Nikon D80 eller Canon EOS 450D

Merwen

Trådstartare
Står nu i valet och kvalet mellan dessa två. Vilken skulle ni rekomendera? Fördelar nackdelar på de båda ?

Har varit och känt på dom och gillar greppet på båda kamerorna lika mycket.

Dock lutar det lite åt D80n eftersom att den käns mer prisvärd och mer robust än Canon.

Hjälp mig! :D:d

Sv: Nikon D80 eller Canon EOS 450D

det är två helt olika kameror
Jag är nikonist och skulle lätt tagit d80'n en kamera jag för övrigt äger och är nöjd med.
men det som skiljer markant är lite det du säger stabiliteten och att 450d'n är en instegskamera, d80'n är en mitt i mellankamera.
du kan mer med d80'n
sedan så är 450d'n en nyare kamera, men det spelar inte så stor roll.
titta vad du skall ha till.
för objektiven du köper gör mer än kamerahuset för bra bilder. nikon skickar med bättre startobjektiv än canon, men sedan är utbudet ungefär lika.
jag tycker allt canon efter 90 är plastigt, utom proffssakerna då, men de kostar skjortan...

450D har fått sämre betyg på 400D när det gäller sensorskärpa och övergång mellan ljust och mörkt.

Jag skulle ändå tagit D80 för att det är en kamera ett snäpp över instegskamerorna.

Svar till båda:

Precis, Nikon D80 känns som en bättre och mer prisvärd kamera, Jag tycker det är väldigt tråkigt att canon inte har någon riktig motsvarighet till Nikons D80, 450Dn är väl det närmsta man kan komma.

Anledningen till att jag funderat på canon är att jag gillar deras meny system.

Det känns som att jag får mer kamera om jag köper en Nikon D80, 450D har en del funktioner som jag känner att jag inte har användning för och som jag tycker det är onödigt att lägga ut pengarna på. Tex Live wiev som jag har hört blivit totalt misslyckad, och 2 extra megapixlar känns inte heller som något nödvändigt.

Jag var ner på stan idag, och nu är Nikon D80 min!! :laugh: Så nu sitter jag här och hoppar och väntar på att batteriet ska ladda klart :D

Va kul, lycka till nu och tveka inte att ställa frågor!

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ... 2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: Rialavargen
·
IT & mobiler Ja då kommer här ytterligare en kamera-tråd. Jag har länge varit intresserad av att köpa en systemare och nu är det äntligen dags...
Svar
18
· Visningar
1 693
IT & mobiler Precis som dom flesta så är jag så innerligt trött på min vanliga kamera. Den tar inte bilderna när jag vill utan det blir en rumpa... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 385
Senast: Shaklima
·
S
IT & mobiler Systemkamera eller kompaktkamera? Det finns ganska många skillnader mellan en systemkamera och en kompaktkamera, den kanske absolut... 2
Svar
26
· Visningar
3 585
Senast: Irenes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka