Min sambo dog hastift inatt

Nu är det inte många spår kvar av sambon i huset :(

Känslan av att han är där finns ju fortfarande men inga spår efter någon annan än mig.

Husvisning den 7 och 11 februari. Huset kommer komma ut idag eller imorgon på hemnet. Håll tummarna för att det går fort.

Känns som om det tagit lite stopp överlag.

Svärmor ska också flytta nu. Hon vann budgivningen på ett mycket mindre hus. Hon kände att huset hon och svärfar byggt upp blev för stort nu när både svärfar och hennes son är borta.

Satt i telefon länge med sambons bror igår och tjötade lite skit. Han ska hjälpa mig med lite plåtslagning på huset innan visningen och det känns bra.

Kommer vara så tomt när jag väl flyttar

Ena stunden vill jag bara komma därifrån och in andra vill jag inte flytta :(
 
Nu är det inte många spår kvar av sambon i huset :(

Känslan av att han är där finns ju fortfarande men inga spår efter någon annan än mig.

Husvisning den 7 och 11 februari. Huset kommer komma ut idag eller imorgon på hemnet. Håll tummarna för att det går fort.

Känns som om det tagit lite stopp överlag.

Svärmor ska också flytta nu. Hon vann budgivningen på ett mycket mindre hus. Hon kände att huset hon och svärfar byggt upp blev för stort nu när både svärfar och hennes son är borta.

Satt i telefon länge med sambons bror igår och tjötade lite skit. Han ska hjälpa mig med lite plåtslagning på huset innan visningen och det känns bra.

Kommer vara så tomt när jag väl flyttar

Ena stunden vill jag bara komma därifrån och in andra vill jag inte flytta :(
:heart :heart

Just känslan av att vilja flytta och inte vilja flytta känner jag igen.

Att vilja flytta och ha eget som inte påminner om honom.
Att inte vilja flytta för det man har är ju det VI hade, VI valde, HAN fanns i.
Inte heller ville jag att årstiderna skulle skifta, det var också en sorg i sig bara det. Då försvann det han såg innan han dog ju. Märkligt vad man kan känna, men helt normalt.

Men så kom en dag då jag var klar i huset. Och årstiderna skiftas utan reflektion över vad han såg, hans sista årstid. Nu längtar jag igen efter de olika, på mitt sätt.
Mitt. Jag. Den tiden mognar fram också, minns det som skönt när det kom fram allt mer. Trots allt.
 
Så trött.

undervåningen är ju i full gång nu med golvbyte. De som är här har en gång i tiden jobbat med min sambo. De är otroligt snälla och hjälpsamma men det är tufft så in i den. Får bara påminnelser om när jag och Andreas nyss flyttat in och bara hade övervåningen att leva på.

Kommer bli bra och de gör ett otroligt bra jobb så jag har absolut ingenting att klaga på. Imorgon ska jag fixa renoveringstapet och tapetsereingslim så allt finns inför helgen samt lite extra foder till golvet på övervåningen.

Jag fryser konstant. Hela tiden.

Igår pratade jag med min syssling och fick nästa skrämselchock. Hen har fått cancer. Mildaste formen och de räknar med att hen kommer bli helt återställd men ändå. :cry:

Blev bara en grej till som blev lite mycket
 
Jag önskar att jag kunde skicka lite värme till dig, @Diabetikern.
Jag känner så igen det där. Kroppen reagerar när det blir för mycket... Och det är ju mer än nog med husrenoveringen. Så mycket minnen det måste lösgöra... Släkting med cancer på allt det... phu.
Kan inte göra mer än sända varna tankar och en kram åt ditt håll. :heart
 
5 månader nu. Saknar honom så det gör ont.

Saknar att prata jobb, saknar allt.

Det gör så fruktansvärt ont och är så tråkigt utan honom vid min sida. Det är inte rättvist.

Vet inte hur jag ska orka. Allt påminner om honom/oss just nu.

trodde det skulle bli lättare med tiden men verkar bara bli svårare
 
5 månader nu. Saknar honom så det gör ont.

Saknar att prata jobb, saknar allt.

Det gör så fruktansvärt ont och är så tråkigt utan honom vid min sida. Det är inte rättvist.

Vet inte hur jag ska orka. Allt påminner om honom/oss just nu.

trodde det skulle bli lättare med tiden men verkar bara bli svårare
Å du fina, vad det gör ont i dig nu :heart :cry:.
Jag kände som du för bara någon månad sedan. Just nu är det mycket mera uthärdligt, nästan bra, stundtals. Det kanske inte är mycket till tröst i nuläget, men ändå.
Tänker på dig. Kram. :heart
 
Haft en redigt tuff helg.
Bokat en resa med våra vänner som vi alltid umgåtts med. Jätteskönt att träffas och komma bort men saknaden efter Andreas vart enorm. Vart extra tydlig och jag fick kämpa för att inte börja storgråta hela tiden.
På jobbet nu och ska snart ha medarbetar samtal med min chef vilket jag inte är direkt uppladdad för.
Tomheten efter honom blir bara större och större
 
Kom till jobbet. Glad i hågen men sitter nu med en klump i halsen.

Fått ett rejält påskägg från sambons jobb. De är så gulliga :heart

påskägg.jpg



kortet på sambon fick jag från hans tidigare jobb innan det och det har en klar plats på mitt jobb.

Ingen bra start på veckan men det blir väl lättare antar jag.

Var och startade med Nybörjagolf i söndags. andreas hade älskat det. han ville vi skulle starta så nu påbörjar jag kursen så jag kan gå ut och golfa med resten av gänget
 
Kom till jobbet. Glad i hågen men sitter nu med en klump i halsen.

Fått ett rejält påskägg från sambons jobb. De är så gulliga :heart

Visa bifogad fil 115884


kortet på sambon fick jag från hans tidigare jobb innan det och det har en klar plats på mitt jobb.

Ingen bra start på veckan men det blir väl lättare antar jag.

Var och startade med Nybörjagolf i söndags. andreas hade älskat det. han ville vi skulle starta så nu påbörjar jag kursen så jag kan gå ut och golfa med resten av gänget
Kram till dig. Det låter roligt med golfen. Även om det förstås är bitterljuvt...
 
Svårt att somna. Idag är en kväll jG saknar honom.
Saknar närheten. Kramarna. Höra hans sovande andetag.

Var på kyrkogården idag. Trodde det skulle vet inte ge ro? Kändes mer som en käftsmäll.

3 juni har jag satt som flyttdatum för huset. Orkar inte vara kvar och stå med allt.
Flyttar ut så får "barnen" vara med och lösa sin del och inte bara skicka för att hämta grejer.

Vill kunna låsa om mig.Vill ha eget.
Maten går sisådär. Försöker laga god mat och visuellt fin mat för att öka aptiten men går sådär.
Vissa dagar äter jag andra lever jag på Pepsi max och eventuellt på rostat bröd.
Fungerar inte.

Min mamma mår dessutom dåligt nu. Hon har ont och full av ångest. Gör mitt bästa för att underlätta för henne. Hon vill vara mitt stöd men det är svårt när hon mår så dåligt själv ❤️

Händer så mycket runtomkring mig hela tiden och ingen direkt att prata med. Det är tufft.
Vill prata om Andreas samtidigt som jag inte orkar.
 
Svårt att somna. Idag är en kväll jG saknar honom.
Saknar närheten. Kramarna. Höra hans sovande andetag.

Var på kyrkogården idag. Trodde det skulle vet inte ge ro? Kändes mer som en käftsmäll.

3 juni har jag satt som flyttdatum för huset. Orkar inte vara kvar och stå med allt.
Flyttar ut så får "barnen" vara med och lösa sin del och inte bara skicka för att hämta grejer.

Vill kunna låsa om mig.Vill ha eget.
Maten går sisådär. Försöker laga god mat och visuellt fin mat för att öka aptiten men går sådär.
Vissa dagar äter jag andra lever jag på Pepsi max och eventuellt på rostat bröd.
Fungerar inte.

Min mamma mår dessutom dåligt nu. Hon har ont och full av ångest. Gör mitt bästa för att underlätta för henne. Hon vill vara mitt stöd men det är svårt när hon mår så dåligt själv ❤️

Händer så mycket runtomkring mig hela tiden och ingen direkt att prata med. Det är tufft.
Vill prata om Andreas samtidigt som jag inte orkar.
Skickar en kram 🥰
 
Svårt att somna. Idag är en kväll jG saknar honom.
Saknar närheten. Kramarna. Höra hans sovande andetag.

Var på kyrkogården idag. Trodde det skulle vet inte ge ro? Kändes mer som en käftsmäll.

3 juni har jag satt som flyttdatum för huset. Orkar inte vara kvar och stå med allt.
Flyttar ut så får "barnen" vara med och lösa sin del och inte bara skicka för att hämta grejer.

Vill kunna låsa om mig.Vill ha eget.
Maten går sisådär. Försöker laga god mat och visuellt fin mat för att öka aptiten men går sådär.
Vissa dagar äter jag andra lever jag på Pepsi max och eventuellt på rostat bröd.
Fungerar inte.

Min mamma mår dessutom dåligt nu. Hon har ont och full av ångest. Gör mitt bästa för att underlätta för henne. Hon vill vara mitt stöd men det är svårt när hon mår så dåligt själv ❤️

Händer så mycket runtomkring mig hela tiden och ingen direkt att prata med. Det är tufft.
Vill prata om Andreas samtidigt som jag inte orkar.
ta hand om dig! :heart
 
Jag har prästen från begravningen som samtalsstöd. Kyrkan bistår med sådant, om det kan vara något?
Det kan vara skönt att prata med någon utomstående ibland.
Lånar inlägget o vänder mig till @Diabetikern

Jag hade stöd av diakonen under ett år i den kris jag gått igenom. Ovärderlig.
Behöver inte ha ngn kristen tro, alls. Hon o jag lämnade det helt utanför, på min önskan.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 460
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 054
Senast: Meggan
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 674
Senast: Gry
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 716
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp