Nedläggning av klubb

A

Agipa

Vår klubb ska upphöra och alla ska flytta till ett privat stall. Hur gör man med pengarna som finns kvar i kassan (ett antal 10-tals kronor) ?? Vi har redan nu på förslag att få billigare hyra för att minska kassan. Men resten?
 
Nåt som alla medlemmar får nytta av el ge lika mkt till alla medlemmar är väl en bra idé...
 
Om det inte är alltför mycket pengar kan ni ju ha en avslutningsfest för alla medlemmar.

Fast klubben behöver ju egentligen inte upphöra för att alla byter stall. En klubb behöver inte vara kopplad till ett visst stall och har man ingen egen anläggning så kan man hyra in sig någonstans när man ska ha olika aktiviteter. Min klubb på 150+ medlemmar har t.ex bara knappt 10 av medlemmarna i det stall där vi har våra tävlingar, övriga medlemmar är spridda i bygden, de flesta inom 2-3 mils radie, men vi har även medlemmar betydligt längre bort.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Bee
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: Smurfoff
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 517
Senast: Linda_A
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 061
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp