När är kaffet som godast?

👍 eller hur!

Haha, de bästa va ändå en morgon när jag kom in på jobbet, gick genom avd o hämtade kaffe, sen in på personalrummet. Först när jag kom ut igen såg jag att de möblerat om på avd kvällen innan 🤣.

Lite ommöbleringar är tydligen inget man lägger märke till i första taget.:D Man är blind tills man fått första koppen kaffe. Annars är det enda som man ser kaffebryggaren.
 
Svart. Ganska starkt. Bryggt. På morgonen.
Espresso, tokskarp beska. Efter mat.

Absolut inte socker. Odrickbart.
Absolut inte kokkaffe. Odrickbart.
Absolut ingen artificiell smaksättning. Odrickbart.
Absolut inte mjölk. Nästan odrickbart.

Aha, du är en sådan där som vill ha kaffet så starkt att kaffekoppen lyfter sig själv.;)
 
Sån är jag med... en halvtimme efter första koppen kaffe. Vad tycker du om de nya gardinerna och stolsdynorna?

Jag ser ut som ett stort frågetecken, :D

Haha eller hur!

Lite ommöbleringar är tydligen inget man lägger märke till i första taget.:D Man är blind tills man fått första koppen kaffe. Annars är det enda som man ser kaffebryggaren.

Precis! Asså snälla, be mig inte att börja jobba utan kaffe, för allas skull XD
 
Jag kommer på hur mycket gott och bra ögonblick som helst med kaffe, hade kunnat skriva en hel roman av ett svar känner jag men ska pröva begränsa mig 😁

Vi har julaffogado tradition med ett kompispar, den kaffen är alltid mysig och julig. God stämning och trevligt sällskap med smaskig kaffedessert med vaniljglass och pepparkaka. Många rätt där :)

Sitta ute i trädgården en tidig morgon innan alla andra vaknat, man känner på sig att det ska bli en solig fin dag, kaffen som står å drar i en presskanna medans morgondisen lättar och allt är tyst och fridfullt runt en är också en himla bra kaffe :love:
 
Jag kommer på hur mycket gott och bra ögonblick som helst med kaffe, hade kunnat skriva en hel roman av ett svar känner jag men ska pröva begränsa mig 😁

Vi har julaffogado tradition med ett kompispar, den kaffen är alltid mysig och julig. God stämning och trevligt sällskap med smaskig kaffedessert med vaniljglass och pepparkaka. Många rätt där :)

Sitta ute i trädgården en tidig morgon innan alla andra vaknat, man känner på sig att det ska bli en solig fin dag, kaffen som står å drar i en presskanna medans morgondisen lättar och allt är tyst och fridfullt runt en är också en himla bra kaffe :love:

Åh dricka te ute innan barnet vaknar är en framtidsdröm. Det är så SÄLLAN jag kan smyga upp ur sängen utan att direkt höra "mamma jag vill vara med dig!", supergulligt men en aning kvävande.
 
Jag har tidigare varit ett stort fan av espresso-baserade kaffedrycker (typ flat white, cortado, cappuccino) men de senaste veckorna har espresso-maskinen fått stå åt sidan och jag njuter istället av malet kaffe från Illy (det som heter Intenso) som fått brygga i pressokannan i 10 minuter och sedan dricks med uppvärmd Oatly Barista. Jag dricker annars vanlig mjölk men har upptäckt att i kaffe så gillar jag Oatly mycket bättre.

Dagens första kopp av ovanstående har blivit en riktig höjdpunkt såhär i Coronatider, när jag jobbar hemma och hinner njuta av morgonkaffet istället för att bara slurpa i mig det innan jag drar iväg till kontoret. :love:

Annars håller jag med om att kaffet är som allra godast ute i naturen, i stallet eller under en seg eftermiddag på kontoret (jag brukar inte dricka kaffe på eftermiddagen annars, så de gånger jag gör det är det för att det verkligen behövs).
 
Kaffe doftar ljuvligt, hemtrivsel, men jag dricker inte det. Däremot funkar det fint i mockatårta, mockarutor, mockaglass mm 😁 Min man som gärna dricker kaffe gillar INTE när saker är smaksatta med kaffe 🤔 Weird 🤣
 
Kaffe doftar ljuvligt, hemtrivsel, men jag dricker inte det. Däremot funkar det fint i mockatårta, mockarutor, mockaglass mm 😁 Min man som gärna dricker kaffe gillar INTE när saker är smaksatta med kaffe 🤔 Weird 🤣
Jag har märkligt nog alltid gillat smaken av kaffe, ända sedan jag var typ 5. Det var alltid lyx när vi var på semester med familjen när jag var liten och jag fick smaka en sked av föräldrarnas cappuccino eller kaffeglass. Älskade också en sorts kaffekarameller som mormor brukade ha hemma :love: Trots detta började jag inte dricka kaffe på riktigt förrän jag var typ 16 tror jag...
 
Oj vilken svår fråga, sätta sig vid brasan efter första såten och hunden har jobbat bra. Ja då är kaffet väldigt gott!
Men till vardags, starkt bryggkaffe, värm mjölken lite, vispa med lattevispen i ett stort glas. Häll på kaffet och toppa med en nypa kanel. Så underbart gott det med! :) Jag är sällan så nöjd när jag köper kaffe ute tyvärr, jag kan inte riktigt sätta fingret på varför men godast är det nog när jag gör själv.
 
Svart, på morgonen i en kopp utan öra.

Hatar när min sambo går upp före mig, hunnit vakna till liv och ska prata politik innan jag hunnit få i mig kaffe.

Åh, just ja, ur vilken mugg också, ja det är viktigt!

Jag har en mugg utan öra på jobbet som jag gillar, den är fin, lagom stor och jag har fått den i present.
Här hemma har jag också bra kaffemuggar, lagom stora, rosa dock med öra men det är okej. Fått dem också i present :).
Jag gillar inte att dricka ur fula muggar, då blir det inte lika gott ju! Eller för stora eller för små eller för vida 🤣.

Känner igen mig! Jag fick på allvar införa regeln "inga politiska diskussioner före 07:30" när jag och sambon flyttade ihop 🙄

Men jeez, ja en sån regel borde gälla överallt alltid!
 
Alltså - kaffe är verkligen inte GOTT. Med ett undantag.

Jag dricker kaffe när jag jobbar och jag dricker kaffe i sällskap. Aldrig ensam. De är en ren sällskapsdryck. I sällskap kan jag till och med längta efter kaffe. Vilket är underligt eftersom det inte är gott.

Det enda kaffe jag kan dricka med behag är arabiskt i pyttesmå koppar. Eller eritreanskt, tillagat från grunden. En procedur som tar minst en timme.
 
Åh dricka te ute innan barnet vaknar är en framtidsdröm. Det är så SÄLLAN jag kan smyga upp ur sängen utan att direkt höra "mamma jag vill vara med dig!", supergulligt men en aning kvävande.

Ja, dom få gångerna mini sover längre känns det riktigt lyxigt om jag kan smita iväg å starta dagen i lugn och ro. Men kan bara göras i sommarhuset, då samsover vi allihop ^^ då far och mini gärna drar sig lite extra, kan jag som morgonfågel passa på, om mini är ensam kvar i sängen vaknar hen dock snabbt :p
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 617
Senast: Och_Aye
·
Tjatter Det är en sen augustikväll. Som så många andra dagar i denna förrädiska månad öser regnet ned. Det är blött överallt, särskilt på...
66 67 68
Svar
1 353
· Visningar
51 640
Senast: Sasse
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 721
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
46 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp