När betalar man?

Sv: När betalar man?

Undviker gärna kontanter, det räcker med en falsk tusenlapp så kommer jag att reta mig till dödagar...

Jag är ingen expert på sedleförfalskining, men inte borde man väl löpa så stor risk att bli betald i falska pengar? Klart att det är möjligt, men jag skulle tro att de flesta som köper häst inte har tillgång till förfalskade pengar på något vis. Hoppas jag :crazy:
 
Sv: När betalar man?

Beror nog på i vilka trakter man handlar... Men här är det hyfsat vanligt med falska sedlar. Och risken ökar ju om man t ex får kontanter från en bilfirma som enbart handlar med kontanter. Mycket kontanter - större risk.

Kommer pengarna direkt från bankomaten är det ju ingen fara, men jag tycker det är obehagligt att springa omkring med en massa cash, det finns ju så många bättre sätt att göra affärer på.
 
Sv: När betalar man?

Jo, det förstås.

Vi kom i alla fall överens nu om kontant betalning, men pengarna kommer inte vara "ute i det fria" speciellt länge, utan någon timme som mest, så som tur är blir det inget runtspringande med dem. Hoppeligen går allt som det ska :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 407
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 402
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 225
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp