Ni med erfarenhet av kuratorer

Bukefalos 30 år!

Det kan ta emot att åka långt när man mår dåligt, helt förståeligt. Jag pendlade 10 mil till behandling och 10 mil hem så 20 mil dagligen och det var så 3-4 dagar i veckan i ett år ungefär totalt.

Definitivt inte optimalt och inte heller riktigt vad jag behövde men jag hade inte riktigt några andra val. Behandlingen fanns inte att tillgå på mer än en plats i hela regionen.

Sen blev det ”bara” 2 timmar per dag när dom bytte stad. Om du byter eller får kontakt med psykiatrin, finns det möjligheter för kollektivtrafik? Det är tungt nog att ta sig an allt och om du åker långt och är trött efter samtalet så kan det vara skönt att bara sätta sig på en buss eller ett tåg istället.

Och långt behöver inte vara flera mil för är man deprimerad kan ju en meters förflyttning kännas omöjlig.

Det är smidigare med bil än kollektivtrafik som går för sällan och inte nära VC liksom. Men ska kolla upp möjligheterna. Jag vill ju helst till psykiatrin eftersom jag haft problem länge och äntligen vågar be om hjälp, men jag nekas. Jag försökte egenremiss i höstas strax innan jag liksom kraschade men fick tillbaka att jag måste gå via VC. Och de nekade ju även företagshälsan :( Känns som de bollar runt mig och mest vill bli av med mig vem jag än talar med utom kuratorn som får tid att ventilera själv.

Det är smidigare med bil än kollektivtrafik som går för sällan och inte nära VC liksom. Men ska kolla upp möjligheterna. Jag vill ju helst till psykiatrin eftersom jag haft problem länge och äntligen vågar be om hjälp, men jag nekas. Jag försökte egenremiss i höstas strax innan jag liksom kraschade men fick tillbaka att jag måste gå via VC. Och de nekade ju även företagshälsan :( Känns som de bollar runt mig och mest vill bli av med mig vem jag än talar med utom kuratorn som får tid att ventilera själv.
Har en vän som för tredje gången fått remiss till psykiatrin för npf-utredning, hen är 23 år, och för tredje gången har region Dalarnas psykiatri nekat... Det är stora problem att komma in i många regioner, så har du möjlighet sök privat istället. Kanske är värt det, för det är för jävligt att må dåligt länge och det kan kosta mer i slutändan.

Har en vän som för tredje gången fått remiss till psykiatrin för npf-utredning, hen är 23 år, och för tredje gången har region Dalarnas psykiatri nekat... Det är stora problem att komma in i många regioner, så har du möjlighet sök privat istället. Kanske är värt det, för det är för jävligt att må dåligt länge och det kan kosta mer i slutändan.

Vet du hur man gör privat? Vart vänder man sig?

Sök privat psykolog + fin region så bör du få upp privata alternativ. Fick tyvärr inte upp något när jag sökte på privat psykiatri, mer än var man kan vända sig (vc, minder, stödlinjer osv).

Tack, får kolla upp det. Är bara rädd att det är väldigt dyrt :/

Otroligt många dåliga läkare som, du är nog lite som jag, för snäll och inte står på dig. Har träffat en läkare för sjukskrivning och hen har varit helt extremt dålig med. Hjälp- näh finns inte, ut och in på 5 min vid möten, verkar inte riktigt intresserad av att hjälpa eller lyssna, har nu listat mig på ny vårdcentral för att förhoppningsvis träffa en bättre läkare. Jag orkade inte kriga, men kände mig rätt paff kring sista besöket. Kände jag knappt hade hunnit sätta mig i stolen förens jag blev föst ut genom dörren igen.

Otroligt många dåliga läkare som, du är nog lite som jag, för snäll och inte står på dig. Har träffat en läkare för sjukskrivning och hen har varit helt extremt dålig med. Hjälp- näh finns inte, ut och in på 5 min vid möten, verkar inte riktigt intresserad av att hjälpa eller lyssna, har nu listat mig på ny vårdcentral för att förhoppningsvis träffa en bättre läkare. Jag orkade inte kriga, men kände mig rätt paff kring sista besöket. Kände jag knappt hade hunnit sätta mig i stolen förens jag blev föst ut genom dörren igen.

Känner igen känslan :( Jag hoppas du får hjälpen du förtjänar <3 Och som du sa är vi nog för snälla

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka