Min stora kärlek är en psykopat

Funderar lite över vad han hade tänkt göra om alla hans (tre?) flickvänner flyttade till London på hans uppmaning på samma gång. Två av dom dessutom som han ville ha i samma lägenhet? Verkar fruktansvärt komplicerat och aldrig att han kunnat komma undan med det. Omedvetet kanske han ville bli fast?

Måste ändå beundra hans sexdrift lite :meh: eftersom jag antar att han hade regelbundet sex med alla tre + alla han var otrogen med. Hoppas han var bra i sängen så du fick ut något av honom.

Till TS: var glad att allting uppdagades innan du helt rev upp ditt liv och flyttade. Han är en riktig, riktig skitstövel som aldrig var någonting att ha. Men du säger att han ändå var stöttande och bra under er tid, så fick du i alla fall ut någonting av karln. Ta med dig det och glöm allt det andra.

Om du vill göra någonting mer, gör som en kompis, kompis i USA gjorde, skicka ett paket räkor till honom med post, och se till att det är rek så han måste hämta ut det på postkontoret och det tar ännu några dagar (om du inte vill ståta med eget namn be en vän). Kompisen gjorde det till mannen som råkade vara stationerad i Korea och hon skickade det från Texas.
devil.png
 
Måste ändå beundra hans sexdrift lite :meh: eftersom jag antar att han hade regelbundet sex med alla tre + alla han var otrogen med.
Fast det där har väl ingenting med saken att göra? Bara för att man ligger med flera betyder det inte att du har mer sex än om man bara ligger med en person.

Oavsett tänker jag att det är en rätt onödig sak att spekulera i.
 
Fast det där har väl ingenting med saken att göra? Bara för att man ligger med flera betyder det inte att du har mer sex än om man bara ligger med en person.

Oavsett tänker jag att det är en rätt onödig sak att spekulera i.

Sorry, var bara lite raljerande, ingen spekulation alls, utan mer den fromma förhoppningen att TS fick ut någonting av honom under deras tid till tillsammans.
 
Oj det spårade fort, vad skönt att jag gick ut och slapp se det. Tack för rensningen.
Och tack för alla peppande ord. Trots det gått några veckor går det liksom inte helt att förstå. Han var så stor del av min värld och så är han bara borta.
Många frågar hur det går med det praktiska. Jag är sjukskriven från jobbet då jag inte klarat av att äta eller sova, men det har börjat bli lite bättre. Första dagarna kunde jag inte äta något utan att spy. Så jag har valt att gå tillbaka och börja jobba i morgon. Jag tror det blir bra för mig att vara sysselsatt.
Jag har ju inget jobb eller lägenhet kvar efter Juli så jag har ingen aning om vad jag ska göra. Har inte orkat ta tag i det än. Jag har kommit in på uni i London men det känns inte så aktuellt just nu. Det skulle vara vårt liv. Och rädslan att stöta på honom skulle nog aldrig släppa.
Jag har sökt i Sverige också men vet inte vad jag känner längre. Jag var så exalterad över London. Ena dagen känner jag bara att jag ska köpa en biljett till Australien och bo på en fårfarm ett år typ..
 
Ta inte på dig någon skuld för att inte ha fattat. Han låter som ett fullblodsproffs på att bedra människor. Ett sådant kan vara nästan omöjligt att avslöja. Dessutom är åtminstone jag sådan att jag kan få galet misstänksamma idéer men säger till mig själv att Sluta nu, du kan inte misstro alla för allt hela tiden.
 
Personligen skulle jag skriva ett brev till respektive flickvän och tala om vem jag är och att jag liksom de blivit sol-och-vårad av denne man. Inte mer än rätt att de får reda på vilken skitstövel de har att göra med och sedan ta sina egna beslut om hur de vill göra.
Som jag skrev i första inlägget så kontaktade jag ju båda direkt. Hon i Madrid har jag pratat mycket med. Hon är väl den enda som kanske kan förstå vad jag går igenom. Men hon var med kräket i tio år! Hon har känt honom hela sitt liv, hans familj har varit som hennes familj. Hon är så otroligt förbannad, en känsla som helt inte kommit till mig än.
Den nyaste tjejen har jag skrivit till några gånger, men hon har slutat svara. Vi tror att hon valt att stanna med honom. Han har manipulerat henne så mycket.
 
Funderar lite över vad han hade tänkt göra om alla hans (tre?) flickvänner flyttade till London på hans uppmaning på samma gång. Två av dom dessutom som han ville ha i samma lägenhet? Verkar fruktansvärt komplicerat och aldrig att han kunnat komma undan med det. Omedvetet kanske han ville bli fast?

Det där har vi funderat mycket på också. Han sa själv att han skulle göra slut med mig nästa gång han skulle komma hit. Men jag litar inte på ett ord han säger. Kanske han hade försökt övertala mig om att hitta studentboende närmre skolan? Eller att jag skulle spara pengar och studera i Sverige och kommit och hälsat på mig eller något. Dubbla lägenheter?
Hon i Madrid har bra jobb, bil, boende och allt så jag tror han förtogs att hon inte skulle flytta.
Kanske han ville se vilka som gick med på det och sen välja i sista sekund. Men två av oss hade ju redan sagt upp både lägenheter och jobb för flyttens skull.
 
Han låter som ett fullblodsproffs på att bedra människor. Ett sådant kan vara nästan omöjligt att avslöja.
Jodu det vet jag allt om.
Men det faller isär till slut, det gör det alltid.
Precis som för TS.
Och det lutar jag mig emot.
Var det fel bedömning så får jag ju veta det förr eller senare.
 
Men låt inte honom ta London ifrån dig.
Hade du en lägenhet där?
Vad gör det om du stöter på honom?
Då så har du ju visat att ditt liv går vidare ändå.
Vi hade ju en lägenhet. Problemet är att han betalade hyran då jag inte får studiebidrag ifrån Sverige och min ekonomi kommer inte klara en sån hög hyra.. Så jag kommer sätta mig i en dålig finansiell situation och få skyhöga studieskulder.
Jag tror kanske jag var exalterad för att vi flyttade dit tillsammans. Nu vet jag inte.
Jag tror inte jag klarar det. Med tanke på hur fruktansvärd han var sista gången jag pratade med honom så vet jag inte ens hur han skulle bete sig om jag stötte på honom.
 
Oj det spårade fort, vad skönt att jag gick ut och slapp se det. Tack för rensningen.
Och tack för alla peppande ord. Trots det gått några veckor går det liksom inte helt att förstå. Han var så stor del av min värld och så är han bara borta.
Många frågar hur det går med det praktiska. Jag är sjukskriven från jobbet då jag inte klarat av att äta eller sova, men det har börjat bli lite bättre. Första dagarna kunde jag inte äta något utan att spy. Så jag har valt att gå tillbaka och börja jobba i morgon. Jag tror det blir bra för mig att vara sysselsatt.
Jag har ju inget jobb eller lägenhet kvar efter Juli så jag har ingen aning om vad jag ska göra. Har inte orkat ta tag i det än. Jag har kommit in på uni i London men det känns inte så aktuellt just nu. Det skulle vara vårt liv. Och rädslan att stöta på honom skulle nog aldrig släppa.
Jag har sökt i Sverige också men vet inte vad jag känner längre. Jag var så exalterad över London. Ena dagen känner jag bara att jag ska köpa en biljett till Australien och bo på en fårfarm ett år typ..
Har du innan haft lust att bo i Australien?
Om så tycker jag faktiskt att du ska passa på! Komma ifrån allting och få göra nya spännande saker!
Att göra något nytt tror jag skulle kunna vara bra, framförallt att inte sluta leva!
(och räkorna känns inte för dumma :o)
 
. Ena dagen känner jag bara att jag ska köpa en biljett till Australien och bo på en fårfarm ett år typ..

Förstår absolut ditt omedelbara behov av att bara fly från allt. Om du känner så, ställ dig i kö i Nya Zealand, varje år kan man få UAT där om de bedömmer att du har tillräckliga poäng (studier/arbetslivserfarenhet). Annars stanna i Sverige där du har familj och kontaktnät, flytta kanske från staden du bor i nu så du slipper påminnas om skitstöveln. Kanske lika bra att byta jobb och lägenhet också, clean break liksom.

Säkert finns det någon på Buke som känner någon som känner någon vars kusins svärmors systerson vet någon som har en lägenhet och kan tipsa om lägenhet och jobb. I värsta fall kanske du kan hitta en soffa/bo inneboende ett tag tills du landat. Även om allt känns som skit och katastrof just nu, så är det ibland bättre att bara fokusera på det praktiska.

Hojta till om du vill ha hjälp med eller inte orkar med FK, AF, Soc och alla andra etthundratusen myndigheter man måste slåss med, så du slipper oroa dig för det praktiska.

Vännen känner så för dig just nu *kramar* men nu vet du i alla fall vilken jävla fucking dåre han är - och du har bara slösat bort två år av ditt liv (alldeles för mycket) än den stackars kvinna som varit ihop med honom i 10.5 år, kände hans familj och måste känna sig om något ännu mer förtvivlad och traumatiserad. Så småningom när du mår bättre och orkar, hitta en bra psykolog som kan hjälpa dig. Du har gått igenom världens trauma och du behöver professionellt stöd och hjälp för att inte det ska förgifta din framtid.

Du är stark, du klarar det här! :heart

PS. Fast jag tycker fortfarande att räkor inte är en dum ide ;)
 
Funderar lite över vad han hade tänkt göra om alla hans (tre?) flickvänner flyttade till London på hans uppmaning på samma gång. Två av dom dessutom som han ville ha i samma lägenhet? Verkar fruktansvärt komplicerat och aldrig att han kunnat komma undan med det. Omedvetet kanske han ville bli fast?

Måste ändå beundra hans sexdrift lite :meh: eftersom jag antar att han hade regelbundet sex med alla tre + alla han var otrogen med. Hoppas han var bra i sängen så du fick ut något av honom.
devil.png
Men lägg av! :mad:
Det där var bara osmakligt och onödigt!

Snacka om fingertoppskänsla! :grin:


Jag hade verkligen blivit jätteledsen om jag fick ett sånt svar......
 
Jag tycker det är otroligt starkt av dig och den spanska kvinnan att ha kontakt och att ni i viss mån tröstar varandra. Alla fall uppfattar jag det så.

Jag skulle råda dig att inte göra några livsavgörande beslut nu.
Låt det sjunka in lite så tror jag tiden kommer utvisa vad som kommer hända.
Det kan vara skönt att ha ett socialt nätverk runt sig också, familj, kompisar, arbetskompisar osv när man ska läka från ett sånt här trauma.
Det är något jag personligen verkligen tycker är värt att beakta.

Stor kram till dig! :heart
 
Gud så hemskt att råka ut för en sådan skitstövel
Det kunde hänt vem som helst, du hade bara ren otur och hans beteende beror inte på dig öht

Som flera redan har sagt, så tyckerjag också det är bäst att landa lite när en går igenom en kris som du gör innan beslut fattas om flytt och resor
Stanna hemma ett tag och se vad du vill göra i framtiden

Lycka till
 
Fy, vilken fruktansvärd situation :eek:
Känner med dig! Jag förstår att allt känns helt galet nu, hoppas att du kan hitta någon slags kortsiktig lösning kring boende och försörjning tills du känner dig säker på vad som är nästa steg i ditt liv.

Och ingen skuld till dig, det är han som är en riktig idiot!
 
Men lägg av! :mad:
Det där var bara osmakligt och onödigt!

Snacka om fingertoppskänsla! :grin:


Jag hade verkligen blivit jätteledsen om jag fick ett sånt svar......

Eftersom TS redan pratat/funderat tillsammans med en av de andra flickvännerna över precis samma sak känns det inte som att det gjorde TS förtvivlad och jätteledsen.

Svart humor igen, men kanske malplacerad i den här tråden. Se det absurda i vad aset gjort. Vilken fullkomlig manipulerande skitstövel han är och skadeglädjs över att hela hans liv nu faller ihop iom att hans lögner uppdagas.
 
Det var verkligen en eländig situation du hamnat i. Jag känner djupt med dig då jag på nära håll sett något liknande om slutade på alltför tragiskt sätt.

Jag sitter här och försöker tänka ut några råd som man vara till hälp för dig men allt jag kommer på verkar som rena självklarheter och som du säkert har tänkt på redan, exvis få tillbaka ditt gamla jobb, kanske på vikariatbasis. Mitt gamla företag löste en lite analog situation genom en temporär återanställning. Har du någon där du kan prata med och som du har förtroende för?

Att råka ut för män som leker med andras känslor ödelägger mycket mer än bara de praktiska sakerna som jobb och bostad. De ödelägger förtrolighet och närhet till andra justa män och gör det svårt att bygga ett nytt förhållande.

Kom i håg att det inte ditt fel!:heart
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 665
Senast: Ramona
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 101
Senast: Whoever
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 863
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp