Namn till Vit Herdehanne?

Sv: Namn till Vit Herdehanne?

Kennelnamnet är bestämt, så tilltalsnamnet har inget att göra med det, utan kan väljas fritt.:) Flera fina namn, måste skriva upp det!..

Men kan du inte ha det då?
Kanske bara göra om lite?
Jag har alltid använt stamtavlenamnet på mina, dock ibland "försvenskat" eller kortat ner, men själva utgångspunkten är stamtavlenamnet

Har inga namnförslag att bidra med. :) Men jag har själv vit herde och är lite nyfiken på vart din kommer ifrån. Han ser verkligen söt ut! :)

Zqathan: kennelnamnet är "Heiler", som betyder healare på tyska och jag tycker väl inte så värst mycket om det namnet som tilltalsnamn helt enkelt, så därav använder jag inte det.:P

Bewildered: Hihi, sött.;) Och tack!^^

Misty: Han kommer från "Barvestads" utanför Stockholm.:)

Zqathan: kennelnamnet är "Heiler", som betyder healare på tyska och jag tycker väl inte så värst mycket om det namnet som tilltalsnamn helt enkelt, så därav använder jag inte det.:P

Mja kan bara hålla med, inte så fint direkt..
Något på H och tyskklingade kanske?
Hector, Herbert, Hans, Heinz, Heinrich, Henke, Heinz osv
(finns ju mängder det är bara att spanna på)

Hubert?^^ Kände en gång en papegojja som hette det.:angel::crazy: Tilltalar mig väl inte så värst.:p
Och eftersom tilltalsnamnet kan vara vad som helst så hade jag tänkt undvika ett tyskt namn..:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
874
Senast: Hermelin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
1 020
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
41 613
Senast: Intejag
·
Utrustning Min häst har ändrat sig mycket i ryggen på sistone och plötsligt ligger både hopp- och dressyrsadeln i bakvikt. Speciellt hoppsadeln... 2
Svar
23
· Visningar
10 265
Senast: Andrii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka