När är kaffet som godast?

Lycan

Trådstartare
Kaffe. Det som för en del är livets dryck. Hur vill ni ha erat kaffe för att ni ska tycka att det är som godast? Och vart ska detta goda kaffe drickas? Dricks det ur glas, mugg eller kåsa?

För mig är kaffet som godast i skogen. Gärna efter ett hårt arbetspass med motorsågen. Det ska vara kokat i kaffepannan på samma vis som farmor kokade sitt kaffe. Helst ska det drickas svart ur en träkåsa. När man sitter där på stocken, lyssnar på fågelkvittret och njuter, då är kaffet som godast enligt mig. Det smakar inte lika gott om jag försöker dricka samma kaffe ur samma träkåsa ute på altanen hemma. Visst tycker jag att kaffet som man dricker i stan på diverse fik är god också, men den slår inte den välförtjänta koppen ute i skogen.
Screenshot_20200429-124213_Instagram.jpg


Så när och var är kaffet som godast enligt dig? :)
 
Kaffe. Det som för en del är livets dryck. Hur vill ni ha erat kaffe för att ni ska tycka att det är som godast? Och vart ska detta goda kaffe drickas? Dricks det ur glas, mugg eller kåsa?

För mig är kaffet som godast i skogen. Gärna efter ett hårt arbetspass med motorsågen. Det ska vara kokat i kaffepannan på samma vis som farmor kokade sitt kaffe. Helst ska det drickas svart ur en träkåsa. När man sitter där på stocken, lyssnar på fågelkvittret och njuter, då är kaffet som godast enligt mig. Det smakar inte lika gott om jag försöker dricka samma kaffe ur samma träkåsa ute på altanen hemma. Visst tycker jag att kaffet som man dricker i stan på diverse fik är god också, men den slår inte den välförtjänta koppen ute i skogen.
Visa bifogad fil 49877

Så när och var är kaffet som godast enligt dig? :)
På morgonen är kaffet godast, enligt mig :) .
 
Kaffe. Det som för en del är livets dryck. Hur vill ni ha erat kaffe för att ni ska tycka att det är som godast? Och vart ska detta goda kaffe drickas? Dricks det ur glas, mugg eller kåsa?

För mig är kaffet som godast i skogen. Gärna efter ett hårt arbetspass med motorsågen. Det ska vara kokat i kaffepannan på samma vis som farmor kokade sitt kaffe. Helst ska det drickas svart ur en träkåsa. När man sitter där på stocken, lyssnar på fågelkvittret och njuter, då är kaffet som godast enligt mig. Det smakar inte lika gott om jag försöker dricka samma kaffe ur samma träkåsa ute på altanen hemma. Visst tycker jag att kaffet som man dricker i stan på diverse fik är god också, men den slår inte den välförtjänta koppen ute i skogen.
Visa bifogad fil 49877

Så när och var är kaffet som godast enligt dig? :)

Jag njöt ofta av mitt kaffe mitt i hästhagen bland hästarna, som stod runt mig och betade eller knaprade hö/hösilage, efter mockning och allmänt stallpyssel. :heart Det var nog bästa kaffeplatsen då.

Idag är morgonkaffet väldigt viktigt och även en termos på permobilen, så man kan stanna i någon park, eller naturreservat (många gånger Rynningeviken - Oset, här hemma i Örebro)

Men så syndar jag också, gärna på något mysigt café med en riktigt välgjord cappuccino.
 
Jag njöt ofta av mitt kaffe mitt i hästhagen bland hästarna, som stod runt mig och betade eller knaprade hö/hösilage, efter mockning och allmänt stallpyssel. :heart Det var nog bästa kaffeplatsen då.

Idag är morgonkaffet väldigt viktigt och även en termos på permobilen, så man kan stanna i någon park, eller naturreservat (många gånger Rynningeviken - Oset, här hemma i Örebro)

Men så syndar jag också, gärna på något mysigt café med en riktigt välgjord cappuccino.

Åh, det där lät jättemysigt! Vilken känsla det måste vara att få vara bland hästarna och smutta på en kopp kaffe. Jag kan nästan höra ljuden och känna dofterna!
Självklart ska du ha en termos med dig under dina turer! Låter som härliga ställen att dricka kaffe på!

Varför tycker du att du syndar för att du stannar till på ett café?
 
Åh, det där lät jättemysigt! Vilken känsla det måste vara att få vara bland hästarna och smutta på en kopp kaffe. Jag kan nästan höra ljuden och känna dofterna!
Självklart ska du ha en termos med dig under dina turer! Låter som härliga ställen att dricka kaffe på!

Varför tycker du att du syndar för att du stannar till på ett café?

Är man halv fattigpensionär, med låg inkomst för halvtidsjobbet på lönebidrag och högt bostadstillägg för pensionärer, så har jag många gånger fått höra att, rätta magsäcken efter plånboken. Och det lär jag få göra maj månad... in 10.900 e skatt... och ut räkningar enbart 10.400 (som tur var så skyndade jag att deklarera, så fick skattepengarna nu i april. Men trist att behöva använda den bufferten nu, den hade jag velat ha i höst om jag får åka till rehabcentret vintersol på Teneriffa, men men... det är alltid så, när jag får en extraslant. Det är jag aldrig värd att få behålla) så, blir billig meny i maj.
 
Senast ändrad:
Är man halv fattigpensionär, med låg inkomst för halvtidsjobbet på lönebidrag och högt bostadstillägg för pensionärer, så har jag många gånger fått höra att, rätta magsäcken efter plånboken. Och det lär jag få göra maj månad... in 12.000 e skatt... och ut räkningar enbart 11.000 så, blir billig meny i maj.

Men man måste få unna sig något extra någon gång ibland tycker jag. Men jag förstår att det blir svårt om man måste sitta och räkna ören för att få ekonomin att gå ihop.
 
Jag gick ofta in i en av våra lokala té/kaffebutiker när jag handlade té till jobbet. Idag går jag in där i bland, bara för doften :D

Jag tror inte jag har varit in i någon sån butik någon gång. Måste vara massvis med olika dofter där? Jag brukar vakna av kaffedoften när sambon har malt bönor. Doften brukar kännas i heeela huset!
 
Det är bara lukten av nybryggt kaffe som är gott. Att dricka det går inte. Men lukten är helt underbar :love:

Jag dricker det ju också, men håller verkligen med om lukten! 💕
Jag började inte dricka kaffe förrän jag var 22, men har alltid älskat lukten.

---

Det bästa kaffet är nog morgonkaffet på jobbet! Då med en liten skvätt mjölk i och så varmt det går typ.
Hade kaffet varit slut på jobbet vete sjutton om jag kunnat få nåt jobb gjort 😫😆.
 
Jag dricker det ju också, men håller verkligen med om lukten! 💕
Jag började inte dricka kaffe förrän jag var 22, men har alltid älskat lukten.

---

Det bästa kaffet är nog morgonkaffet på jobbet! Då med en liten skvätt mjölk i och så varmt det går typ.
Hade kaffet varit slut på jobbet vete sjutton om jag kunnat få nåt jobb gjort 😫😆.

En jobbdag utan kaffe... eh... nej. När vi har stressigt på jobbet, så jag måste sitta/stå vid infodisken från morgon till kväll tar jag med mig min dolce gusto-bryggare o har under disken. :p
 
En jobbdag utan kaffe... eh... nej. När vi har stressigt på jobbet, så jag måste sitta/stå vid infodisken från morgon till kväll tar jag med mig min dolce gusto-bryggare o har under disken. :p

👍 eller hur!

Haha, de bästa va ändå en morgon när jag kom in på jobbet, gick genom avd o hämtade kaffe, sen in på personalrummet. Först när jag kom ut igen såg jag att de möblerat om på avd kvällen innan 🤣.
 
Svart. Ganska starkt. Bryggt. På morgonen.
Espresso, tokskarp beska. Efter mat.

Absolut inte socker. Odrickbart.
Absolut inte kokkaffe. Odrickbart.
Absolut ingen artificiell smaksättning. Odrickbart.
Absolut inte mjölk. Nästan odrickbart.
 
👍 eller hur!

Haha, de bästa va ändå en morgon när jag kom in på jobbet, gick genom avd o hämtade kaffe, sen in på personalrummet. Först när jag kom ut igen såg jag att de möblerat om på avd kvällen innan 🤣.

Sån är jag med... en halvtimme efter första koppen kaffe. Vad tycker du om de nya gardinerna och stolsdynorna?

Jag ser ut som ett stort frågetecken, :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 648
Senast: Och_Aye
·
Tjatter Det är en sen augustikväll. Som så många andra dagar i denna förrädiska månad öser regnet ned. Det är blött överallt, särskilt på...
66 67 68
Svar
1 353
· Visningar
51 847
Senast: Sasse
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 796
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
46 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp