Min sambo dog hastift inatt

Tack för alla era ord. Jag är dock inte där mentalt att sitta och prata om Andreas och mina känslor idetta.

Jag pratar/Skriver här, jag pratar med vänner och jag vet att han är borta och det finns inget att göra. Livet är surt.

Kommer ha dagar som dessa som är hemskt trista och jag känner mig otroligt ensam. Men egentligen är jag inte ensam.

Livet går tyvärr vidare och det är bara att härda ut.
 
Buke, vänner och du själv går VERKLIGEN inte av för hackor när det gäller :heart .
Men ibland kan man få någon liten blänkare utifrån som faktiskt hjälper en vidare.
Jag fick t ex. en förklaring på varför jag plötsligt kände att jag ville bete mig som en lagom puckad sjuttonåring:
För att man regredierar till tiden innan man träffade den som gått bort. Det gjorde att jag kunde se lite snällare på mig själv, klappa mig lite på huvudet istället för att bli frustrerat konfys när jag mest bara ville röka, snusa, dricka ljummen öl och bete mig allmänt oansvarigt.
Men förlåt. Du känner själv vad du behöver. Bara litet instick hur det var för mig.
Kram
 
Tack för alla era ord. Jag är dock inte där mentalt att sitta och prata om Andreas och mina känslor idetta.

Jag pratar/Skriver här, jag pratar med vänner och jag vet att han är borta och det finns inget att göra. Livet är surt.

Kommer ha dagar som dessa som är hemskt trista och jag känner mig otroligt ensam. Men egentligen är jag inte ensam.

Livet går tyvärr vidare och det är bara att härda ut.
Jag pratade inte om M med terapeuten, jag pratade om allt som behövdes för att hantera traumat. Mitt förhållande till hans och min familj, mina tankar om dottern, mitt förhållande till mig själv. Väldigt lite om M.
 
Vet inte hur det ska hjälpa att prata med en kurator.
Jag har otroligt fint stöd av vänner mm runtomkring mig och här. Buke är där jag brukar skriva ut min ilska, sorg, frustration.

Packar ned lite i huset nu i omgångar vilket gör att det känns lite omvälvande igen. I morses gick jag igenom lite tavlor. Vilka jag vill ha med och vart jag ska ha dem. Andreas kommer bara finnas med i nya huset på bild. Allt annat lämnar jag. Har en gammal orgel som vart hans som jag vill ha med och låta stå framme som han gillade mycket annars är det mesta mitt.

Jag vet att jag borde ta tag i samtal men känner att jag vill verkligen inte.

Prästen Else-Britt har jag på facebook och hon var och hälsade på en tid efetr andreas begravning. Jag märkte på henne att hon vart orolig i över allt jag roddade. Jag var välkommen att höra av mig när jag flyttat in i nya huset och det kanske jag gör.

Känns som om att jag just nu mår bäst i att lösa praktiska saker. Har bokat upp mig på saker med kompisar så jag inte bara sätter mig hemma och rullar tummarna.

Jag vet inte. Det går ju i vågor den här jävla sorgen. Ena stunden gråter jag bara andra vill jag bara slå på något i ren ilska över situationen.
 
Har en anmäld till visningen på huset idag. Håll tummarna.

I helgen flyttade ägarna ut från "mitt" hus så nu står det tomt. De hare massor att göra/flytta kvar men det börjar närma sig.

Idag är den bra dag överlag, har ingen arbetslust alls men det är bara att tuta och köra. En fot framför den andra.

Träffade en mycket god vän idag för lunch och humöret höjdes rejält.

Lite ordentlig mat i magen så håller sig humöret lättare. Tänk om jag kunde få ett bud på huset som inte är åt helvete för lågt men ingen ide att få upp förhoppningarna
 
Längtar..

Stannade till vid huset igår på vägen hem. Kliar i fingrarna på att komma in och röja upp

342210538_259274126569840_4795642730041934121_n.jpg


Klockan är 8 och detta är på baksidan av huset.
 
Senast ändrad:
Var ute igår och planterade min magnolia + rosenbusken jag hade hemma. Hoppas de tar sig. Idag ska jag hem fixa hemma inför att besiktningsmannen och köparna kommer ut och går igenom igen.
Ska skriva papper på lördag om allt går som det ska.

Vågar knappt hoppas. Kan det bli ett avslut?

Idag ska jag dock gå på om mitt nya hus då jag såg att ena dörren är redigt uschlig. Det måste de göra något åt. Står ju och drar in nu.

342345765_195350106544096_8880410474783451825_n.jpg



Antingen får de rätta till eller göra avdrag på priset
 
Var ute igår och planterade min magnolia + rosenbusken jag hade hemma. Hoppas de tar sig. Idag ska jag hem fixa hemma inför att besiktningsmannen och köparna kommer ut och går igenom igen.
Ska skriva papper på lördag om allt går som det ska.

Vågar knappt hoppas. Kan det bli ett avslut?

Idag ska jag dock gå på om mitt nya hus då jag såg att ena dörren är redigt uschlig. Det måste de göra något åt. Står ju och drar in nu.

Visa bifogad fil 118593


Antingen får de rätta till eller göra avdrag på priset
Oj, där borde det vara lätt att bryta sig in, Bara bryta sönder dörren....
Säg till direkt.
 
Var ute igår och planterade min magnolia + rosenbusken jag hade hemma. Hoppas de tar sig. Idag ska jag hem fixa hemma inför att besiktningsmannen och köparna kommer ut och går igenom igen.
Ska skriva papper på lördag om allt går som det ska.

Vågar knappt hoppas. Kan det bli ett avslut?

Idag ska jag dock gå på om mitt nya hus då jag såg att ena dörren är redigt uschlig. Det måste de göra något åt. Står ju och drar in nu.

Visa bifogad fil 118593


Antingen får de rätta till eller göra avdrag på priset
Ja, det där var ju trist. :meh: Kanske man får fundera på hur man lägger fram det mest konstruktivt, har svårt att se att det är något man kan kräva att säljaren åtgärdar när väl köpet är avtalat.
 
Var ute igår och planterade min magnolia + rosenbusken jag hade hemma. Hoppas de tar sig. Idag ska jag hem fixa hemma inför att besiktningsmannen och köparna kommer ut och går igenom igen.
Ska skriva papper på lördag om allt går som det ska.

Vågar knappt hoppas. Kan det bli ett avslut?

Idag ska jag dock gå på om mitt nya hus då jag såg att ena dörren är redigt uschlig. Det måste de göra något åt. Står ju och drar in nu.

Visa bifogad fil 118593


Antingen får de rätta till eller göra avdrag på priset
Sådär slog sig dörren på våren på ett ställe jag hyrde, övrig tid på året var den normaltät.
 
Menade mer att om det är så att det rörs, så finns risken att det blir samma med annan dörr
Tror mer på att det är dörren för den är i redigt dåligt skick.
Vet att jag reagerade lite när jag såg den på utsidan att den kommer behöva bytas ut men nu vart den värre än tidigare.

Har liknande på balkongdörren hemma men där har jag informerat om vilket inte gjort shär :)
 
Suck, skickade till fastighetsägarna nu om dörren :down:

Yepp jag har godkänt dörren vid besiktningen så de tänker inte stå för den. Svarade att vid besiktningen så var dörren hel. Jag har en likadan dörr där jag informerade besiktningsmannen då det inte syntes.

Vad kan jag kräva? Enligt fastighetsägaren ingenting då besiktningen är godkänd av mig som gjordes i slutet av februari.

Vid besiktningen såg dörren ok ut,. Inte i bästa skicka men den var ändå tät
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 519
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 064
Senast: Meggan
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 772
Senast: Gry
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 754
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp