Min stora kärlek är en psykopat

@lovely_piff - jag har varit med om samma sak. Bodde och var förlovad med en man. Vi bodde i min hemstad. När jag blev arbetslös började vi se över möjligheten att flytta till hans hemstad ett tag. Vi fick tag i lägenhet och han flyttade i förväg pga jobb. Pendlade mellan städerna med min bil. Efter sex månaders pendlande ringde en man mig. Han var pappa till en tjej som bodde med min fästman, i vår nya lägenhet. Han hittade mig via min bil. Min fästman hade bott med den nya tjejen så fort han började pendla, men förhållandet hade startat långt tidigare. Pappan hade ju genomskådat idioten och ville både varna mig och få bort sin dotter från honom. Trots att jag ringde och pratade med henne så trodde hon inte på mig. De fick barn ihop, sen gick han vidare till nästa tjej... Precis som med mig så levde han upp tjejens tillgångar, hans jobb var mest munväder. Min bil tog det ett år att få tillbaka, och då fick vi åka med bilsläp och hämta den.

Min bästa "hämnd" var att polisanmäla honom för stöld av bilen (som lades ner eftersom han charmade polisen :meh:) och så sålde jag våra förlovningsringar (han hade gömt sin hemma, vilket han troligen gjorde varje gång han åkte) och fick en snygg armbandsklocka istället. Jag rensade bort honom i största möjliga mån.

Vi har blivit sol och vårade, båda två, men det är INTE vårat fel! Killar som sätter sånt här i system är enormt slipade och charmar ofta sin omgivning lätt. Mina föräldrar är båda psykologer och har därmed utbildning inom personlighetsstörningar (sol och vårare har ofta psykopatiska tendenser) men de lurades också av min fästman. Det enda sättet att stoppa dem är att prata om det vitt och brett utan att skämmas, låt världen få veta vilka skitstövlar de är! Håller vi tyst och skäms så får idioterna fritt spelrum att fortsätta med sina falskheter och lura andra.
 
@Ninnurur Det är så läskigt att det finns så många som är kapabla att göra såhär. Hur kan man leva med sig själv? I det här fallet så kunde jag ju väldigt lätt bevisa för båda att i hade ett förhållande. Men trots allt hon visste så väljer tredje tjejen att stanna ändå.
Jag har gått ut med min historia till alla han känner i denna staden, och den spanska flickvännen i Madrid. Dom kommer ifrån en liten förort där alla känner varandra och hon har berättat för alla, även hans familj. Här har många av hans gamla vänner valt att ta avstånd ifrån honom efter att hela min historia kommit ut. Ingen visste att jag skulle flytta till London. Vissa säger att dom försökt hinta mig, och pratat med honom då alla alltid gillat mig och förstått hur seriös jag var. Men det är inte bra nog. Det är sjukt att så många har ljugit för honom.

Skälet till att jag kallar honom psykopat är många. Det han gjort emot mig är inte det enda, det är många som slutat umgås med honom för att han är så manipulativ och självisk har jag fått höra nu. Självklart fick jag ju höra andra skäl om varför han blev ovän med någon. Nu har jag också fått höra rykten om att han går på ganska mycket droger också, något jag inte hade en aning om..

Hur lång tid tog det för dig att känna nånting annat än konstant smärta?
 
Hur lång tid tog det för dig att känna nånting annat än konstant smärta?
Jag blev också grundlurad av en person och för mig tog det ett halvår att sluta må fysiskt dåligt över personen. Ett år att komma över honom. Ännu längre tid att våga lita på någon igen...
 
TS: han har missbrukat ditt förtroende. Det är inte dig och ditt förtroende som är fel. Det är hans missbruk av det.

Du får absolut inte tro att du är dum, godtrogen och/eller lättlurad. Han har missbrukat något som är fullt normalt i ett förhållande.

Försök att hitta rutiner, försök se att du inte har NÅGON skuld i detta. Slicka dina sår, det tar sin tid. Och kom tillbaka. Res dig som fågel Fenix ur askan.
 
@Ninnurur
Hur lång tid tog det för dig att känna nånting annat än konstant smärta?
Jag minns inte riktigt, det här var 10 år sen. Men jag tycker fortfarande att det är obehagligt när hans fb kommer som vänförslag eller så... Han förstörde mycket av min tillit till andra människor, och det tog mig 6 år att ta mig ur de kronofogdeskulder han satt mig i.
 
Jag blev också grundlurad av en person och för mig tog det ett halvår att sluta må fysiskt dåligt över personen. Ett år att komma över honom. Ännu längre tid att våga lita på någon igen...
Oh goodie. Då vet jag vad jag har att se fram emot. :(
Hur länge var den personen i ditt liv innan det hände?
 
Oh goodie. Då vet jag vad jag har att se fram emot. :(
Hur länge var den personen i ditt liv innan det hände?
Det kan hända att du är långt mycket starkare än jag var, jag mådde rätt shitty generellt då.

Hade inte alls haft personen i mitt liv lika länge som du. Men i mitt fall var det mer "dramatiskt" (om du förstår hur jag menar), jag blev lurad att tro att personen svävade i livsfara. Det gjorde han inte, det var bara nåt stört spel för att få mig att stanna.

Jag hade dock inte gett upp nåt för honom och levde väldigt självständigt, vilket så klart gjorde det långt lättare för mig än vad det är för dig i din situation.
 
Jag minns inte riktigt, det här var 10 år sen. Men jag tycker fortfarande att det är obehagligt när hans fb kommer som vänförslag eller så... Han förstörde mycket av min tillit till andra människor, och det tog mig 6 år att ta mig ur de kronofogdeskulder han satt mig i.
Åh herregud.. Det problemet har jag som tur var inte. Om man ska se något positivt så bjöd han ju mig på resor, middagar och massa fina presenter. Jag har sparat pengar på att vara tillsammans med honom. Frågade hon stackaren i Spanien om han gjorde samma med henne, och hon sa att han bjöd henne aldrig på något. Men som det kommit fram så var han inte alls lika gullig emot henne. Vi bråkade ju aldrig, dom bråkade väldigt ofta för att hon var svartsjuk och misstänksam.
En grej han säkert tyckte var fantastiskt roligt var att han visade henne sina tjejkompisar han hade här, så att hon skulle slippa oroa sig över vilka han umgicks med. Då hade han tagit upp min facebook sida och presenterat mig som en i tjejgänget som dom umgicks med. För att skulle någon säga något om mig så hade han ju redan lagt grunden för den lögnen..
 
Åh herregud.. Det problemet har jag som tur var inte. Om man ska se något positivt så bjöd han ju mig på resor, middagar och massa fina presenter. Jag har sparat pengar på att vara tillsammans med honom. Frågade hon stackaren i Spanien om han gjorde samma med henne, och hon sa att han bjöd henne aldrig på något. Men som det kommit fram så var han inte alls lika gullig emot henne. Vi bråkade ju aldrig, dom bråkade väldigt ofta för att hon var svartsjuk och misstänksam.
En grej han säkert tyckte var fantastiskt roligt var att han visade henne sina tjejkompisar han hade här, så att hon skulle slippa oroa sig över vilka han umgicks med. Då hade han tagit upp min facebook sida och presenterat mig som en i tjejgänget som dom umgicks med. För att skulle någon säga något om mig så hade han ju redan lagt grunden för den lögnen..
Så läskigt jävla manipulerande och planerande! :eek: Mitt förhållande var ju innan fb kommit iaf. Men det var strax efter att han inte kom hem till mig 25årsdag som jag i känslomässig uttömning blev medlem här på buke, så det är väl det enda positiva som kom ur soppan ;) jag undrar dock fortfarande vad han sa till sin familj egentligen...
 
Det kan hända att du är långt mycket starkare än jag var, jag mådde rätt shitty generellt då.

Hade inte alls haft personen i mitt liv lika länge som du. Men i mitt fall var det mer "dramatiskt" (om du förstår hur jag menar), jag blev lurad att tro att personen svävade i livsfara. Det gjorde han inte, det var bara nåt stört spel för att få mig att stanna.

Jag hade dock inte gett upp nåt för honom och levde väldigt självständigt, vilket så klart gjorde det långt lättare för mig än vad det är för dig i din situation.
Men herregud. Vilken skitskalle.

Grejen är att jag har kämpat massa med hälsan. Fick en inte så kul diagnos för ett tag sedan. Han har varit min stötta igenom allt. Tröstat mig när jag varit ledsen och ringt varje gång jag varit hos läkaren o.s.v När jag fick reda på första flickvännen så skrev han att han gjorde det på grund av min sjukdom. Att han verkligen försökte stötta mig men inte orkade längre. Jävla skithög.

Ja extremt manipulerande. Jag har massa sjuka historier jag fått reda på efteråt. T.ex. var jag och hans andra flickvän på samma fest en gång, bara i olika delar av lokalen.
En annan tjejkompis som jag aldrig fick hälsa på berättade att en gång att hon sett mig ute med honom. Jag hade stått och gullat och pussat på honom så hon hade frågat vem jag var och han svarade att han aldrig hade sett mig förut och att jag var en random full tjej som hoppade på honom i princip.
 
Som sagt, säg till om det är något du behöver hjälp med. Buke har ett stort och brett kontaktnät och många har stor erfarenhet av att slåss (och vinna!) mot myndighetssverige så du inte ska behöva tänka på försörjning och boende.

Vad du behöver är tid att bearbeta och sörja och vara ursinnig på ärkearslet! Har du en vän/familj du kan bo hos/umgås med som kan stötta?

Just nu ska du inte tänka på något annat än att läka dig själv. Bli arg, bli förbannad, gråt och kräks ut allt han gjort mot dig.

Kramar
 
Men herregud. Vilken skitskalle.
Verkligen. Orkar inte ens gå in på det men han var verkligen på riktigt helt störd.
När jag fick reda på första flickvännen så skrev han att han gjorde det på grund av min sjukdom. Att han verkligen försökte stötta mig men inte orkade längre. Jävla skithög.
Alltså fy fan vilken människa. Jag blir så jävla arg. Vilken TUR att du fick reda på hur han egentligen är så att du kan få ut honom ur ditt liv!! Och kom ihåg - det ligger inte alls på dig, de här människorna är världsmästare på att bete sig såhär!!

Alltså jag blir SÅ nyfiken på om min partner vet vem han är. Vet inte om du minns men min kille kommer ju från ett ställe som ligger jättenära där din kille kommer från.
 
@lovely_piff
Jag har ingen erfarenhet av att leva i eller komma ur ett sånt förhållande. (Eller kanske, men inte exakt såhär illa.) Men jag har en anhörig (@niphredil ) som gjort det. Och förutom alla bra råd och den pepp du fått (och alltså, prata med niphredil , hennes "ex" var kanonstört) så vill jag bara säga att du måste inte förlåta. Det finns inget som säger att man är en bättre människa för att man förlåter. Du har ingen skuld i det som hänt, som niphredil säger, de här männen vet vad de gör och hur de ska göra det! Och förlåtelse ÄR INTE nödvändigt för att gå vidare. Ta hand om dig! Och om det hjälper alls så kan du veta att jag vill sätta mig på ett plan och åka och skälla ut honom.
 
Verkligen. Orkar inte ens gå in på det men han var verkligen på riktigt helt störd.

Alltså fy fan vilken människa. Jag blir så jävla arg. Vilken TUR att du fick reda på hur han egentligen är så att du kan få ut honom ur ditt liv!! Och kom ihåg - det ligger inte alls på dig, de här människorna är världsmästare på att bete sig såhär!!

Alltså jag blir SÅ nyfiken på om min partner vet vem han är. Vet inte om du minns men min kille kommer ju från ett ställe som ligger jättenära där din kille kommer från.
Det kanske är samma kille? :nailbiting::eek::D
 
Alltså vilket jävla svin. Att det finns de som kan bete sig så mot andra människor :rage:

Tycker att du har fått många bra tips. Men om du bestämmer dig för att åka över hit till London ändå så är det en stor stad så du lär inte behöva träffa honom, och enligt några av mina vänner här så är det en perfekt stad att komma över någon i ;)
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 664
Senast: Ramona
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 099
Senast: Whoever
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 863
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp