Mycket bättre i Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det skitväder, de har lovat regn men det är lika torrt som vanligt, nästan spansk torka. Jag kom nyss in från ett par timmars gräsklippning, på tok för varmt att klippa gräset annat än på sen em/kväll.
 
Lite OT men jag har aldrig förstått varför svenskar som flyttar till ett annat land behöver klanka ner på Sverige, som en slags berättigande av sitt val eller prata om hur hemskt det är i Sverige när man bor utomlands för den delen. Kommer ihåg kvinnan i Dubai som intervjuades om hur hemskt allt var i Sverige och vilket fantastiskt land Dubai var och hennes drömliv där. Sedan kom covid och hon började yla om att det var Sveriges plikt att skicka ner ett plan och hämta henne eftersom hon är svenska.

Jag har bott utomlands i omgångar, älskade att bo i Kenya, älskade att bo i England och älskar att bo i Sverige. Alla har sina fördelar och nackdelar som alla länder, man behöver inte jämföra och prata negativt om landet man bor i eller landet man bodde i. Det ska dock ärligt sägas att jag saknar frukterna i Kenya, mango, avokado och liknande och när jag bodde i Kenya Kungsörnens snabbmakaroner och den effektiva svenska byråkratin. Vädret, eller snarare hur dåligt husen är byggda i Yorkshire är inte något jag saknar, men vänligheten och att gå till York Minster och lyssna på gudstjänsterna vid jul (jag är ateist men älskar engelska julsånger som är så mycket bättre än de svenska).
 
Ja det är väl klart :D . Med så få svar och ändå nästan 7 000 visningar så är ju intresset stort för att få veta vad som är bättre i Spanien ☀

nej, inte för min del. Jag är mer intresserad av varför du inte svarar på folks frågor eller kommentarer. Du undviker och svarar bara på det du vill. Om det nu är så bra där, stanna då. Men som det är nu fortsätter du mata på och det är klart att folk reagerar.
 
Den här tråden får mig att tänka på något jag funderat på från och till sedan jag varit gammal nog att fundera på saker: Varför är det alltid vi som är invandrare/barn till invandrare som älskar Sverige och är så jädra tacksamma för att få bo här, och samtidigt är alla höger/nationalister så himla missnöjda? I mina ögon är det som bortskämda ungar som skriker efter mer mer mer bara för att de inte har någon aning om att de redan har mest av alla.
 
Den här tråden får mig att tänka på något jag funderat på från och till sedan jag varit gammal nog att fundera på saker: Varför är det alltid vi som är invandrare/barn till invandrare som älskar Sverige och är så jädra tacksamma för att få bo här, och samtidigt är alla höger/nationalister så himla missnöjda? I mina ögon är det som bortskämda ungar som skriker efter mer mer mer bara för att de inte har någon aning om att de redan har mest av alla.

Men tänk vilken samhällsvinst (för oss då förstås) om vi fick byta en missnöjd höger/nationalist mot en flykting, eller annan migrant, som längtar till Sverige varje gång det gnälls!

Några konservativa gnällspikar med kärlek till sitt nya främmande land, borde de flesta länder kunna integrera utan att själva duka under.
 
Den här tråden får mig att tänka på något jag funderat på från och till sedan jag varit gammal nog att fundera på saker: Varför är det alltid vi som är invandrare/barn till invandrare som älskar Sverige och är så jädra tacksamma för att få bo här, och samtidigt är alla höger/nationalister så himla missnöjda? I mina ögon är det som bortskämda ungar som skriker efter mer mer mer bara för att de inte har någon aning om att de redan har mest av alla.

Det är alltid väldigt ytliga slutsatsar man drar också, typ "jag fick inte den behandling jag ville hos doktorn=vården är åt helvete" eller "min morbror fick avslag på sitt bygglov=alla som jobbar kommunalt är översittartyper som hatar medelklassen"
 
Jag läste popcornVÄDRET (alldeles för mycket väderprat i tråden, tror jag)..... :rofl:

Här är iaf popcornvädret bra mycket bättre än i Spanien, även om det är lite på gränsen även här.. (Popcorn är bäst när en kan mysa till det med en filt eller så, imo. Och då är det inte skönt med varmt väder.)

*spårar bara lite grann* :angel::rofl:
 
Den här tråden får mig att tänka på något jag funderat på från och till sedan jag varit gammal nog att fundera på saker: Varför är det alltid vi som är invandrare/barn till invandrare som älskar Sverige och är så jädra tacksamma för att få bo här, och samtidigt är alla höger/nationalister så himla missnöjda? I mina ögon är det som bortskämda ungar som skriker efter mer mer mer bara för att de inte har någon aning om att de redan har mest av alla.
Det är mycket som skulle kunna bli bättre här. Men frågan är ju om det verkligen är bättre nån annanstans? Istället för att gnälla över hur dåligt landet är så kan man ju arbeta för att göra det bättre. Och om det inte passar så är det väl bara att flytta utomlands om det nu är så mycket bättre. Håller med om att det är bortskämda ungar (vuxna) som gnäller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 466
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 870
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 333
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 071
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp