Mycket bättre i Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.
En annan grej som vi noterat är att spanjorer super sig inte fulla på en fest som svenskar gör i Sverige. Det är ju en anledning till att man kan köpa sitt vin mer eller mindre var som helst här
 
Vid sidan av min anställning, där jag betalar vanlig A-skatt, har jag en enskild frima där F-skatten (enligt min revisor) dundrar upp till nästan 70%. Jag borde ha ett AB istället men jag är hopplös vad gäller logistik kring att driva företag och AB låter extremt komplicerat, jag gömmer typ huvudet i sanden där...
Ok, det förklarar saken (bör dock bli lite lägre nu när värnskatten är borta). Du borde definitivt ha ett AB, så får du en rimligare skatt. Personligen tycker jag AB är betydligt enklare än EF, tydliga ramar att förhålla sig till och förutsägbar skatt.

Slut på OT.
 
Ser att ni har skitväder i Sverige. Här är det sol sol sol utan ett enda moln på himmelen. Och det ska hålla i sig i minst 10 dagar enligt prognos
 
Ok, det förklarar saken (bör dock bli lite lägre nu när värnskatten är borta). Du borde definitivt ha ett AB, så får du en rimligare skatt. Personligen tycker jag AB är betydligt enklare än EF, tydliga ramar att förhålla sig till och förutsägbar skatt.

Slut på OT.
Håller med där. Betydligt bättre
 
En annan grej som vi noterat är att spanjorer super sig inte fulla på en fest som svenskar gör i Sverige.

Det där har nog mer med att göra vilket umgänge man frotterar sig med. Kanske.

Ser att ni har skitväder i Sverige. Här är det sol sol sol utan ett enda moln på himmelen. Och det ska hålla i sig i minst 10 dagar enligt prognos

Ska alltså inte berätta att vi stannade och badade i havet på vägen från jobbet idag, och solade oss torra.

Risken finns ju att Sverige framstår som bra, så jag konstaterar att det säkert kommer regna och bli vinter. Förr eller senare.
 
Det där har nog mer med att göra vilket umgänge man frotterar sig med. Kanske.



Ska alltså inte berätta att vi stannade och badade i havet på vägen från jobbet idag, och solade oss torra.

Risken finns ju att Sverige framstår som bra, så jag konstaterar att det säkert kommer regna och bli vinter. Förr eller senare.

Här i Skåne är det en skön ljummen kväll med blå himmel :angel:
 
Ser att ni har skitväder i Sverige. Här är det sol sol sol utan ett enda moln på himmelen. Och det ska hålla i sig i minst 10 dagar enligt prognos
*kastar ett getöga genom fönstret*

Nej, här är soligt, varmt och skönt. Något enstaka fluffmoln här och där i ett blått himmelhav. Det blir nog en skön långpromenad med hunden sedan!
 
Nu ska vi ägna några dagar till att planera en rutt in i Portugal för att se om det är bättre än i Spanien. Imorgon har vi bjudit in våra spanska vänner som vi blivit bekanta med. Dom vill ha SWEDISH meatbolls :laugh:. Återkommer senare med rapport om vad som är bättre i Spanien.
 
Det där har nog mer med att göra vilket umgänge man frotterar sig med. Kanske.



Ska alltså inte berätta att vi stannade och badade i havet på vägen från jobbet idag, och solade oss torra.

Risken finns ju att Sverige framstår som bra, så jag konstaterar att det säkert kommer regna och bli vinter. Förr eller senare.
Ni kommer att ha skitväder ett bra tag till för det ligger en jetström stilla över Sverige enligt SMHI.
 
Det borde ju nästan räknas som barnmisshandel att bo i Sverige med tanke på hur dåligt här är?
Förstår då att folk tycker att det finns mycket brottslighet i Sverige, måste vara därför....
Ytterligare skit i Sverige. 2 tjejer blev kallade horungar på stan av en kille. Tjejerna undrade varför han sa så åt dom. Då misshandlade han tjejerna så dom fick åka till sjukhuset. Bild var det ochså i tidningen. Jag visade våra spanska vänner, jag ska inte säga vad dom tyckte......inte alls tryggt i Sverige
 
Ytterligare skit i Sverige. 2 tjejer blev kallade horungar på stan av en kille. Tjejerna undrade varför han sa så åt dom. Då misshandlade han tjejerna så dom fick åka till sjukhuset. Bild var det ochså i tidningen. Jag visade våra spanska vänner, jag ska inte säga vad dom tyckte......
Varför tar du inte och läser en lokaltidning från någon spansk stad? Du lär hitta en hel del att gotta dig i där med, fast det syns förstås inte där du är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 514
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 161
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 366
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 113
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp