Bor i Luleå eller utanför en bra bit. Ser norrsken var och varannan dag, det är verkligen vardagsmat, men det är nästan lika häftigt varenda gång. Ibland bara måste man stanna upp och stå och förundras.
 
Ser i min app att 3 januari verkar det vara kanonläge för norrsken! Min app säger fem på femgradig skala och det är inte ofta det händer. Dessutom verkar det vara perfekt tajming, norrskensbågen ligger väldigt långt ner i vårt land, och det borde inte vara omöjligt att se skenet även ner mot Gävle/Sthlm! :)
 
Åh. Bland det coolaste jag varit med om var att få se norrsken från flygplansfönstret, vi flög rakt genom det! :D

Betvivlar inte att det är häftigt att se norrsken från en flygplan, men det kan väl ändå inte vara möjligt att flyga igenom det?
 
Då var man hemma igen efter julledigheten som spenderats uppe i Kiruna, 4 av 5 nätter såg vi norrsken. Oturen man haft alla tidigare gånger man varit där uppe måste alltså ha försvunnit :banana:

Och hittills när jag har varit uppe så har det varit mulet, hoppas på att iaf lyckas se det nån kväll!
 
När maken gick och la sig, lite innan midnatt, valnade jag till och så pratade vi lite om att det var så ljust ute... :banghead:
 
Vet man ungefär vilken tid det kommer vara? :)
Nej, det kan synas när som helst när det är mörkt. Läste på nån sida att "magnetismen" var som störst 21.30. Och sen kan det bara vara några minuter som det syns som mest. men håll koll mellan 21-23 kanske?
 
På grund av (tack vare?) den här tråden har jag fått för mig att nu ska här jagas norrsken!
Försöker hålla koll på diverse olika sidor och håller mig nykter idag så jag kan ta bilen utanför stan.
 
Vi tog en biltur och var ute på spaning i nästan en timme, men inget norrsken i sikte.

Fullmånen är tjusig i alla fall. Det är väldigt ljust och vackert ute :)
 
Inget norrsken här heller, på prognoserna ser det ut som att det kanske kommer senare.

Fint halo runt fullmånen iaf!
 
@Blueberry , jag skjutsade hem en vän i natt vid 03-tiden ungefär. Ca 20-30 minuter utanför Karlstad (mot Arvika) spelade ett grönt norrsken över hela himlen så vi har tvugna att stanna bilen och gå ut och titta :love:

Tänkte att jag skulle skynda in hit och tipsa om det, men hade ingen täckning där mitt i skoga och sen föll det mig ur minnet. Håller tummarna för att du får se något snart! :bump:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 743
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Enya
·
Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 768
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp