Ny dag, nya möjligheter

Det blev ju ingen resa in till stan för mig idag då växtförsäljningen ställts in. Så idag ska jag ta itu med tallgrenarna som knäcktes av sista snön och som ligger på gräsmattan. Sen ska jag försöka få liv i min gräsklippare. Den är 6 år gammal och har börjat bli tjurig. Vet inte riktigt hur man rengör luftfiltret och tändstiftet får jag inte ur så jag kan titta på det för jag har ingen tändstiftsnyckel. Det är svårt att köpa en sådan också för jag vet inte vilken storlek jag ska ha och kan inte heller mäta på tändstiftet eftersom jag inte kommer åt att mäta där det sitter. Var jag har instruktionsboken vet jag inte heller. Får skriva upp modellen och se om jag kan luska ut det.

Igår blev det en rätt hyfsad dag och jag hann med en del, men inte det jag tänkt mig. Två punkter på to-do-listan blev inte gjorda. Jag gjorde annat i stället.

Nu ska jag äta frukost och försöka vakna till. Sen är det dags att ta tag i dagen.
 

Jag har fått en del gjort idag. Jag fick bort tallgrenarna och klippte gräset. Så sjukt mycket tid som går åt till att klippa gräset. Och det ska man alltså göra varje vecka? Sen satte jag min potatis och ett gäng plantor blev planterade i stora krukor.

Men så klart har jag inte gjort det jag planerat. Tänkte installera en kattlucka, rensa en rabatt och så har jag bokföring att göra. Men ska nog ta det lugnt nu.
 
Jag har fått en del gjort idag. Jag fick bort tallgrenarna och klippte gräset. Så sjukt mycket tid som går åt till att klippa gräset. Och det ska man alltså göra varje vecka? Sen satte jag min potatis och ett gäng plantor blev planterade i stora krukor.

Men så klart har jag inte gjort det jag planerat. Tänkte installera en kattlucka, rensa en rabatt och så har jag bokföring att göra. Men ska nog ta det lugnt nu.
Varje vecka? Nä, så ofta klipper verkligen inte vi!
 
Varje vecka? Nä, så ofta klipper verkligen inte vi!
Det växer som...gräs? Blir gräset för högt så tar inte uppsamlaren det. Jag har nog klippt var tionde dag förut, men jobbar ju i veckorna och då orkar jag inte klippa. Och att vänta två veckor blir nog för lång tid emellan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 105
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Det är ingen kul dag varken för promenader eller snickrande. Jag vill inte gå utanför dörren överhuvudtaget. Och jag måste faktiskt inte...
Svar
10
· Visningar
487
Senast: Wille
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag tänkte jag berätta lite hur mina dagar är. Eller ska vara för hade samtal imorse och gjorde som ett schema. Så tänkte jag skulle...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 964
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp