För mig innehåller ditt inlägg just det som fått TS att lämna sin egen tråd: ett budskap att det är hon som är överkänslig och att det är hon som inte förstår lika mycket som er andra. Inte så trevligt uttryck imo, men det kanske inte var det du menade?
Dessutom tror jag att du har fel i sak, eftersom
@Midsommarblomster själv skrivit att hon varit vegetarian under flera år, under en tid längre tillbaka då det inte fanns samma vana som idag.
Jag tänker att det inte bara handlar om att man beskriver sina egna erfarenheter, utan också hur man gör det och vad man lägger på TS att hon borde ändra sig vs vad som betraktas som "vanligt skav" i mellanmänskliga relationer som alltid kommer att uppstå i olika form.
Ibland är allting så enkelt på Buke, och ett vanligt svar är att man ska utgå från sig själv och skita i andra. För många av oss är dock relationerna med andra viktiga, och det blir en ständig balans mellan att bemöta andras behov och önskemål och att lyssna på andras, och vi
vill det, vi vill av olika skäl inte alltid ta den enkla vägen ut att sluta umgås med andra människor. Och då kommer olika skav att uppstå, det är en del av verkligheten som jag ser det.
Själv skulle jag aldrig säga åt min mormor att ta en energidryck och hålla tyst. Helt valfritt för andra hur de vill hantera det man vet att ens gäster uppskattar, men för mig skulle det inte vara ett bemötande jag vill ge mina gäster.