Nagellackskonst! *Bildtråd*

One stroke-blommor?

Jag sitter o kollar efter akrylfärger, för jag har blivit supersugen på att börja med lite med nailart :)

Jag har precis målat naglarna med mörkgrönt lack. Kände att det var dags för något, men naglarna är så fula och trasiga nu att jag inte har motivation nog att göra något ordentligt :( Har låtit naglarna vila länge från lack nu och börjat med omega 3-tillskott igen (det är när jag slarvar med det som naglarna dör), men ja, det hade varit kul med något roligt mönster eller så. Frågan är bara vad som går att hitta på som ändå är lätt..

I Just Can't Cope-acabana är verkligen den perfekta gula, bra köp där Hundbloggerskan ;) OPI köper du billigast via internet, kostar drygt en hundralapp billigare per lack.

Jag har faktiskt börjat pilla lite med olika varianter av nail art, är med i en slags utmaning på Instagram. Här är mina senaste
10624281_778047498956011_861016992_n.jpg

10608019_645751808874004_1046571255_n.jpg

Känner mig rätt så osäker än så länge, men det är rätt kul! :)

Jag har klickat hem lite grejer från Fyndiq.. 8 paket närmare bestämt :rofl: Insåg först när jag beställt att grejerna inte kommer från samma butik, så jag har suttit o väntat in alla paket från olika håll och kanter. Nu är alla här, och jag har påbörjat min plan... ska köpa hem lite gele och börja träna på att göra naglar med mall och tippar här hemma i lugn och ro under vintern. Övningsfinger och elfil är hemma, och även en drös med penslar o grejer. Återstår att köpa gel och lampa, o där är jag lite osäker på vad jag ska satsa på. Jag tycker det är jätteroligt med dekoration o sånt, o kan även träna det på lösnaglar på övningsfingret. Ett sätt för mig att dämpa ångest och hålla mig sysselsatt trots värken pga fibromyalgin. Vissa dagar går det ju inte, då jag har dålig känsel i fingrarna, men då brukar jag å andra sidan ha så ont att jag mest ligger i sängen ändå. Idag har jag målat med Essie Aruba Blue, en helt gaaaalet snygg blåmetallic, och dekorerat med rosa nail-tejp :) Kommer bild senare. Ska även köpa akrylfärg o testa mig fram lite med one-stroke :)

Jag har klickat hem lite grejer från Fyndiq.. 8 paket närmare bestämt :rofl: Insåg först när jag beställt att grejerna inte kommer från samma butik, så jag har suttit o väntat in alla paket från olika håll och kanter. Nu är alla här, och jag har påbörjat min plan... ska köpa hem lite gele och börja träna på att göra naglar med mall och tippar här hemma i lugn och ro under vintern. Övningsfinger och elfil är hemma, och även en drös med penslar o grejer. Återstår att köpa gel och lampa, o där är jag lite osäker på vad jag ska satsa på. Jag tycker det är jätteroligt med dekoration o sånt, o kan även träna det på lösnaglar på övningsfingret. Ett sätt för mig att dämpa ångest och hålla mig sysselsatt trots värken pga fibromyalgin. Vissa dagar går det ju inte, då jag har dålig känsel i fingrarna, men då brukar jag å andra sidan ha så ont att jag mest ligger i sängen ändå. Idag har jag målat med Essie Aruba Blue, en helt gaaaalet snygg blåmetallic, och dekorerat med rosa nail-tejp :) Kommer bild senare. Ska även köpa akrylfärg o testa mig fram lite med one-stroke :)

Fyndiq var ett mycket elakt tips! Nu sitter jag och hittar massor av roligt jag vill ha! Fyyy @Prosit fyy!

Lite tejptest...pilligt!

10514747_10153111567922542_2417975919010216332_n.jpg

Fick in en sticka under nagelbandet nån timme efter lackningen... aj... la inte så mycket energi på det, dagen efter var det infekterat. Bara att göra rent en bit in på nageln o sätta alsolomslag över natten.... nu får det lufta lite så jag kan "laga" färgen.
10624753_10153111566912542_4068773642345433769_n.jpg

@Equilina
Lacket är från Colors by Llarowe, heter Golden Touch :) De är lite pricey för mig som vant mig vid eBay kostnader, men de är så fantastiska i kvalité och färg!

Snygg färgkombo Prosit! Jag har några stripingtejper hemma också, tänkte att det skulle vara kul att testa, läste inte beskrivningen och fick hem en annan färgmix, varav jag tyckte om ingen :P

Men jösses vad fina naglar ni alla har lyckats med! :love: vågar inte ens lägga upp bilder på mina försök.. Oftast kör jag bara enkel färgat nu för tiden också, men de får de nog bli ändring på efter all inspiration härifrån! Dags att in skaffa nageltejp här med ;)

Jaaa, tejpen är skitkul (och frustrerande!) att hålla på med! Tycker det är jättekul att se andras nagelbilder, så dela gärna med dig :)
Blev lite inspirerad och pillade med det inför nästa utmaning, lägger in en bild imorgon.

Förresten RC, jag har också lite problem med naglarna om jag målar extra intensivt, har du testat ett vårdande underlack? Det gör så stor skillnad enligt mig. Annars har jag precis börjat kladda med nagelolja, är helt golvad av hur bra det är! Min innehåller till största delen mandelolja, så det borde ju gå att köpa rätt billigt för en testkörning.
(Seriöst, nagelolja, it's the shit!)

Förresten RC, jag har också lite problem med naglarna om jag målar extra intensivt, har du testat ett vårdande underlack? Det gör så stor skillnad enligt mig. Annars har jag precis börjat kladda med nagelolja, är helt golvad av hur bra det är! Min innehåller till största delen mandelolja, så det borde ju gå att köpa rätt billigt för en testkörning.
(Seriöst, nagelolja, it's the shit!)

Var köper man underlack? :p

Snygg färgkombo Prosit! Jag har några stripingtejper hemma också, tänkte att det skulle vara kul att testa, läste inte beskrivningen och fick hem en annan färgmix, varav jag tyckte om ingen :P
Du kan ju införskaffa ett matt topplack o köra tejpen som dekorationshjälp om färgerna inte är snygga. Tejpa, lacka, dra bort tejpen. Då får man häftiga mönster i blankt o matt :)

Var köper man underlack? :p
De flesta märken har baslack, en del kör kombinerat bas och topplack. Själv är jag såld på OPI "Put a coat on", ett vitt baslack som hjälper till att ta fram de snygga neonfärgerna i många lack. Den tar även fram "vanliga" färger bättre :) I övrigt kör jag Trinds Nail Repair som baslack, för mina naglar skivade sig. Nu är de starka som f-n!!! :banana:

Du kan ju införskaffa ett matt topplack o köra tejpen som dekorationshjälp om färgerna inte är snygga. Tejpa, lacka, dra bort tejpen. Då får man häftiga mönster i blankt o matt :)
Jag tänkte faktiskt testa på det någon dag snart, har sett läckra bilder på det :) Har ett matt topplack hemma som mest ligger och skräpar, stackarn ;)

Jag skulle köpa via internet om jag var du RC. Oftast köper jag via eBay som är rätt oslagbart enligt mig. Kan pm:a dig min favoritsäljare som aldrig svikit om du vill :)

Angående vilket underlack som är lämpligast, det är väldigt mycket enligt smak. Jag gillar Essies underlack, kör just nu Sensitivity Basecoat och är jättenöjd, men ska prova på deras Millionails nästa gång. Annars är Duri Rejuvacote nr 2 bra som bara den. Trind är också bra men har du otur kan du reagera på ingredienserna i det.

Här är mitt tejpförsök, blev riktigt stolt faktiskt!
10693242_716783151702192_326911887_n.jpg

Riktigt snyggt tejpat, cool tejp!!! Jag håller på o planerar lite... ska fota ett SM i helgen som kommer och har hittat folie till naglarna i form av svenska flaggor =) Nu återstår det mest att glo lite på YT o se hur man får dit dem =)

Riktigt snyggt tejpat, cool tejp!!! Jag håller på o planerar lite... ska fota ett SM i helgen som kommer och har hittat folie till naglarna i form av svenska flaggor =) Nu återstår det mest att glo lite på YT o se hur man får dit dem =)

Tror inte det är någon tejp kvar på naglarna, utan att den är borttagen och att det holografiska är ett lack? :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 308
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 267
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka