Min nya lägenhet och flytten

Hur mycket grejer har du? Hur mycket tid har du på dig?
Rätt många lådor runt 40 st
En soffa, säng , tv , en stor tredelad bokhylla, ett skrivbord med stol, en enkel bokhylla, en fåtölj, tvrumsbord, köksbord med 3 stolar 2 nattduksbord
En utemöbel med 4 stolar och ett runt bord, marsvinsburen 2 katträd, en tv bänk, en byrå och tavlor
Har en dag på mig, dock inte hela då jag tror de kommer på morgonen.
 
Rätt många lådor runt 40 st
En soffa, säng , tv , en stor tredelad bokhylla, ett skrivbord med stol, en enkel bokhylla, en fåtölj, tvrumsbord, köksbord med 3 stolar 2 nattduksbord
En utemöbel med 4 stolar och ett runt bord, marsvinsburen 2 katträd, en tv bänk, en byrå och tavlor
Har en dag på mig, dock inte hela då jag tror de kommer på morgonen.
Packa böcker tillsammans med kuddar och liknande så blir lådorna inte så tunga. :idea:
 
Verkar som att rätt många säljer sin soffa och liknande inför en flytt nu och skaffar ny till nya stället. Får den hemkörd och uppburen. Jag funderar på det när jag hittar ny lägenhet. Alltid flyttat själv med hjälp. Soffan är värst
Tyvärr inget alternativ att köpa ny soffa
 
Rätt många lådor runt 40 st
En soffa, säng , tv , en stor tredelad bokhylla, ett skrivbord med stol, en enkel bokhylla, en fåtölj, tvrumsbord, köksbord med 3 stolar 2 nattduksbord
En utemöbel med 4 stolar och ett runt bord, marsvinsburen 2 katträd, en tv bänk, en byrå och tavlor
Har en dag på mig, dock inte hela då jag tror de kommer på morgonen.
Det borde 2-3 personer klara på en dag.
 
Har inte börjat på att packa än
3 veckor kvar
Men NU låg planlösningen ute
Dock på lägenheten under men den ser likadan ut som min förutom att den har badkar och det har inte min.
Screenshot_20200216-204324_Samsung Internet.jpg
 
Verkar som att rätt många säljer sin soffa och liknande inför en flytt nu och skaffar ny till nya stället. Får den hemkörd och uppburen. Jag funderar på det när jag hittar ny lägenhet. Alltid flyttat själv med hjälp. Soffan är värst
När jag flyttade hitt till sutan så fasade jag också för soffan.

Min kompis med man, son och far hjälpte mig. När vi kom till soffan så jämrade jag mig lite. Vännen är tapetserare och lagar soffor på löpande band så hon bad om en skiftnyckel. Vände på soffan och skruvade isär den i ett gäng behändiga delar. Jag bar ner ett armstöd. :)
 
När jag flyttade hitt till sutan så fasade jag också för soffan.

Min kompis med man, son och far hjälpte mig. När vi kom till soffan så jämrade jag mig lite. Vännen är tapetserare och lagar soffor på löpande band så hon bad om en skiftnyckel. Vände på soffan och skruvade isär den i ett gäng behändiga delar. Jag bar ner ett armstöd. :)
Det är ju en divansoffa så den går att få i mindre delar.
Är inte så tung förutom den delen där det är förvaring men det är hanterbart.
 
Jädrans slit men nu är källaren klar
2 st 240 l sopsäckar slängda och en massa trasiga kartonger som ska till återvinningen
Skar i hjärtat när jag fick slänga min älskade änglahunds halsband och koppel i läder då de var så mögliga så det hade aldrig gått att fixa.
Mycket slängt pga fukten där nere.
Tur att nya källaren är varm och torr
 
Jädrans slit men nu är källaren klar
2 st 240 l sopsäckar slängda och en massa trasiga kartonger som ska till återvinningen
Skar i hjärtat när jag fick slänga min älskade änglahunds halsband och koppel i läder då de var så mögliga så det hade aldrig gått att fixa.
Mycket slängt pga fukten där nere.
Tur att nya källaren är varm och torr
Heja dig, bra jobbat 😃🙌
 
Det går framåt
Känns bra, men är jobbigt nu innan man är på plats
Mest orolig för att katten ska vara stressad men jag kan inte skjuta på packningen för det. Har dock feliway i uttagen så hoppas det dämpar.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 189
Senast: Hoarfrost
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 502
Senast: Squie
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
779
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp