Min sambo dog hastift inatt

Sjukskriven 50% februari ut. Kunde tagit 100 men vill jobba
Förstår dig! Och jag tror att det är bra att både vara sjukskriven och att jobba. Skönt att inte ha pressen att prestera 100%, men ändå bra att ha jobbet som lite kontinuitet i tillvaron och förhoppningsvis med stöd från kollegor, chefer osv. Jobbet kan i bästa fall vara en "tänka-på-annat-plats" när man har det jobbigt privat!
 
Imorgon är det officiellt 3 månader sen han dog
För mig kommer detvdock alltid vara denna dagen den 18. Det var då han föll ihop.

Ikväll är det jobbigt. Jag saknar honom.

Kommer sjukskriva mig imorgon. Kommer inte få någon sömn alls känns det som. Ska dessutom ha ut hovslagaren imorgon fm slipper jag stressa
 
Fasen vad tungt det är. Har byggfirma här nu som färdigställer huset utvändigt. Satan vad tungt det är att se dem jobba på vårt s. Det är ju inte sambon som klättrar omkring ute.

Det här suger stenhårt.

Tror jag håller på att bli sjuk också.
 
Fasen vad tungt det är. Har byggfirma här nu som färdigställer huset utvändigt. Satan vad tungt det är att se dem jobba på vårt s. Det är ju inte sambon som klättrar omkring ute.

Det här suger stenhårt.

Tror jag håller på att bli sjuk också.

Jag kan inte föreställa mig hur överjävligt vidrigt det måste kännas. :heart För mig är du och han så förknippade med huset och renoveringen av det.
 
Varit en tung dag men det har gått.
Första julen utan Andreas ❤️

Vet inte vad jag hade gjort utan mina hundar. Väldigt tacksam för dom just nu.

Besökt graven 2ggr idag. Vet egentligen inte varför. Får ingen ro av att gå dit.

20221224_171045.jpg
 
Kan inte föreställa mig hur det känns att fira jul utan den man levt ihop med och älskar.Men känslan att fira min första jul utan min mamma som avled hastigt den 28 oktober var fruktansvärd. Att försöka ha en trevlig /rolig och fin jul med familjen och pappa var jätte jobbigt och man fick bara bita ihop och genomlida den.orkade knappt äta något. Tillråga på allt skulle min pappa och mamma fira 60 år som gifta också.Att se min pappa i denna sorg är också fruktansvärt jobbigt. Hoppas att det kommer att lindras ned tiden även om det inte känns så nu. Tur ändå att man har djuren att söka tröst hos när det blir som jobbigast. Sänder styrka till dig att fortsätta kämpa på och hoppas att sorgen för dig lättar. :heart :heart :heart :heart
 
Fått mejl med den med läkarjournalen. Jag har inte orkat läsa men mamma har ögnat igenom det. Han har tydligen haft flera små hjärtinfarkter sen en massiv som tog hans liv. Vi väntar fortfarande på den officella obduktionen. Det här var bara läkaranteckningar på plats.

Sambons bror var ute igår för att hjälpa mig göra klart plåtarbete och vi pratad elite. Har inte berättat för någon om detta ännu ska ta tag i det då det kan vara bra för dem att kolla upp det i släkten. Tänker så det inte är ärftligt men väntar tills efter nyår.
 
Ingen tröst i sammanhanget, men din sambo torde inte ha känt något alls.
Lillebror pratade och skojade med vänner via videochatt och mitt i det så ramlade han bara från stolen, ner i golvet och var död innan han landade.
Dödsorsak - massiv hjärtinfarkt, i hans fall pga blodpropp.

Väldigt traumatiskt för hans vänner som såg allt, men vi vet att han led inte, visste inget. En sekund fanns han och i nästa inte.
 
Ingen tröst i sammanhanget, men din sambo torde inte ha känt något alls.
Lillebror pratade och skojade med vänner via videochatt och mitt i det så ramlade han bara från stolen, ner i golvet och var död innan han landade.
Dödsorsak - massiv hjärtinfarkt, i hans fall pga blodpropp.

Väldigt traumatiskt för hans vänner som såg allt, men vi vet att han led inte, visste inget. En sekund fanns han och i nästa inte.
Tack ❤️

Vet att han inte led. Han hade tagit en dusch fått på sig ett par byxor och mådde lite bättre.
Frågade om vi behövde ringa sjukhus men Nä så farligt var det inte. Gick 4 steg bort och det var då jag hörde hur han ramlade ihop I badrummet ned i badkaret.
Vi fick igång hjärtat. Några snälla svenskar i receptionen sprang med mig upp och påbörjade HLR. Han hade puls och en del syresättning när ambulanspersonalen kom.
Vet att han inte hade ont och det ör det enda som gör det uthärdligt.
Han fick hjälp snabbt. Det räckte tyvärr inte bara.
Tänker att det här kan vara viktigt för hans son och syskon att veta.
Vart riktigt jobbigt att läsa det bara så rakt upp och ned. Tankarna far åt alla håll.
 
Varit en tung dag men det har gått.
Första julen utan Andreas ❤️

Vet inte vad jag hade gjort utan mina hundar. Väldigt tacksam för dom just nu.

Besökt graven 2ggr idag. Vet egentligen inte varför. Får ingen ro av att gå dit.

Visa bifogad fil 108988
Vad fint ni gjort!

Han finns med dig överallt, det är kanske därför du inte finner ro just vid graven. Tror man på något efter döden kan man finna tröst i det.

Sambons bror dog i ung ålder. En alla Helgona var vi vid graven med hans mor, och vi skojade om att det var onödigt att åka dit, för han var ju ändå inte där utan hade fullt upp att hålla koll på alla i familjen. Några veckor senare var vi hos ett medium på seans. Sambons mot fann mycket tröst i att gå dit första åren. Vid kontakt med brodern sa mediet att vi inte skulle ha dåligt samvete över att vi sällan besökte graven, ”för han var ändå inte där”. Jag tror att din sambo har full koll på dig och gläds åt att du får ordning på ert hus. ❤️

Ta hand om dig!
 
Jag är så trött, så trött

Ingen ork eller motivation till att göra något. Ligga på soffan äta godis och vältra mig i ömkan.

Har iallafall fått undan lite fler kartonger i helgen. 1 steg närmre försäljning och flytt.

Ena stunden vill jag flytta nu andra vill jag bo kvar.
Idag fick jag hjälp med att flytta mc-lyften och en cross + lite annat från förrådet och skapade plats. Passade på att ta hjälp med gjutning i källaren. Tog 10 min men nu är det klart och ser mkt bättre ut.

Jag är glad över att saker rättas till samtidigt som det är enormt jobbigt.

Idag för 8 år sen var vi på vår första skidresa ihop. Det är väldigt tomt utan honom.
 
Jag är så trött, så trött

Ingen ork eller motivation till att göra något. Ligga på soffan äta godis och vältra mig i ömkan.

Har iallafall fått undan lite fler kartonger i helgen. 1 steg närmre försäljning och flytt.

Ena stunden vill jag flytta nu andra vill jag bo kvar.
Idag fick jag hjälp med att flytta mc-lyften och en cross + lite annat från förrådet och skapade plats. Passade på att ta hjälp med gjutning i källaren. Tog 10 min men nu är det klart och ser mkt bättre ut.

Jag är glad över att saker rättas till samtidigt som det är enormt jobbigt.

Idag för 8 år sen var vi på vår första skidresa ihop. Det är väldigt tomt utan honom.
Det blir bättre, ta hand om dig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 473
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 055
Senast: Meggan
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 682
Senast: Gry
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 723
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp