misse "löper"

C

Callelina

misse \"löper\"

Nu e nog min misse könsmogen.. märker ni tydligt på era när de "löper"? Min har små läten för sig typ kurrar hela tiden, e superkelig och står med rumpan i vädret samt att det kommer vätska från baken. Jag har aldrig varit med om att de har visat det så tydligt förut. e det normalt?? Hur länge kan hon hålla på så här? Hon är ca 8,5 mån gammal och innekatt.
 
Re: misse \"löper\"

Min tjej visar samma tecken. Och råkar man lyfta henne och få vätskan från bakdelen på armen eller handen så luktar det skunk!!!!

Hon jamar och pratar dygnet runt, men nu är det snart slutlöpt :devil: :angel:

Hon håller på 3-4 dagar, men det där är nog olika från katt till katt. Det är bara att kila till affären och köpa öronproppar, och beställa tid för kastrering, så slipper man det i fortsättningen ;)
 
Re: misse \"löper\"

Yoga önskar jag inte ens på min värsta fiende när hon löper, fy 17 vad hon är jobbig !! Skriker och gormar, stoppar upp rumpan mot allt och alla. Uschlig är hon. Yoga tycker det är lika jobbigt själv, hon löper oftast runt 10 dgr och varken sover eller äter ordentligt på den tiden. Så därför tänker jag kastrera henne såfort jag kan så hon (och jag) slipper löpen. Fia huskatt bor oftast borta när Yoga löper, hon orkar inte med Yogas perversa inviter.

Ska bli "kul" att se hur Abbie kommer vara, förhoppningsvis inte lika jobbig som mor sin.
 
Re: misse \"löper\"

Min hona visar inte med en min att hon löper :)
Finns ju både för o nackdelar med detta.
Fördelar: Jag får sova på natten o framför allt mår hon inte
dåligt när hon löper.
Nackdel: Ja hur f*n ska man kunna planera in parning när
när man inte ser löpet :confused:
 
Re: misse \"löper\"

haha.. skönt att det e så det ska va! fast det e väldigt jobbigt.. hon borde ju inte ,å så bra av det själv heller, äter mkt mindre än vanligt oxå.. Hur gamla bör de vara innan man steriliserar dem??
 
Re: misse \"löper\"

Antar att du menar kastrering efersom man knappt steriliserar honor längre.
Nej katten mår inte bra av att löpa stup i ett det är väldigt påfrestande för dom.
Vet inte hur gammal din katt är men eftersom hon löper så är det helt klart dax att kastrera :)
 
Re: misse \"löper\"

Min gamla katt är hona, och hon blev riktigt pinsam när hon löpte. Hon var vanligtvis ganska skygg och tillbakadragen, men när hon löpte gick hon omkring och skrek, och när någon kom på besök rent ut sagt hängde hon på dem och gnuggade tom baken mot min bror! :o
Nu har jag bara en (nykastrerad) hankatt, och även om han blev rätt så "spattig" och ganska vild, var det ingenting mot en löpande hona. Så, jag tror nog att din hona e rätt normal. Om jag var du skulle jag kastrera. Lycka till!
 
Re: misse \"löper\"

Jag vet inte hur det är med cancer men jag vet att risken för livmoderinflammation ökar i allafall.
Så det kan säkert öka risken för cancer också.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
801
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 311
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 294
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 799
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp