Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Fyfan!
Jag har inget att säga annat än att om jag vore i din sits så skulle jag riktigt känna hur hjärtat slets ur kroppen på mig...
Du har verkligen haft ett enormt oflyt med dina djur riktigt länge nu, och det är strongt av dig att kämpa på, snart måste det vända!

Skickar massor med styrkekramar!
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Jag är väldigt ledsen för er skull, det gör så fruktansvärt ont när man inser att det inte finns något mer att göra:cry:. Man känner sådan maktlöshet och sådan sorg, men för mig var det i alla fall så att jag kände ett uns av lättnad för att oron var över. Hoppas ni får en fin sista tid tillsammans.

Jag förstår precis hur du menar med lättnaden, känt den flera gånger förr. Nu gör jag det inte dock, antagligen för att han fortfarande har gnistan, glimten och 'humorn' i behåll. Och fick HAN bestämma skulle han fara runt som ett skållat troll. Hans förbaskade smärttålighet gör ju att det är omöjligt att när man ser honom busa och spralla (om han får, nu har han ju inte fått det på läääänge) runt förstå att det är en allvarligt sjuk hund som har ont i hela sin kropp.

Att det helt enkelt inte märks på honom, förutom de där 'små' tecknen, som att vilja käka upp barn om de kommer nära osv.
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Jag beklagar att det skulle bli så här. Jag vet hur jobbigt allt det här är, jag är ju i samma sits. Dock vet jag inte än hur jag ska göra om jag ska fortsätta behandla eller inte.

Men som sagt jag lider med dig och hoppas ni får en fin sista tid tillsammans.
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Det här var det sista jag ville läsa :cry: Jag sitter och gråter här och känner varken dig eller Utter. Men en sak vet jag, och det är att Utter har världens bästa matte.

All styrka till er, och nu är det bara bus och massor av god mat som gäller!
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Åh så tråkigt

Sköt om dig (och hundarna) och ha några riktigt fina dagar tillsammans
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

För djävligt är det enda man kan säga.
Men det är ett starkt och bra beslut du tar.
Ha en riktigt härlig och aktiv helg nu!
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

skickar en stor varm stryrkekram till dig. jag brukar inte bry mig så mycket om andras hundar som jag inte känner, men det här gör mig faktiskt riktigt ledsen :cry:
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Men fy!!! Jag störttjuter när jag läser vad som hänt nu. Tycker så synd om dig!!! Varför ett av dina djur igen :(??? Men som du har insett- du har i a f inget val. Och jag förstår PRECIS hur du menar att han ska få vara hund ett tag!! Jag hade nog gjort likadant.

Många kramar från både två o fyrbenta här.
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Jag är också väldigt ledsen för din skull Alex, det känns som att du faktiskt fått din beskärda del i livet redan - och det med råge.

En stor kram till dig!..
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

GRT2.gif
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Han ska få vara hund igen en sista tid. Jag vet att det inte gör någon skillnad för honom om han somnar idag eller nästa vecka, men för mig gör det jättestor skillnad, och jag vill 'ge honom' det. Att få vara hund, att få leka med pappas tik en sista gång om han vill, skogspromenader utan det jävla kopplet, och utan att matte säger 'ajaj, lugnt' om han skulle få för sig att ta ett skutt. Springa lös i skogen igen, dra en repa på fälten när matte fodrar hästarna, leka och få ha någon jäkla livskvalitet igen en sista - alltför kort - period. Och som han ska få äta! *ler mellan tårarna* Hejdå strika dieten!

Been there och min stora tröst idag, liksom det kommer att bli för dig, är just att Utter får leva järnet den sista tiden. Kvalitet framför kvantitet. Det tror jag egentligen att ALLA hundar föredrar om de fick en chans att välja. Och om det är något Utter fått så är det just det, ett kvalitetsliv utefter de förutsättningar han haft. Han har haft en jä-la tur som kom till dig Alexandra!

Gråt inte nu utan säg åt jycken att kravla sig upp i soffan och gosa med honom. Lämna datorn. Viktors foderfråga kan vänta, det blir bra att sysselsätta sig med vid senare tillfälle.

Jag har på känn att det är väldigt många som kommer att tänka på dig i helgen och framöver. Vi stöttar dig även om du varken ser eller hör oss... *kram*
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Fruktansvärt tråkigt att höra. Jag går här med min hund, som tydligen bara var bättre helt tillfälligt, och försöker förbereda mig för samma sak så småningom. Och jag tänker inte heller sätta in cellgifter och det kommer på tal.

Hoppas ni, eller i vilket fall din hund, får några fina dagar med många godsaker, innan ni tar farväl av varandra.
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Jag har följt dina trådar i tysthet men nu måste jag skriva.

Beklagar verkligen, och skickar massa kramar! Du har gjort så mycket som det bara går.
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

*KL*

Utter vill skicka en hälsning:

Hej, och halleluja! Min matte har äntligen sett ljuset och förstått. Igår natt fick jag sova i hennes säng, och inatt sov gammelmatte på soffan nere med mig (matte jobbade visst).

Och igår fick jag först äta massor med mat till frukost, sen åka och leka med min brud - det var länge sen det. Men det var inte slut på det roliga utan sen fick jag skälla på gubbarna på bilbesiktningen, så de godkände mattes bil. Som tack för det fick jag ett grisöra. Och sen ett saftigt märgen.

Och menyn har förbättrats rejält, portioner som anstår en karl, och jag får en massa gott KLETIGT i maten, hon har slutat noja över kletigt skägg med matrester i. Så jag passade på att utnyttja tillfället och åt lite hästbajs med. För jag fick 'hjälpa' henne mocka igen, och rulla i spånet.

Och sen.. vet ni.. det var inte slut där, sen fick jag SPRINGA. I SKOGEN. Och rulla, och bada i sumpdiket och..

Fasiken, det tog nästan två år att få ordning på henne, men nu börjar hon bli riktigt duktig. Nej, nu kan jag inte skriva mer, jag känner att jag är sugen på en köttbulle, och det kliar lite här bakom ena örat.

(Matte hon mest ler genom tårarna hon, han är så otroligt glad och lycklig. Och jag känner mig som Judas..)
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Aj. *gråter* Både du och matte är starka. :cry:
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Ingen korg på någon av dem, förr hade ju båda =)

Fast matte hade spray i fickan, och bröt lek väldigt snabbt..
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Beklagar verkligen!!!!! Ska tänka på er i veckan och vet att han får en fin sista tid.
 
Sv: Mysteriet Utter - äntligen svar, men inga roliga direkt..

Jag beklagar verkligen. Måste bara säga att jag är så otroligt glad att någon verkligen ger sin hund en så stor chans som du gett din hund. Det är härligt att se allt du gjort för honom och hur du verkligen försökt med ALLT för att få honom bra. Det kan du lätt ha på ditt samvete att du gjort allt du kunnat. Jag önskar bara att utgången varit annorlunda för er. Beklagar. Det är tråkigt att läsa att han inte blir bättre och att du måste ta det tunga beslutet att avliva honom. Skickar tröstkramar till er.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 391
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 692
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 411
Hästvård Min ridtravare på 20 år var för drygt 2-3 veckor sen plötsligt halt när jag hämtade honom från sommarhagen. Han släpade hoven efter sig...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Noak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp