Bukefalos 28 år!

Nån mer än jag...

Sv: Nån mer än jag...

Här bedömer man människor efter vad de ser ut? Hur de ser ut på bild?

Den som diskuterar vad de gör, det kan väl va en intressant diskussion. Men hur människor ser ut?

När det gäller personer som kungafamiljen är det väl inte så konstigt att man diskuterar ytan, tycker jag. Ytan är ju allt vi har tillgång till, för det första, och den har vi i princip tillgång till vare sig vi vill det eller inte, och på många sätt är ytan om inte det enda som räknas så väldigt viktig i de här sammanhangen. Det ytliga intryck vi har av kungafamiljen, är det som avgör om kungafamiljen är populär i Sverige eller inte.

Och hela spektaklet med bröllop och kortege och jag vet inte allt - menar du att det är något annat än yta? Menar du att det ger oss något annat än yta att förhålla oss till?

(Man vet ju att ytan påverkar mycket vilka av de demokratiskt valda makthavarna vi gillar också, och då har vi ju ändå tillgång till mycket mer än ytan när det gäller just den politiska makten.)

Själv tycker jag helt enkelt att han ser ut som en rätt tråkig karl ur överklassen, men det är väl inte att förvånas över att en sådan man passar rätt bra ihop med någon ur kungafamiljen. (På bilderna tycker jag ofta att de ser ut som om de inte ens känner varandra, men så tycker jag å andra sidan att många "vanliga människors" tex bröllopsfoton också ser ut. Det säger nog mer om hur man vill visa upp sig än om vad man känner för övrigt.)
 
Sv: Nån mer än jag...

KL
Vilken obehaglig tråd...
Här bedömer man människor efter vad de ser ut? Hur de ser ut på bild?

Den som diskuterar vad de gör, det kan väl va en intressant diskussion. Men hur människor ser ut?

Så känner jag också.

Speciellt när det i andra trådar diskuteras hur illa det är att döma människor när man inte känner dom osv...
 
Sv: Nån mer än jag...

Men då kan vi väl diskutera spektaklet, och så låter vi bli att diskutera människors anletsdrag, eller andra kroppsliga förutsättningar som man är född med.
 
Sv: Nån mer än jag...

:bow:

Av någon anledning kommer jag få svårt att ta nästa "alla ser bra ut som de är, det är bara ytliga som dömer efter utseendet"-moral, som rätt ofta dyker upp ffa här, på allvar.

Jag har funderat på det här med just ytlighet. Är vi inte alla mer eller mindre ytliga?
Jag vill inte vara med på bild, jag tycker jag är så ful och vill knappt träffa nytt folk, är inte alls bekväm med det och tittar mig inte ens i en spegel p.g.a. det. Samtidigt hävdar jag bestämt att utseendet inte är viktigt för mig. Jag dömer inte hunden efter håren. Jag ser det fina i någons utseende. Ögonen, munnen osv. Det finns alltid något som är vackert hos varje person.

Ja förutom hos mig själv då, för jag är bara hemskt ful.

Eftersom jag resonerar så, och många kanske känner igen sig i resonemanget, så känns det nästan lite som om jag ändå är lite ytlig trots allt då jag ju hävdar att MITT utseende inte alls duger. Varför duger alla andras, varför ser jag fina detaljer i alla andras utseende men inte i mitt eget? Varför är mitt utseende så väldigt viktigt för mig, så att jag mår dåligt av det, medan andras inte spelar någon roll?


Är det ens någon som hänger med i mitt resonemang eller har jag snurrat in mig fullständigt i vad jag yrar om?
 
Sv: Nån mer än jag...

Fast det känns väl som viss skillnad att säga att en person ser tråkig ut (i alla fall jag ser det som en mer personlig uppfattning, eftersom det skiljer sig från person till person vad man anser är tråkig) och att säga att en person ser ut att vara osympatisk, inte älska kvinnan han ska gifta sig med och vara en sån som kommer vara otrogen. Men det är ju min åsikt...
 
Sv: Nån mer än jag...

Jag tror att han matchar Madeleine ganska bra. Jag får riktigt dåliga vibbar av henne, hon verkar sjukt otrevlig, brattig och ytlig, och Chris verkar inte heller ha så mycket djupt tankeinnehåll heller.

Hon är ju inte direkt intresserad av att representera Sverige, hon vill mest leva jetset-liv och glida runt på röda mattan i USA. Men klart att hon inte abdikerar, hon vill ju ha apanaget :angel:

Tänk att det kan vara så olika. Carl Philip och Victoria verkar ju vara varma och fina människor, men Madeleine, usch...

Instämmer! :bow:
 
Sv: Nån mer än jag...

Japp, för att tro att den lillsessan lever ett svenssonliv, är nog ute cyklar en hel del. I fel fil :D

Själv tror jag att hon faktiskt får leva rätt anonymt bland alla andra rika och kända där de bor. Jag tror inte hon blir påpassad som i Sverige. Det finns hundratals runt henne som är bra mycket mer spännande. Skönt tror jag!
 
Sv: Nån mer än jag...

Håller med!

KL.
Tycker han ser otroligt kär ut i sin Madelene :love: Han ser lycklig ut.
 
Sv: Nån mer än jag...

Själv tror jag att hon faktiskt får leva rätt anonymt bland alla andra rika och kända där de bor. Jag tror inte hon blir påpassad som i Sverige. Det finns hundratals runt henne som är bra mycket mer spännande. Skönt tror jag!

Ja, det tror jag med :)
 
Sv: Nån mer än jag...

Men då kan vi väl diskutera spektaklet, och så låter vi bli att diskutera människors anletsdrag, eller andra kroppsliga förutsättningar som man är född med.

Fast mimik, hur man gestikulerar och för sig och så vidare är ju inget man är född med, utan påverkas av vilka sociala sammanhang man lever i med mera.

Jag tror inte att någon har diskuterat om han tex har en snygg eller ful näsa.

Fast det känns väl som viss skillnad att säga att en person ser tråkig ut (i alla fall jag ser det som en mer personlig uppfattning, eftersom det skiljer sig från person till person vad man anser är tråkig) och att säga att en person ser ut att vara osympatisk, inte älska kvinnan han ska gifta sig med och vara en sån som kommer vara otrogen. Men det är ju min åsikt...

Att han ser ut som om han kommer att vara otrogen, var en långdragen tolkning av bilder i massmedia, det håller jag verkligen med om. Nu är väl typ 80% av befolkningen otrogen någon gång, så det är å andra sidan ingen särskilt djärv gissning.

Att han inte ser kär ut på bilderna (vilket jag inte heller har tyckt) säger nog inte så mycket om vad han känner, utan mer om vad han vill visa upp utåt.

Därutöver så lutar jag nog åt att den här sortens prat om hur någon ser ut är rätt harmlöst ändå. Det är en följd av ett offentligt liv, som jag inte tycker är särskilt upprörande. Även tidningarna kommenterar ju sådant som om de ser kära ut, vad de har på sig, om de gör ett hjärtligt eller reserverat intryck osv. Det är väl inte världens viktigaste nyheter, men är det verkligen upprörande?

Som sagt, så är ju ytan nästan allt när det gäller den här sortens offentliga personer (till skillnad från tex politiker där det som finns bakom ytan är mycket viktigare).
 
Sv: Nån mer än jag...

Där jag bor så går det två filer in till stan. En vanlig för alla bilar och så filen som är kollektivkörfält 06:30-09:00 och jag lovar dig att det är fler än prinsessan som kör i bussfilen.
 
Sv: Nån mer än jag...

Kanske inte osympatisk, men jag tycker hans minspel ser ut som någon som precis fått 15000 i kvarskatt och inbrott i BMW:n.

Hehe... :D

KL

Som jag skrev när jag startade tråden "jag tycker att han SER osympatisk ut". Jag skrev också "helt utan bakgrundsfakta".

Måste man verkligen ta allt på så dödligt allvar??? :crazy:

Förresten såg jag när kameran fångade honom som hastigast på nationaldagsfirandet på Skansen. Han såg dödligt uttråkad ut. Fast det kanske jag också hade gjort i en liknade situation, vem vet?
 
Sv: Nån mer än jag...

:)

Jag bryr mig inte. Det "senaste heta" skrev jag ju. Alltså folkmunsproblem ;)

Prinsessan madeleine kan göra vad hon vill, kunde inte bry mig mindre.

Det enda jag har att säga är att hon inte lever ett svenssonliv. Dödliga vanliga svenssons brukar inte köpa väskor lika mycket värda som en familjebil :p
 

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 849
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
848
Senast: sjoberga
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 419
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
1 032
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hög matskål
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp