Känns som det enda sättet att få en kvinnlig på.Tinder for statsminister?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns som det enda sättet att få en kvinnlig på.Tinder for statsminister?![]()
Nej, det är inte samma sak och SD är ju rasister.Jag håller med och att benämna politiska motståndare som "brun/blå" , " rasister" , "nazister" så är det typ samma beteende som att kalla en tjej för "hora" fast hon absolut inte är prostituerad. Ja -helt enkelt för att vara extra elak...
V har varit väldigt tydliga med att denna fråga är väldigt viktig för dom och att de inte kommer att backa från marknadshyre frågan. Tycker att det är uppfriskande med ett parti som inte vänder kappan efter vinden.Verkar det inte lite smått olistigt att försöka kasta in en blåbrun regering om man vill "försvara det svenska folkhemmet" som vänsterpartist? Varför vakna nu när man känt till innehållet i januariöverenskommelsen en liten tid längre än senaste veckan?
Jag kan förstå frustrationen att inte ha mer makt i en fråga man tycker är viktig; men det är ganska svårt att förstå hur man kan medverka som något slags halvidioter till att vi får in en blåbrun regering. Jag hoppas de har en plan för att inte bara vinna striden och förlora kriget.
I praktiken är den här frågan om marknadshyror i det förslag som finns av en extremt liten betydelse i förhållande till de frågor vi får ta ställning till snart med Kristersson vid rodret, med Åkesson vid seglet, Busch som navigatör och Sabuni i en jolle bakom. Där vänsterpartiet går från att ha haft visst inflytande till exakt noll inflytande, och där "det svenska folkhemmet" kommer att monteras ner med rapp fart.
Det är inte direkt så att KD och M röstar i frågan för att de ogillar marknadshyror. Förmodligen är det också ett av de första besluten som tas, eventuellt med en betydligt skarpare formulering än den variant som diskuteras nu.
Känns som det enda sättet att få en kvinnlig på.
Så när det blir förbud mot rasistiska organisationer -då åker Åkesson i fängelse?Nej, det är inte samma sak och SD är ju rasister.
Jo, där tycker vi lite olika.V har varit väldigt tydliga med att denna fråga är väldigt viktig för dom och att de inte kommer att backa från marknadshyre frågan. Tycker att det är uppfriskande med ett parti som inte vänder kappan efter vinden.
Tycker att regeringspartierna skulle tagit V på allvar så hade detta kanske inte behövt hända.
Så tycker det är regeringspartierna som ställt till det inte V.
V har inte använt sin hjärtefråga som maktmedel i alla situationer. Dom har tvärtom varit väldigt tysta och försynta och snällt hjälpt till att mota kaoset i grind. Att bara få öppna grinden och snällt sträcka fram handen när storsossen kommer förbi ihop om en slant och få nådiga nick till tack -och ett piskrapp från Annie. Det är få som skulle tycka att det är ett värdigt uppläggBara för att man har ett maktmedel för att få som man vill innebär det inte att det är rimligt att använda det i alla situationer.
Det var inte vad jag menade med ”alla situationer” (att V skulle tagit vad som helst) utan min mening var att misstroendevapnet passar extremt få och allvarliga situationer , i annat fall finns mer rimliga sätt att motarbeta förslag.V har inte använt sin hjärtefråga som maktmedel i alla situationer. Dom har tvärtom varit väldigt tysta och försynta och snällt hjälpt till att mota kaoset i grind. Att bara få öppna grinden och snällt sträcka fram handen när storsossen kommer förbi ihop om en slant och få nådiga nick till tack -och ett piskrapp från Annie. Det är få som skulle tycka att det är ett värdigt upplägg
Öh... Ms landsbygdspaket. Först kallar Kristersson pressen. SEN pratar han med Centern. Säger en del om både självbild och samarbetsklimat.Det bidde inget, sa Kristersson.
Det måste rapporteras att han bjussat med bra erbjudanden. Om de redan fått svaret att det inte tas så finns inget positivt att gå ut med i pressen längre...Öh... Ms landsbygdspaket. Först kallar Kristersson pressen. SEN pratar han med Centern. Säger en del om både självbild och samarbetsklimat.
Öh... Ms landsbygdspaket. Först kallar Kristersson pressen. SEN pratar han med Centern. Säger en del om både självbild och samarbetsklimat.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1BgzwX/ulf-kristersson-ger-upp-forsok-att-bilda-regeringModeratledaren berömde samtalen som han haft med sina tänkta samarbetspartier SD, KD och L.
– Klart att det finns åsiktsskillnader, men i de riktigt stora frågorna så delar vi både analysen och i vilken riktning som lösningarna måste gå i.
Samtalen ska ha handlat om kriminalitet, skatter, migration, integration, klimat och energi.
Ja det är ju märkligt? Men visst är det inte heller första gången? Har ngt vagt minne av tidigare situation där Ulf K fick det att låta som att han diskuterat med fler än vad som stämde.Eller så pratade han aldrig med centerledningen alls, enligt senaste uppgifterna från dem. Kanske har SD sagt att han inte får det om han vill ha deras stöd.![]()
Jag tycker detta är lite otäckt utifrån vart man vet att SD står i frågorna:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1BgzwX/ulf-kristersson-ger-upp-forsok-att-bilda-regering
Det har liksom blivit så normaliserat och rumsrent? Stor glidning från hur det pratades inför valet.
Ofta känns det som vi har skaplig konsensus i et här landet. Att världsbilden inte skiljer sig så mycket.
men så hör jag Dagostar i P1 och inser att jag levt under en sten ett tag. Himmel så olika vi ser på världen. Min verklighet och hennes är milsvitt olika. Dessutom känns det som hon skarvar lite när hon beskriver sina motståndare.
Nä, det är itne konstigt att Lööf inte vill ha samarbete med henne.
Jag har inte lyssnat, men menar ni att det framkommit något nytt om Vs politik? För S har ju ”alltid” samarbetat med V. Det är bara nu det senaste som det varit mer krystat och det har ju varit för att C och L satt upp något slags förbud.Ja, det blev tydligt att vänsterns frihet bara är till för vissa och att företagare är ondskefulla människor som motarbetar folket.
Jag tycker retoriken är nästan lika otäck som SD:s så med det talet, har jag full förståelse för att Lööf står fast vid centerns låsningar.
Samtidigt tycker jag det är bra med tydlighet och ställningstaganden - det är klargörande. Jag har väldigt svårt att se att ens S kan samarbeta med V om det här är det som gäller nu.
Jag har inte lyssnat, men menar ni att det framkommit något nytt om Vs politik? För S har ju ”alltid” samarbetat med V. Det är bara nu det senaste som det varit mer krystat och det har ju varit för att C och L satt upp något slags förbud.
Jag kan bli rätt trött på sånt här. Hur kan Vs politik komma som någon överraskning för er? För mig har det hela tiden varit solklart att V och C står väldigt långt från varandra, jag fattar inte varför det nu låter som en ny uppenbarelse?
Jag som röstar V skulle tex aldrig i hela mitt liv kunna tänka mig att rösta på C. Jag fattar att ni som röstar C/L inte gillar Vs politik. Ingen överraskning över huvud taget.