itu med praktiska och känslomässiga kaos. Det jag tycker är, om ni inte redan gjort det, se till att du sover i sängen och han på en soffa någon annanstans så du slipper se honom intimt.

Fokusera på praktiska kortsiktiga mål. En sak i taget. Kanske fundera på om du och Lilleman kan åka bort ensamma några dagar så du får tid och ro att tänka? Byta miljö är aldrig fel. Om du kan och om du litar på honom som pappa, kan Lilleman bo med honom, så du verkligen kan vara ensam och fokusera på ditt mående. Jag fattar hur kaotiskt allt är just nu särskilt med din diagnos. Naturligtvis finns dina känslor, kärlek, kvar hos dig. Det är inte något man bara stänger av. Men vad vill han? Vill han försöka igen? När du vet vad han vill kan du ta ställning till vad du vill.

Jag säger inte dumpa, det är bara du som kan bestämma det. Men, trots din kärlek, tror du att du någonsin kommer kunna lita på honom? Det är svårt, omöjligt, att ha ett förhållande utan förtroende. Att sitta med den där gnagande känslan av att han kanske är med någon annan vad han än säger om att han jobbar över.

Jag förstår att alla som säger dumpa i all välmening kan vara lite som salt i sår. Det första steget för dig är att bli starkare psykiskt och fysiskt. Du måste vara mer stabil mentalt innan du kan ta itu med praktiska och känslomässiga kaos. Det jag tycker är, om ni inte redan gjort det, se till att du sover i sängen och han på en soffa någon annanstans så du slipper se honom intimt.

Fokusera på praktiska kortsiktiga mål. En sak i taget. Kanske fundera på om du och Lilleman kan åka bort ensamma några dagar så du får tid och ro att tänka? Byta miljö är aldrig fel. Om du kan och om du litar på honom som pappa, kan Lilleman bo med honom, så du verkligen kan vara ensam och fokusera på ditt mående. Jag fattar hur kaotiskt allt är just nu särskilt med din diagnos. Naturligtvis finns dina känslor, kärlek, kvar hos dig. Det är inte något man bara stänger av. Men vad vill han? Vill han försöka igen? När du vet vad han vill kan du ta ställning till vad du vill.

Jag säger inte dumpa, det är bara du som kan bestämma det. Men, trots din kärlek, tror du att du någonsin kommer kunna lita på honom? Det är svårt, omöjligt, att ha ett förhållande utan förtroende. Att sitta med den där gnagande känslan av att han kanske är med någon annan vad han än säger om att han jobbar över.
Vadå vad vill han?? För tillfället har han ingen talan, han får rätta sig efter vad @sthu vill.

Vill bara säga att du är så otroligt stark @sthu som tar ansvar för dig och för din son, trots att du mår som du gör mitt i allt det här :heart Det är en riktig superkraft.

Jag hoppas att det dyker upp en medryttarhäst snart, alla borde få ha en mule att pussa på och päls att borra in ansiktet i när livet svajar.
Jag håller med. Du är otroligt stark @sthu , andas och hitta strategier (med hjälp av vården och själv). This too shall pass, på ett eller annat sätt.

Tog en megavarm dusch. Riktigt riktigt varm. Tvinga musklerna att slappna av lite. Nu känner jag mig nästan normal.

Lagt ut en sökesannons på medryttarhäst. Göra nåt för mig själv för en gångs skull. Får väl se om jag hittar någon.

Jättevarm dusch hjälper mig också. Vad skönt att lite spänning släppte i kroppen. Och fint att du slängt ut en krok efter en medryttarhäst - egentid och bra för själen! Att klappa häst är friskvård :heart

Jag vet inte. Jag kom över det förra gången, lyckades förlåta och gå vidare tillsammans. Men nu vet jag inte. Det känns så oändligt mycket värre den här gången, av så många anledningar.
Det jag undrar lite över är om han erkände för dig pga att det tog slut med den andra kvinnan…? Om de fortsatt, hade han då också fortsatt med henne bakom din rygg? Det låter ju inte som en engångshändelse….

Det jag undrar lite över är om han erkände för dig pga att det tog slut med den andra kvinnan…? Om de fortsatt, hade han då också fortsatt med henne bakom din rygg? Det låter ju inte som en engångshändelse….

Det var en man första gången och sådana här funderingar är inte något som behövs i det här läget. Det viktiga nu är att @sthu kommer i balans och mår så bra det går.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka