Modern Living - hur?

Matsalsbord blev det. Men bara ett litet. Jag hittade det på blocket och faktiskt köpte jag det utan lov. Annars hade vi fått sitta på trädgårdsstolar på nyårsafton. 100 spänn gav jag för bord o 4 stolar. Det var ok tyckte han.
 

Bifogade filer

  • 20220109_180255.jpg
    20220109_180255.jpg
    112 KB · Visningar: 45
Tavla som hans pappa haft i många år. Passade bra över öppna spisen. Han har valt svartskimrande tapet på en kort o långväga. Kritvit på de motsatta. Lite annorlunda men det blev bra.
20220109_174525.jpg
 
Sängkammaren. Den är så liten så det blev en 160säng. Och så får ju en gigantisk tv plats också....även här är det nu vita lister.
20200822_183710.jpg
 
Så han hade en smak. Men det satt långt inne. Att välja tapet o golv när en överhuvudtaget inte har haft några drömmar om hur en vill ha det var inte enkelt. OCH hatar att shoppa. Sista vändan på Ikea var nu i jul. Han ville själv åka dit och att jag skulle med. Han springer genom affären. Jag säger att du skulle ju kolla på grejer. Han jättestressad. Mamma tvingar honom att andas och stanna. Han kom hem med en toapappershållare och servetter. 🤣 Han hittade också en hallmöbel men den fanns inte i lager så den ska han beställa. Men nu myser han i sitt lilla hus. Och det känns ok att komma dit och se att han inte bor i en mardröm.
 
Ingen hobby, jobbar mycket, reser mycket i jobbet periodvis.
Vill komma hem och slappa i ett ombonat lättstädat hem - NÄR det väl är färdigt, mååånga arbetstimmar på renoveringen.
Inget partyumgänge.
Huset är en första bostad som en kan bo i länge men också en investering.
Möbler kommer absolut att köpas på Blocket och Ikea. Och hämtas på vinden.
Men tapetval sätter liksom grunden. Färgskala.
Jag brukar titta på Hemnet för inspiration.
Hur andra har det hemma ger många tips.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är med i ett väldigt spännande projekt på jobbet och det bästa stället att vända sig till för att få inspiration är förstås Buke...
Svar
9
· Visningar
745
Senast: majola
·
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 936
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har ni en inredningsstil och i så fall - vet ni vilken? :confused: Det är så omysigt hemma hos oss, men jag vet liksom inte vad jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 892
Senast: Gabbi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår kväll packade jag in tältet och lite annat bra-att-ha i bilen och drog iväg. Tanken var att övernatta på ett ställe som var ungefär...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp