När kan jag hämta ut medicinen?

astronaut

Trådstartare
Min hjärna står helt still här..

Mitt senaste uttag var den 29/5.
Nästa uttag med högkostnadsskydd är den 18/6.

Men det som förvirrar mig är expeditionsintervall 1 vecka. Kan jag hämta ut den 18e eller är det den 25e det gäller?
 

Bifogade filer

  • 20230610_233536.jpg
    20230610_233536.jpg
    34,2 KB · Visningar: 82
Min hjärna står helt still här..

Mitt senaste uttag var den 29/5.
Nästa uttag med högkostnadsskydd är den 18/6.

Men det som förvirrar mig är expeditionsintervall 1 vecka. Kan jag hämta ut den 18e eller är det den 25e det gäller?

Det betyder bara att det måste vara en vecka minst sen du hämtade ut medicinen sist
 
Jag laddade ner Kronans app.
Den är super. Jag ser vilka mediciner jag kan hämta och de jag inte får hämta än. Och vilket datum jag kan hämta igen.
Plus att jag ser hur många uttag jag har kvar.

Antagligen har andra apoteksappar liknande funktioner men just Kronans passar mig utmärkt.
 
Antagligen har andra apoteksappar liknande funktioner men just Kronans passar mig utmärkt.
det har de... :)
Det enklaste är kanske att ladda ner appen för den apotekskedja där man oftast köper sina mediciner, för då kan man dessutom se om medicinen finns i lager på det aktuella apoteket.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 020
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 581
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 054
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 319
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp