någon med förslag?

L

Lindis

Vet inte om denna hamnat rätt...
Jag skall bytta försäkringsbolag eller vad man skall kalla det på hästana det är ett halvblod, en new forest och en arab har agria nu men vill bytta någon med förslag??
 
Folksam tror jag har de bästa villkoren idag( men sånt ändras ju fort tydligen) kanske nån annan är bättre uppdaterad??
 
ah tack måste bara bort från agria :crazy: har hört att folksam skall vara ok :)
 
Har bara haft strul de tar inget när det är skadade eller sjuka och är allmänt otrevliga när man ringer och undrar varför de inte skulle gå på försäkringen
 
Har aldrig funkat ( känner ändå en som står högt där) så nu ger jag upp
 
Kan förstå att du vill byta...... Premien på Araberna har ju dessutom höjts till smärtgränsen....
 
Har själv just bytt till Folksam på alla hästar som gick att byta på (en del var för gamla).
Fördelen med Folksam är att de har en fast självrisk och sedan ersätter allt efter det. Råkade ut för en skadad häst förra året och ett annat bolag. Det slutade med att jag betalade 17000 till djursjukhuster och bolaget 7000. Det kändes inte riktigt rätt. Nu var visserligen momsen med i min nota eftersom jag är momsredovisningsskyldig. Men ändå jag betalde mer i premier förra året än vad bolaget betalde till djursjukhuset.
 
Jag skulle undvika att byta försäkringsbolag. Man kan hamna i ett läge där det nya bolaget hävdar att skadan är för gammal och det gamla inte vill ta ansvar.
 
alltså dessa hästan är var och är inte sjuka men när new foresten skulle kastreras( ena kulan var längre upp så ville de inte ställa upp om han skulle stryka med) och vid komplikationer mm
 
Så jag har alltaå bara en självrisk att betala? vad ligger den på?
 
I mina ögon har Agria tagit ett alltför stort kliv med premierna..... Därför kommer vi att byta... på hästarna, katterna och även flytta våra bil och villa/ hemförsäkringar från Länsförsäkringar.
 
När jag teckande mina försäkringar låg en på 2200 för halvblod och lägre för en del andra raser. Men det var tal om att den skulle sänkas så den kan vara lägre nu.
 
Kanske ska tillägga att det gäller för en behandlingsperiod, inte eviga tider :D.

Men jag är väldigt nöjd med Folksam, en del administrativ strul (läs: mycket) har det varit, men jag är trots det nöjd (eftersom jag behållt mina försäkringar där):
 
Har ett förslag

Men min blygsamhet förbjuder mig att nämna att det finns bolag med underbar personal, hyfsade villkor, bra premier och som dessutom erbjuder alla typer av försäkringar allt från flygplan till kissekatter...
 
Jag har själv flyttat alla djur (hundar, katter, hästar) från agria till folksam. Tycker bemötandet är betydligt trevligare hos folksam förutom då att dom är så mycket billigare.
 
Re: Har ett förslag

Säkert, men när jag jämförde villkor och premier i september var Folksam det absolut mest fördelaktiga för min häst. Även när jag vägt in den något sviktande administrativa delen...
 
Det är ändrat till 2000 kr för alla raser nu. Men över det betalar dom allt.

Jag har enkel vetrinärvård, dvs. max 50 000kr betalar dom ut. Kostar mig 2200kr om året för halvblod. (5000kr i livvärde)

Dubbelvetrinärvård har inget tak.

Bytte från agria när dom skulle ha 6000 kr om året....(25000 i vet vård och 40000 kr i liv)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 804
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 486
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 008
Senast: DeCloe
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp