Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja jag har hypo![]()
värdena har varit bra de sista åren, men de går enbart på värden och inte mående![]()
Med tanke pä hur styvmoderligt de behandlar allvarligt psykiskt sjuka så är väl frågan om de bryr sig...?det är dåligt men ...
Nyfiken: om man nu kartlagt var som stressar en (i mitt fall, människor, djur, ljud, "ljus" tv-apparater med reklam i butiken, köra bil i stan på kvällen, Melodifestivalscenen, och resor... förändring... (säkert mer småskit men detta)
Vad gör man då med all denna information?
Undviker att handla - check
Inte kolla mello - check.
Stanna hemma/gå/cykla på kvällen- checkelicheck...
Inte ha några djur (!!!!! ja det är sant - och jag älskar djur !!!)
Återstår människor. What the fuck to do?!?!?
Klarar jag av att göra saker i en takt som är lagom för mig själv eller stressar jag upp mig och får prestationsångest?
Det här tycker jag är det svåraste av allt. Jag fungerar i och för sig rätt bra, men jag har svårt att acceptera att jag inte kan jobba så fort som tidigare. Hur lär jag mig hantera det?
Nyfiken: om man nu kartlagt var som stressar en
Melodifestivalscenen,
Inte kolla mello - check.
been there, done that ...
jag har gått i terapi i fem årunder en tio års period.... inkl. mindfullness, KBT, psykoterapi och givetvis gjort exponering ...Ursäkta det kanske är surt skrivet - jag har sovit fem timmar sista dygnet.
Ditt exempel om att tex. planera för matinköp gör jag redan. Tex: när/om jag nu ska handla åker jag oftsst ensam utan familjen, åker när det är som minst folk mm.
Kör "smarta vägar" med mindre trafik (tar mindre tid)- aldrig ut på långkörningsr kring storhelger osv.
Återstår? accepters faktum?
Mitt största problem är tider.
Så fort jag har en tid att passa får jag hjärtklappning och mår illa
Skitjobbigt