Nu får det räcka!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu får det räcka!!

antiloop8 skrev:
Men herregud, vad är det jag läser??? :eek:
när det är bråk i en tråd så tjattras det till höger och vänster och hej o hå.
Men så fort man pratar om något vänligt men kanske som är lite mer privat så blir det ett jävla liv rent ut sagt.

Hellre att folk är glad o tjattrar om sånt man skulle kunna ta via PM än att folk sitter o kastar pajer på varann.
Men det kanske är popcornen som hägrar för många??? :smirk:


:bow:
Men det är ju bara att se vilka trådar som är mest besökta.
Inte är det dom glada och trevliga iaf.
 
Sv: Nu får det räcka!!

bad inte gunnar dig hålla dig borta en månad för att kunna bli förlåten?

Annars skulle han stänga av ditt nick igen, denna gång är du varnad iallafall... :p
 
Sv: Nu får det räcka!!

Jajaja....jag ska hålla mig borta nu. Bara intressant att läsa den här tråden. ;)
 
Sv: Nu får det räcka!!

Det är väl oki om du läser men då behöver du väl inte ens vara inloggad, om du bara är ute efter att läsa :)
 
Sv: Nu får det räcka!!

Förbannad skrev:
Nej, du blir inte förvarnad. Men här stängs det av lite godtyckligt ibland. :smirk:

Jag hoppas att du har läst Gunnars svar. Han har familj, barn, gård, djur och en hel del annat att pyssla med. Jag kan förstå att han inte sitter och skriver ett mejl för varje nytt nick ni skapar och säger att nu stänger jag av ditt nick pga det och det.

Varken Gunnar eller någon annan sitter vaken dygnet runt och joxar här, varken moderatorer eller normala användare...

Så ni får faktiskt acceptera läget ibland. Har man blivit avstängd en gång och två sekunder senare har gått in med ett nytt nick, då tycker inte jag att man förtjänar ett nytt mejl, för att nästa nick också stängs av. Har man stängts av, då ÄR man avstängd tills Gunnar öppnar det gamla nicket igen, även om alla de nya nicken säger "jag har ju bättrat mig".
 
Senast ändrad:
Sv: Nu får det räcka!!

tycker du ska skaffa nicket ödmjukast när du kommer tillbaks om en månad, snäll och go och glad ;) :rofl: :rofl:
 
Sv: Nu får det räcka!!

Varken Gunnar eller någon annan sitter vaken dygnet runt och joxar här, varken moderatorer eller normala användare...

Oj, är jag en onormal användare då? :o :D
För jag är online nästan större delen av dygnet. Fast sen har ju jag inget annat att göra heller. :p

Så ni får faktiskt acceptera läget ibland. Har man blivit avstängd en gång och två sekunder senare har gått in med ett nytt nick, då tycker inte jag att man förtjänar ett nytt mejl,

Så man får alltså ett mail första gången man blir avstängd? :confused:
 
Sv: Nu får det räcka!!

Oj, är jag en onormal användare då? För jag är online nästan större delen av dygnet. Fast sen har ju jag inget annat att göra heller.

Jag har ADSL och är också uppkopplad dygnet runt i stort sett. Men det betyder inte att jag sitter här dygnet runt. Jag fikar oftast här framför datorn. Men lagar mat gör jag i köket och äter försöker jag göra vid bordet. Jag jobbar fyra timmar på en ridskola, är hos min häst 3-4 timmar om dagen (hon får INTE plats i lägenheten), jag umgås med släkt och vänner, jag har en katt att bry mig om också, samt att jag försöker ligga i horisontalläge och sova 6-8 timmar...

Men visst det kanske är JAG som är onormal som vill ha ett liv IRL.

Så man får alltså ett mail första gången man blir avstängd?

Det kan jag tyvärr inte med hundra procents säkerhet svara på, eftersom jag inte heter Gunnar. Och jag har heller inget intresse av att testa, för att se efter. Men så vitt jag förstår, får man varningar antingen via mejl eller forumet eller uppmaningar att kolla forumens regler. Om man inte hörsammar varningar och regler som tydligt finns länk till på de flesta sidor på bukefalos, då riskerar man att bli avstängd. Man får INGET mejl när man blir avstängd tror jag, utan då har man redan förlorat rättigheterna att skriva här, eftersom man inte hörsammat varningar och regelsystemet.
 
Sv: Nu får det räcka!!

Men visst det kanske är JAG som är onormal som vill ha ett liv IRL.

Aj! Det där bet rätt hårt.
Till skillnad från dig har jag inget jobb.
Har ingen häst, och inga vänner i den här stan.
Jag har min mamma, min psykolog, och mina socialsekreterare och mina katter.
Där fick jag en spark i röven för att jag inte klarar av att leva som alla andra.. än!

Det kan jag tyvärr inte med hundra procents säkerhet svara på, eftersom jag inte heter Gunnar. Och jag har heller inget intresse av att testa, för att se efter. Men så vitt jag förstår, får man varningar antingen via mejl eller forumet eller uppmaningar att kolla forumens regler. Om man inte hörsammar varningar och regler som tydligt finns länk till på de flesta sidor på bukefalos, då riskerar man att bli avstängd. Man får INGET mejl när man blir avstängd tror jag, utan då har man redan förlorat rättigheterna att skriva här, eftersom man inte hörsammat varningar och regelsystemet.

Tack då vet jag.
Jag är lite korkad så jag har inte förstått det innan. Det var därför jag frågade.
 
Sv: Nu får det räcka!!

IngelaH skrev:
Men så vitt jag förstår, får man varningar antingen via mejl eller forumet eller uppmaningar att kolla forumens regler.

Du braskade ju genom att upplysa om att du inte heter Gunnar, men såvitt jag vet finns det ingenting som säger att man får en varning innan heller.

Det har funnits en tidigare tråd om det men jag är inte säker på att den finns kvar.
 
Sv: Nu får det räcka!!

Så vitt jag minns har Gunnar sagt att han i vissa fall varnat, men inte i alla.

Sen - men här är jag mycket osäker - så undrar jag om det inte kommer ett mail automatiskt som bara talar om att man är bannad.
 
Sv: Nu får det räcka!!

Nej, PM kan man naturligtvis inte läsa. Men vad jag menade var ett automatmail, precis som mailet man får när PM-boxen är full, det kommer också automatiskt. Men det kan hända att funktionen inte finns här eller att Gunnar inte använder den. Ett sånt mail är ju totalt opersonligt och säger inget annat än att man är avstängd. Vilket man lär märka ändå.
 
Sv: Nu får det räcka!!

På något sätt så tror jag många förstår om varför du blir avstängd..
Ditt ursprungsinlägg nu andas kopior av många övriga du skrivit.

Frågade dig för ett tag sedan om något om varför du aldrig är glad i dina trådar..
Har du funderat nåt mer på det???


AM
 
Sv: Nu får det räcka!!

mandalaki skrev:
Sen - men här är jag mycket osäker - så undrar jag om det inte kommer ett mail automatiskt som bara talar om att man är bannad.

Nej det gör det inte, inte heller kom det upp någon orsak, det stor orsaken är och sen var det helt tomt....

Orsaken fann jag att läsa i en tråd.
 
Sv: Nu får det räcka!!

*lånar din knapp*
Lite roligt är det ju att för det mesta är samma användare som kommer "springande" i dylika trådar ;)

Nåväl tjattra på, jag tar och läser något intressantare i stället!
 
Sv: Nu får det räcka!!

Nej, du blir inte förvarnad. Men här stängs det av lite godtyckligt ibland.

Men snälla du, det var väl ändå årets underdrift. Man undrar ju om folk verkligen beter sig på samma sätt, skriver och pratar när man INTE har skärmen samt ett nick mellan.
 
Sv: Nu får det räcka!!

Och du tar för givet att IngelaH visste att du inte har jobb, häst, vänner eller nåt att göra och sa som hon gjorde enbart för att pika dig?
 
Sv: Nu får det räcka!!

Det kanske var ett missförstånd från bägge hållen?
 
Sv: Nu får det räcka!!

Ja det har du rätt i - och CessCa kan ju faktiskt inte veta att IngelaH haft ett eget personligt helvete som hon tagit sig ur med bravur och det utan att beklaga sig ideligen på Buke.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

B
Bukefalos Jag har lånat Bellas nick bara så ni vet det från början. VARFÖR blev Narcissa__Malfoy, alltså jag, avstängd? Jag har INTE gjort...
Svar
5
· Visningar
1 348
Senast: Narcissa__Malfoy
·
G
  • Låst
Bukefalos Ja, det är Narcissa som skriver nu men jag var INTE Morsmordre. Det var min kusin som är här på besök. Hon bor inte ens i Sverige. Hur...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 510
Senast: Gunnar
·
Hästvård Kort historik. Fick en knöl på ögonlocket som växte oroväckande fort. Klinik 1 tyckte avvakta, hemmavet skickade mig med expressfart...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 404
Senast: barajag...
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 251
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp