Hallå gänget! Nu behöver jag era kloka råd. Jag kommer att få ett arv som möjliggör för mig att trygga min och dotterns framtid litegrann (om jag tänker lite smart). Lever ensamstående med dotter i tonåren. Har just nu belåning på ca 60% av vårt boende (bostadsrätt), och jag funderar på att betala av ena halvan av mitt bolån. Då skulle jag få en belåningsgrad på ca 30% istället. Det skulle såklart göra att jag skulle få mer pengar att röra mig med varje månad, och jag tror att det skulle vara skönt att minska mina fasta månadskostnader. Utöver det kommer jag att ha ca 1 milj (grovt räknat) att placera på nåt smart sätt. Jag skulle vilja leva ett liv där jag inte vänder på varje krona utan vill jag ta med dottern på hotell en natt så kan jag göra det, och jag skulle vilja ha råd att ta med henne på en veckas solsemester varje år. Kanske även ta en helg med skidåkning (i Sverige) på nåt vinterlov, köpa en ny jacka åt henne till vintern utan att få ångest osv. Ni förstår vad jag menar, hoppas jag

Hur skulle ni fördela arvet om ni var i min sits? Kan tillägga att jag kan noll och ingenting om aktier och liknande, och vill egentligen inte behöva sätta mig in heller. Vore enkelt om man hade "nån" som gjorde jobbet åt en

Jag vill verkligen förvalta det här arvet med respekt och vördnad, och även efterlämna en del åt min dotter den dagen jag kilar vidare. Tacksam för lite input!