Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Känner mig rätt så osäker än så länge, men det är rätt kul!![]()
Jag har klickat hem lite grejer från Fyndiq.. 8 paket närmare bestämtInsåg först när jag beställt att grejerna inte kommer från samma butik, så jag har suttit o väntat in alla paket från olika håll och kanter. Nu är alla här, och jag har påbörjat min plan... ska köpa hem lite gele och börja träna på att göra naglar med mall och tippar här hemma i lugn och ro under vintern. Övningsfinger och elfil är hemma, och även en drös med penslar o grejer. Återstår att köpa gel och lampa, o där är jag lite osäker på vad jag ska satsa på. Jag tycker det är jätteroligt med dekoration o sånt, o kan även träna det på lösnaglar på övningsfingret. Ett sätt för mig att dämpa ångest och hålla mig sysselsatt trots värken pga fibromyalgin. Vissa dagar går det ju inte, då jag har dålig känsel i fingrarna, men då brukar jag å andra sidan ha så ont att jag mest ligger i sängen ändå. Idag har jag målat med Essie Aruba Blue, en helt gaaaalet snygg blåmetallic, och dekorerat med rosa nail-tejp
Kommer bild senare. Ska även köpa akrylfärg o testa mig fram lite med one-stroke
![]()
Förresten RC, jag har också lite problem med naglarna om jag målar extra intensivt, har du testat ett vårdande underlack? Det gör så stor skillnad enligt mig. Annars har jag precis börjat kladda med nagelolja, är helt golvad av hur bra det är! Min innehåller till största delen mandelolja, så det borde ju gå att köpa rätt billigt för en testkörning.
(Seriöst, nagelolja, it's the shit!)
Du kan ju införskaffa ett matt topplack o köra tejpen som dekorationshjälp om färgerna inte är snygga. Tejpa, lacka, dra bort tejpen. Då får man häftiga mönster i blankt o mattSnygg färgkombo Prosit! Jag har några stripingtejper hemma också, tänkte att det skulle vara kul att testa, läste inte beskrivningen och fick hem en annan färgmix, varav jag tyckte om ingen :P
De flesta märken har baslack, en del kör kombinerat bas och topplack. Själv är jag såld på OPI "Put a coat on", ett vitt baslack som hjälper till att ta fram de snygga neonfärgerna i många lack. Den tar även fram "vanliga" färger bättreVar köper man underlack?![]()
Jag tänkte faktiskt testa på det någon dag snart, har sett läckra bilder på detDu kan ju införskaffa ett matt topplack o köra tejpen som dekorationshjälp om färgerna inte är snygga. Tejpa, lacka, dra bort tejpen. Då får man häftiga mönster i blankt o matt![]()
Riktigt snyggt tejpat, cool tejp!!! Jag håller på o planerar lite... ska fota ett SM i helgen som kommer och har hittat folie till naglarna i form av svenska flaggor =) Nu återstår det mest att glo lite på YT o se hur man får dit dem =)