Möglig frukt

Linn-Nora

Trådstartare
Hade en papperspåse med mögliga plommon bredvid spisen. Märkte jag när jag stått en stund och lagat mat. Påsen var halvöppen.
Sprider sig mögelsporer till omgivningen om man inte håller på att röra det som är mögligt?

Dum fråga, jag vet. Men det finns mer kloka och sansade personer här så jag dristar mig att våga fråga ändå 😳
 
Hade en papperspåse med mögliga plommon bredvid spisen. Märkte jag när jag stått en stund och lagat mat. Påsen var halvöppen.
Sprider sig mögelsporer till omgivningen om man inte håller på att röra det som är mögligt?

Dum fråga, jag vet. Men det finns mer kloka och sansade personer här så jag dristar mig att våga fråga ändå 😳

Risken att möglet spridit sig från orörd påse till maten på spisen, är så gott som obefintlig.
 
Hade en papperspåse med mögliga plommon bredvid spisen. Märkte jag när jag stått en stund och lagat mat. Påsen var halvöppen.
Sprider sig mögelsporer till omgivningen om man inte håller på att röra det som är mögligt?

Dum fråga, jag vet. Men det finns mer kloka och sansade personer här så jag dristar mig att våga fråga ändå 😳
Jag skulle definitivt inte haft påsen nedanför mitt plommonträd eller äppelträd om det är monilia. Eller slängt den på komposten i trädgården. Och vanlig möglig frukt skulla jag inte haft länge nära fruktskålen. Men hade inte alls tvekat att äta bredvid den :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 842
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag vill fråga er om en sak som är lite känslig. Jag lever ensam, har mitt jobb, min hund och min lägenhet. Många vänner och en...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 062
Senast: Nila
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 699
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag hoppas jag har lagt detta under rätt annars får den gärna flyttas! Hej! Jag har ett problem - har en medryttare sedan 1 ½ månad...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp