Bukefalos 28 år!

Nån som vet hur man gör enkel men snygg hemsida???

M

MissDaisy

Eftersom jag har skaffat mig 3 ursnygga :love: skogkatter som jag ska hämta på lördag, vill jag bygga mig en fräch hemsida där jag kan presentera mina busar och ev. kommande bebisar, utställningsresultat mm. Och givetvis mina hästar..... Snälla...tacksam för tips & hjälp :D
 
Var inne och kikade på din sida, snygg!
Bra att det finns såna som dig som värnar om de stackars kissar som blivit illa skötta! :bow:
 
Jag "fuskar" väl också, kan man säga. Min första hemsida byggde i Frontpage. Det funkade bra, man kände igen sig eftersom programmet är likt Word i uppbyggnad. Jag lånade en bok om Frontpage på bibblan också, sen var det bara att börja bygga.
Efter första försöket så ville jag göra en ny, lite anorlunda. då använde jag dreamweaver istället, som är lite mer avancerad. Men det fins gott om sidor på näte som förklarar hur man gör sakerna! tex www.webdesignskolan.com
 
jag HTML-kodar mina sidor för hand i notepad, många värkar tycka det är svårt, vet inte, tycker bara det är kul. man kan få exakt som amn vill ha det om man kan lite å har tid å är pysslig.
 
Har också gjort min sida själv. Är absolut inget proffs men jag laddade ner Dreamweaver och tittade på det i 5 min, fattade ingenting så sen tog jag bort det igen :D

malu - :idea:ta en sväng in på Comtesses sida
 
Tja, det tar ju lite mer än 5 min att lära sig dreamweaver... :smirk: Men det är inte så svårt egentligen. Inte för att jag kan ALLA funktioner (långt ifrån), men jag kan så mycket så jag klarat att göra den här sidan!
Och det har jag lärt mig främst genom att kika på www.webdesignskolan.com, och sen testat mig fram!
Man kan ju även använda ren html i de här dokumenten också, det har jag gjort på ett flertal grjer (gallerierna med pop-upbilderna tex).
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 452
Senast: Korven
·
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 240
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 207
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 868
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp