Nu får det räcka!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu får det räcka!!

Förmodligen ett missförstånd från början eftersom jag försökte skämta till mitt inlägg.
Men eftersom det inte är första gången jag får den tonen från IngelaH helt utan anledning så surnade jag till.
 
Sv: Nu får det räcka!!

SessCa skrev:
Förmodligen ett missförstånd från början eftersom jag försökte skämta till mitt inlägg.
Men eftersom det inte är första gången jag får den tonen från IngelaH helt utan anledning så surnade jag till.
Men Gumman, du vet väl att det inte finns humor på Buke? Skämta får du göra i telefonen! :smirk:
 
Sv: Nu får det räcka!!

och CessCa kan ju faktiskt inte veta att IngelaH haft ett eget personligt helvete som hon tagit sig ur med bravur och det utan att beklaga sig ideligen på Buke.

Och det där var väldigt onödigt.
 
Sv: Nu får det räcka!!

Gunnar skrev:
Jag har haft på förslag att stänga ned alla chat-forumen ett tag och hänvisa till Flash-chaten för att om inte annat visa att även jag kan tröttna.

Jag har full förståelse för att du tröttnar på den sandlådenivå som emellanåt råder. Däremot är jag lite inne på Sesscas linje med att ha en moderator till på äldre ungdom? På det sättet hinner förhoppningsvis moderatorerna rycka in snabbare och en och samma moderator slipper bli överbelastad med en massa skräp. Att i en period ha betydligt hårdare regler och tolerera mindre skräp på äu kan också vara bra tills folk har lärt sig så kan man alltid hoppas att folk beter sig hyggligt sedan.
 
Sv: Nu får det räcka!!

Förbannad skrev:
Jag har ju sagt att jag ska bättra mig. Hjälper inte det?

Att SÄGA att man SKA göra något är inte samma sak som att verkligen GÖRA det. Ingen som är intresserad av tomma ord.

HAR du verkligen ändrat dig så BEVISA det då istället, och sköt dig så kanske du får vara kvar här till slut! :idea:

Vad jag vet så hann du härja rätt så vilt under "Narcissus" innan det rök, så det kan väl inte direkt kallas för en Ändring åt det positiva hållet.

Jag hoppas sannerligen att du sköter dig och får vara kvar, för jag har verkligen njutit av dina trådar ;)
 
Sv: Nu får det räcka!!

Humelibumlan skrev:
Men Gumman, du vet väl att det inte finns humor på Buke? Skämta får du göra i telefonen! :smirk:

Mmm... DET kan jag skriva under på. För alltid när jag skriver något så ses jag som surkart och ilsksint satkäring. ÄVEN om jag har 36 "hoppande grodor" och 48 "gula bananer" efter.

Men det är ju sånt jag får acceptera. :crazy:
 
Sv: Nu får det räcka!!

Elektron skrev:
Och du tar för givet att IngelaH visste att du inte har jobb, häst, vänner eller nåt att göra och sa som hon gjorde enbart för att pika dig?

Tydligen gjorde hon det ja. Men Elektron, du ska veta att jag börjar bli van... Jag har till och med genomgått en psykologisk utredning för att säkerställa att det inte är mig det är fel på. Psykologen tyckte att det var jättekul att göra så många intressanta test på en så glad, positiv, kämpande och kreativ person och kunde inte hitta någon särskild beteendestörning... ;)
 
Sv: Nu får det räcka!!

Aj! Det där bet rätt hårt.
Till skillnad från dig har jag inget jobb.
Har ingen häst, och inga vänner i den här stan.
Jag har min mamma, min psykolog, och mina socialsekreterare och mina katter.
Där fick jag en spark i röven för att jag inte klarar av att leva som alla andra.. än!

Okey, då ber jag så hemskt mkt om ursäkt. Men jag känner inte alla personer här på buke personligen och jag brukar kunna bli påhoppad för än det ena och än det andra och jag brukar försöka att inte gå i så bitsk försvarsställning utan försöker alltid att vända andra kinden till. Men ibland rinner det över....

Eller som den gamla hejaramsan från ett av mina första handikappridläger i början på 80-talet när vi hade avslutningstävlingar.

"Ingela kommer hit i bil, ända i från Närkes Kil.

Hon blir väldigt sällan arg, men när hon blir det är hon som en varg."

Pax Vobiscum
Från klassikern Ivanhoe
 
Senast ändrad:
Sv: Nu får det räcka!!

Självklart förstår jag att man inte kan hålla reda på alla människor. ;)
Det är det ingen som kräver heller.
Men det kändes som om jag fick en spark i magen utan att det fanns någon grund till det.
I mitt första inlägg till dig fanns det ingen som helst antydan till att "hoppa på dig".

Jag försökte skämta, och stälde en enkel fråga.
Och får tillbaka ett allt annat än trevligt svar.
Jag blev stäld och faktiskt ledsen över att få ett sånt bemötande utan att det fanns någon som helst grund till det.
 
Sv: Nu får det räcka!!

SessCa skrev:
Självklart förstår jag att man inte kan hålla reda på alla människor. ;)
Det är det ingen som kräver heller.
Men det kändes som om jag fick en spark i magen utan att det fanns någon grund till det.
I mitt första inlägg till dig fanns det ingen som helst antydan till att "hoppa på dig".

Jag försökte skämta, och stälde en enkel fråga.
Och får tillbaka ett allt annat än trevligt svar.
Jag blev stäld och faktiskt ledsen över att få ett sånt bemötande utan att det fanns någon som helst grund till det.

Som Elektron sa, så har även jag haft ett personligt helvete, som jag kämpat mig tillbaka ifrån på mitt eget sätt, med lite jävlar anamma, rollator, krycka, sjukgymastik, välsmort munläder med både bitska kommentarer när det har behövts, en hel del fniss, skratt och sång. Folk har undrat hur jag har orkat att vara så glad jämnt. Svaret är enkelt, jag har inte och ÄR inte alltid glad. Däremot, försöker jag lägga an en mask, för jag vill inte vara andra till last eftersom jag vet att världen är full av tappade sugar och inte behöver min tappade sug också.

Jag har också mina svarta dagar, när jag mår pest och pina. De dagarna är ofta i mitten/av månaden strax innan pensionen kommer eftersom pengarna tar slut och jag inte har något kaffe hemma... :angel: De svarta dagarna är också, när det är kallt, grått och fuktigt, då min kropp är stel som en nittioåttaåring med tanke på att jag bara är 97... eller om det är 38... Minns inte så noga... :confused:

SÅ återigen, acceptera min ursäkt men räkna med att jag tappar sugen och tålamodet då och då igen... även om jag ska försöka hålla mig på mattan... :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Nu får det räcka!!

Det är verkligen ingen fara! :bow: ;)
Alla har vi våra dåliga dagar, och hade min dag vart "toppen" så hade jag inte reagerat som jag gjorde heller.
Jag har fått ett väldigt tråkigt besked idag som kommer att följa mig hela livet.
Sånt känns och sätter sig på humöret.

Din ursäkt är godtagen, och jag får chansen att be om usräkt själv.

Och det är helt OK att ha dåliga dagar.
 
Sv: Nu får det räcka!!

Finemang! :banana:

Och du... tänk på att det är en ny dag i morgon! :bump: Gör något bra av den, gå till kiosken och köp dig en centerrulle eller en plopp, det muntrar alltid upp. Eller varför inte en chipspåse, äsch... va sjutton... köp TVÅ chipspåsar.

Ps. Vi är på chatten nu. Ds
 
Sv: Nu får det räcka!!

Gammeln skrev:
Så många kan man INTE ha för då får man felmeddelande och inlägget går inte att skicka :angel:

:idea: Aha, då är det DET som är felet då, då är det kanske inte mig det är helfel på :crazy: ! Tack för tipset! :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

B
Bukefalos Jag har lånat Bellas nick bara så ni vet det från början. VARFÖR blev Narcissa__Malfoy, alltså jag, avstängd? Jag har INTE gjort...
Svar
5
· Visningar
1 348
Senast: Narcissa__Malfoy
·
G
  • Låst
Bukefalos Ja, det är Narcissa som skriver nu men jag var INTE Morsmordre. Det var min kusin som är här på besök. Hon bor inte ens i Sverige. Hur...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 510
Senast: Gunnar
·
Hästvård Kort historik. Fick en knöl på ögonlocket som växte oroväckande fort. Klinik 1 tyckte avvakta, hemmavet skickade mig med expressfart...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 404
Senast: barajag...
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 251
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • SHL 23/24
  • Balkongtråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp