Min sambo dog hastift inatt

Åkte iväg i fredags som planerat men jobbade ingenting.

Idag är jag på jobbet, trött och sliten men det får gå.

Var på 40-årsfest på lördagen det var det jkag skulle iväg på och det kändes bra att åka dit. Lagom med folk och det vart riktigt trevligt.
Kom hem igår och fick bestrida ytterligare till sambons ena myndiga barn att det inte är okej att deras mamma sitter med då hon hatade sambon. Hon har ingenting där att göra och vill de ha med sig någon annan vuxen får de ta med sig en nära släkting på sambons sida. ,Blev en liten diskussion men det är så det är. De kommer få ärva allt från sin far inga konstigheter men jag vill inte ha deras mamma snokande i allt som rörde mig och sambon. Kommer låta henne sitta utanför och vänta om hon dyker upp.
Laddar om för detta nu. Har några jobbiga möten denna vecka men det får gå som det går. Jag jobbar halvtid just nu en dag i taget med stöd från min arbetsplats. De har varit fantastiska även FK har varit bra att göra med. Känns som om mna börjar komma in i en vardag
Tycker att du gör helt rätt i det. Vad ska hon där att göra om de inte hade en bra relation liksom. Ännu värre om det är så pass negativa känslor som du beskriver här. Stå på dig!
 
126271086_3516132385147824_7056261909726011439_n.jpg
 
Igår var vi hos juristen och det gick jättebra. De hade med sig min sambos syster som stöd och hon hjälpte mig förklara.
Nu sitter jag och väntar på mäklaren. Bör dyka upp när som.

Jag är så trött. Efter mötet gick jag till Kicks och köpte smink för nästan 1000 spänn jag som knappt sminkar mig.

Ja ja det får gå
 
Åkte iväg i fredags som planerat men jobbade ingenting.

Idag är jag på jobbet, trött och sliten men det får gå.

Var på 40-årsfest på lördagen det var det jkag skulle iväg på och det kändes bra att åka dit. Lagom med folk och det vart riktigt trevligt.
Kom hem igår och fick bestrida ytterligare till sambons ena myndiga barn att det inte är okej att deras mamma sitter med då hon hatade sambon. Hon har ingenting där att göra och vill de ha med sig någon annan vuxen får de ta med sig en nära släkting på sambons sida. ,Blev en liten diskussion men det är så det är. De kommer få ärva allt från sin far inga konstigheter men jag vill inte ha deras mamma snokande i allt som rörde mig och sambon. Kommer låta henne sitta utanför och vänta om hon dyker upp.
Laddar om för detta nu. Har några jobbiga möten denna vecka men det får gå som det går. Jag jobbar halvtid just nu en dag i taget med stöd från min arbetsplats. De har varit fantastiska även FK har varit bra att göra med. Känns som om mna börjar komma in i en vardag


Vad skönt att det kändes bra att komma iväg. Bra att du sa ifrån till sambons barn hon har ju verkligen inget med det hela att göra. Tycker det var ett bra alternativ du förde fram med en släkting från din sambos sida. Ta hand dig
 
Igår var vi hos juristen och det gick jättebra. De hade med sig min sambos syster som stöd och hon hjälpte mig förklara.
Nu sitter jag och väntar på mäklaren. Bör dyka upp när som.

Jag är så trött. Efter mötet gick jag till Kicks och köpte smink för nästan 1000 spänn jag som knappt sminkar mig.

Ja ja det får gå


Läste bara ditt första inlägg innan jag svarade såg detta nu. Skönt att höra att det blev bra möte. Förstår att du är dödstrött.
 
Sovit 12h är fortfarande helt slut

Nu kommer det ju bara att var aväldigt tomt och tyst etttga. Tänkte redan börja ställa fram och plocka undan hans saker så efter jul är det bara att hämta.

Dels vill jag ju rensa rejält innan min egna flytt också. Även om den är en bit framåt.

Skönt att det "värsta" är över nu blir det dock bara ännu tommare
 
Sovit 12h är fortfarande helt slut

Nu kommer det ju bara att var aväldigt tomt och tyst etttga. Tänkte redan börja ställa fram och plocka undan hans saker så efter jul är det bara att hämta.

Dels vill jag ju rensa rejält innan min egna flytt också. Även om den är en bit framåt.

Skönt att det "värsta" är över nu blir det dock bara ännu tommare
Jag förstår att det känns tommare nu. Min svärfar dog för några år sedan och det blev väldigt tydligt att det är så det blir för partnern som är kvar. I början släpper alla vänner allt och stöttar upp. Sedan börjar det släppa, folk återgår till sina liv och man blir mer ensam. Min svärmor upplevde det väldigt jobbigt i början. Men nu, 4 år senare så mår hon bra i det också. Hon har också tagit mer kontakt med vänner på eget initiativ. Och det är väl där förändringen blir, att man själv måste bli lite mer drivande, något som givetvis kan vara ganska svårt när det är så pass färskt fortfarande.

Med det vill jag säga att du inte ska vara rädd för att ta egna initiativ. Ta kontakt med vänner när du behöver det. De har inte glömt bort dig, de har bara fullt upp i sina egna liv. Sträcker du ut handen så kommer de ta den!
 
Fick sms från äldsta dottern igår.

Helgen v49 kommer de och hämtar grejer så kan jag plocka iordning hans böcker och sätta en postitlapp på de som är min aså kommer de och går igenom. Svarade fint att de är välkomna men att jag måste vara hemma när de kommer in i vårt hem och ska hämta grejer.

Hon har inte varit hemma på över 2 år hon har ingen aning om vad som är Sambons, mina grejer eller våra gemensamma. Fick ett redigt surt svar om att jag bad dem höra av sig när de viste mer så jag kan planera. Fick till svar att de hör av sig när och om de kan typ 10-15 min innan de åker.

Suck

Nu måste jag ringa till den "normala" utav dem och förklarar att det inte är ok att bara gå runt i mmitt hem och rota. Vi var överens om att de ska komma ut och få med sig allt som var hans men inte att de får gå och plocka när de själva vill. Då vill jag ha tillbaks nyckeln. Pratade med resten i sambons släkt och det är en självklarhet att de inte får gå och plocka själva.

Har lust med att ta mitt pick och pack och dra så får de lösa husförsäljning och lån själva. Som sagt jag kan gå dårifrån med skulder och fortfarande få köpa mitt hus men tror inte de blir så glada över att alla pengar de fått in från olika försäkringar mm kommer de få betala för att lösa ut huset.

Redigt irriterad över sättet att uttrycka sig.

Ska dessutom vara borta en dag på den helgen så funderar på att låta min bror bo hemma hos mig och när de kommer får de bara gå in i ett rum där jag ställt in alla Andraes grejer och ingen annanstans.

Orka hålla på
 
Fick sms från äldsta dottern igår.

Helgen v49 kommer de och hämtar grejer så kan jag plocka iordning hans böcker och sätta en postitlapp på de som är min aså kommer de och går igenom. Svarade fint att de är välkomna men att jag måste vara hemma när de kommer in i vårt hem och ska hämta grejer.

Hon har inte varit hemma på över 2 år hon har ingen aning om vad som är Sambons, mina grejer eller våra gemensamma. Fick ett redigt surt svar om att jag bad dem höra av sig när de viste mer så jag kan planera. Fick till svar att de hör av sig när och om de kan typ 10-15 min innan de åker.

Suck

Nu måste jag ringa till den "normala" utav dem och förklarar att det inte är ok att bara gå runt i mmitt hem och rota. Vi var överens om att de ska komma ut och få med sig allt som var hans men inte att de får gå och plocka när de själva vill. Då vill jag ha tillbaks nyckeln. Pratade med resten i sambons släkt och det är en självklarhet att de inte får gå och plocka själva.

Har lust med att ta mitt pick och pack och dra så får de lösa husförsäljning och lån själva. Som sagt jag kan gå dårifrån med skulder och fortfarande få köpa mitt hus men tror inte de blir så glada över att alla pengar de fått in från olika försäkringar mm kommer de få betala för att lösa ut huset.

Redigt irriterad över sättet att uttrycka sig.

Ska dessutom vara borta en dag på den helgen så funderar på att låta min bror bo hemma hos mig och när de kommer får de bara gå in i ett rum där jag ställt in alla Andraes grejer och ingen annanstans.

Orka hålla på
Har varit i liknande situation, men min man gick bort i cancer. Min man var en samlare av rang så jag gjorde det enkelt för oss, de fick allt som fanns i garaget och jag tog huset. Vi hade alltså inget av värde i huset men desto mer i garaget. Men just att slippa hålla på var värt så mycket mer än alla pengar i världen.
Förstår dig till fullo ❤️
 
Fick sms från äldsta dottern igår.

Helgen v49 kommer de och hämtar grejer så kan jag plocka iordning hans böcker och sätta en postitlapp på de som är min aså kommer de och går igenom. Svarade fint att de är välkomna men att jag måste vara hemma när de kommer in i vårt hem och ska hämta grejer.

Hon har inte varit hemma på över 2 år hon har ingen aning om vad som är Sambons, mina grejer eller våra gemensamma. Fick ett redigt surt svar om att jag bad dem höra av sig när de viste mer så jag kan planera. Fick till svar att de hör av sig när och om de kan typ 10-15 min innan de åker.

Suck

Nu måste jag ringa till den "normala" utav dem och förklarar att det inte är ok att bara gå runt i mmitt hem och rota. Vi var överens om att de ska komma ut och få med sig allt som var hans men inte att de får gå och plocka när de själva vill. Då vill jag ha tillbaks nyckeln. Pratade med resten i sambons släkt och det är en självklarhet att de inte får gå och plocka själva.

Har lust med att ta mitt pick och pack och dra så får de lösa husförsäljning och lån själva. Som sagt jag kan gå dårifrån med skulder och fortfarande få köpa mitt hus men tror inte de blir så glada över att alla pengar de fått in från olika försäkringar mm kommer de få betala för att lösa ut huset.

Redigt irriterad över sättet att uttrycka sig.

Ska dessutom vara borta en dag på den helgen så funderar på att låta min bror bo hemma hos mig och när de kommer får de bara gå in i ett rum där jag ställt in alla Andraes grejer och ingen annanstans.

Orka hålla på
Jag förstår att du blev upprörd, hon verkar inte ha tänkt så långt och har hon en mamma som tjatar i ena örat så blir det inte lättare.
Tycker det låter väldigt vettigt att ha din bror på plats när inte du är där. Jag hade inte hela velat ha någon i mitt hem som kan "rota runt" utan några på plats.
 
Fick sms från äldsta dottern igår.

Helgen v49 kommer de och hämtar grejer så kan jag plocka iordning hans böcker och sätta en postitlapp på de som är min aså kommer de och går igenom. Svarade fint att de är välkomna men att jag måste vara hemma när de kommer in i vårt hem och ska hämta grejer.

Hon har inte varit hemma på över 2 år hon har ingen aning om vad som är Sambons, mina grejer eller våra gemensamma. Fick ett redigt surt svar om att jag bad dem höra av sig när de viste mer så jag kan planera. Fick till svar att de hör av sig när och om de kan typ 10-15 min innan de åker.

Suck

Nu måste jag ringa till den "normala" utav dem och förklarar att det inte är ok att bara gå runt i mmitt hem och rota. Vi var överens om att de ska komma ut och få med sig allt som var hans men inte att de får gå och plocka när de själva vill. Då vill jag ha tillbaks nyckeln. Pratade med resten i sambons släkt och det är en självklarhet att de inte får gå och plocka själva.

Har lust med att ta mitt pick och pack och dra så får de lösa husförsäljning och lån själva. Som sagt jag kan gå dårifrån med skulder och fortfarande få köpa mitt hus men tror inte de blir så glada över att alla pengar de fått in från olika försäkringar mm kommer de få betala för att lösa ut huset.

Redigt irriterad över sättet att uttrycka sig.

Ska dessutom vara borta en dag på den helgen så funderar på att låta min bror bo hemma hos mig och när de kommer får de bara gå in i ett rum där jag ställt in alla Andraes grejer och ingen annanstans.

Orka hålla på
Du tänker helt rätt. Bara för att det är deras pappa ger det dom ingen rätt att gå in i ert hem och rota runt.
 
Dessutom är det just ERT hem. Inte deras.
Deras far finns inte mer. Bara hans saker som finns i ditt hem. Fastigheten må vara dödsboets men det är fortfarande DITT hem. Om de går in där utan tillåtelse är det väl hemfridsbrott?
Jag tycker kanske inte att man behöver slå på stora trumman, dels har de nyckel och sen är det ju deras pappa som har gått bort. Jag tycker TS har rimliga krav, men det är ju såklart att sörjande barn har svårt för en stor omställning.
 
Jag tycker kanske inte att man behöver slå på stora trumman, dels har de nyckel och sen är det ju deras pappa som har gått bort. Jag tycker TS har rimliga krav, men det är ju såklart att sörjande barn har svårt för en stor omställning.
Håller med om att man inte behöver slå på stora trumman , och jag tänker att barnen absolut har sin sorg. Men stor omställning i form av vad? De hade väl inte tillgång till sin pappas bostad, gemensam med TS innan heller om jag inte missat något? De är alla myndiga och ingen av dem bodde med pappa och TS väl?
 
Håller med om att man inte behöver slå på stora trumman , och jag tänker att barnen absolut har sin sorg. Men stor omställning i form av vad? De hade väl inte tillgång till sin pappas bostad, gemensam med TS innan heller om jag inte missat något? De är alla myndiga och ingen av dem bodde med pappa och TS väl?
Jag vet inte om de har bott där, men jag tänker mig att om TS och hennes sambo har bott där ett tag så är det väl ändå så att det kan bli tufft att förlora sin pappa och kanske något som förknippas väldigt mycket honom, hans hem?

Jag var vuxen när mamma flyttade till sitt hus, men hennes hus är ju väldigt mycket henne där mycket minnen har samlats.
 
Vi köpte huset för 6-7 år sedan och de har bott där i omgångar. Äldsta flyttade för över 2 år sedan medan den yngsta som fortfarande har nyckel har bott lite sporadiskt. sen han fick körkort och jobb inne i stan.

Jag vill inte undanhålla dem något men jag vill heller inte att de går och kommer som de vill och hämtar grejer. Ska prata med den yngsta för vi har en bra relation och är mer talbar. Sorgen är dessutom mycket större för honom. Vi har tagit en del stöd i varandra och för honom är det. Vi har pratat allmänt om deras pappas grejer och sagt att vi ska gå igenom det allihop efter årskiftet tillsammans med deras släkt. Jag behöver ju hjälp med att rodda ut de grejerna som ingen vill ha innan jag själv flyttar.

Inomhus är det till 90% mina och våra saker. Förrådet utomhus med verktyg, motorcyklar mm var sambons. Där har vi bara ett fåtal saker som var gemensamma.

Jag vill inte bråka med äldsta gör det svårt med sina diagnoser när man sörjer själv och måste förhålla sig till att hon inte har någon empati eller förståelse för hur hennes ord skrivna som sagda uppfattas,
 
Det är ofta svårt med bonusbarn i sådana här situationer. Mina hade oxå sin mamma som var på, på ett otrevligt sätt. Ena bonusbarnet funderade kring värdet på grejerna i garaget och undrade om inte kunde börja sälja innan pappan gick bort så de fick rätt värde :crazy:
 
Det är ofta svårt med bonusbarn i sådana här situationer. Mina hade oxå sin mamma som var på, på ett otrevligt sätt. Ena bonusbarnet funderade kring värdet på grejerna i garaget och undrade om inte kunde börja sälja innan pappan gick bort så de fick rätt värde :crazy:
Lite så ligger mamman på därför jag varit extra tydlig med att vi ska få ut så mkt som möjligt för huset samt att jag redan fixat mitt och är inte i beroende på hur det går. Jag håller dem uderrättade löpande och inga beslut om hus tas utan deras vetskap. Samt att övriga i sambons familj informerar om hur saker går till. Att jurist följer lagen och inte är jävig t.ex Att det tar lite tid och att deras mamma inte har något med det här att göra. Har de frågor om dödsboet mm så vill vi att de vänder sig till sambons syskon eller deras farmor
Det är mitt hem. Jag vill veta vad som försvinner.
Tänk om de hämtar något och sen börjar undra vart det är för de har redan glömt att det är hämtat?
Jag vet att jag målar fan på väggen men lika bra att förbereda sig
 
Så fruktansvärt trött. Tårarna hotar hela tiden.

Fixat elen på skjulet väntar nu på snickaren till brädfodringen.

Känns som om allt bara krånglar. Inget går lätt

Ska skriva papper på nya huset men hur fort blir jag av med mitt? Hur kommer det bli med allt?

Hade jag inte haft djuren nu så känns det som om jag skulle kunna somna in själv. Allt är bara mörkt och ensamt.

Mår piss
 
Så fruktansvärt trött. Tårarna hotar hela tiden.

Fixat elen på skjulet väntar nu på snickaren till brädfodringen.

Känns som om allt bara krånglar. Inget går lätt

Ska skriva papper på nya huset men hur fort blir jag av med mitt? Hur kommer det bli med allt?

Hade jag inte haft djuren nu så känns det som om jag skulle kunna somna in själv. Allt är bara mörkt och ensamt.

Mår piss
Har du någon i din närhet du kan prata med?
Någon som kan hålla dig i handen en stund?

Jag tycker det är bra att du skriver när du känner att det är så här tungt så att du inte bara går runt och bär på det inom dig. :heart
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 346
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 045
Senast: Meggan
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 595
Senast: Gry
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 616
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp