När är det okej att träffa någon ny?

Sv: När är det okej att träffa någon ny?

Men.
Jag kan inte gå och vänta på att han ska acceptera och börja gå vidare från vår relation innan jag börjar träffa andra.
Jag är ju liksom klar med oss, även om inte han är det.
Däremot känner jag att jag behöver kanske inte skylta med att jag träffat nån ny eller så, det kan gott stanna i kretsen av de närmaste.

Mycket vettigt. Man kan inte vänta på den andre. Det finns ju de som är "upphängda" på ett ex i flera år, det vore ju ohållbart att vänta på.
 
Sv: När är det okej att träffa någon ny?

Förstår nog inte frågan ;)

Nej varken du eller han är as...

Men om man nu varit tillsammans med någon som är väldigt ledsen/sårad/"trasig" efter ett uppbrott, så måste man väl inte "skylta" med sin nya framför denne ?

Tycker killen låter "sund". Han har varit tillsammans med en tjej som han gillade, där hans känslor "svalnade" och han träffade dej (som kan ha hjälpt till, vad vet vi ;) ) Han gör slut med sin tjej och ni träffas mer intensivt och blir ett par.
Att han då inte vill göra xet mer ledsen genom att visa upp dej har väl inget att göra med hur han känner för dej, bara att han vill tänka på andra MED innebär ju inte att killen är ett as ;)

Att du som utomstående som inte känner tjejen tycker "jag struntar väl i henne - jag vill visa hela världen att det är vi" betyder ju inte att du heller är ett as.. Ni har ju bara olika relationer till personen i fråga.

Kan ta som exempel mitt ex som blev helt förkrossad när jag gjorde slut. Hade jag då dessutom hittat en ny som jag "skyltat" med framför honom hade han ju verkligen mått sämre = det skulle jag verkligen inte göra mot honom, trots att vi inte var ihop vill jag honom inte illa. Det hade en ny fått stå ut med.
(nu har/hade jag ingen ny men iaf)
 
Sv: När är det okej att träffa någon ny?

Jag är med på vad du menar - men om du hade träffat en ny, då hade du hellre varit tyst om det?
Risken är ju liksom ganska stor att exet får reda på det till slut, oavsett om du berättar det eller inte.
Att "skylta" är för mig något annat, det vore väl en ganska vidrig sak att göra.
 
Sv: När är det okej att träffa någon ny?

Alltså, jag förstår hur du menar och jag tror att jag skulle tycka att det var jobbigt om jag träffat en kille och han inte ens berättade för sitt ex (om de hade kontakt vill säga) att han var med mig nu.

MEN

När jag avslutade en längre relation så fortsatte jag och exet att hålla kontakten. Jag träffade "en" ny rätt snart men låtsades inför exet att jag inte dejtade alls. Efter att jag och min nuvarande sambo blivit mer seriösa berättade jag om honom, cirka ett och ett halvt år efter uppbrottet med exet. Jag fegade helt enkelt och var rädd att han (exet) skulle bli ledsen om han fick veta tidigare än så och tyckte därför att det var onödigt att berätta något.

Vet inte vad jag vill ha sagt med det här dock, förstår om det inte alls är till hjälp för dig.

Ps. Såklart är ni inte onda eller as eller gör fel alls :)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 137
Senast: Whoever
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 796
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 664
Senast: LovingLife
·
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 254
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp