Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför tog ni inte gott godis!?@Hyacinth Haha, jag hatar Ahlgrens bilar så ja, det är vedervärdigtHar helt enkelt lagt bilarna i flaskor, slagit på vodka och skakar om emellanåt. Det måste stå ganska länge om bilarna ska lösas upp, så än så länge är det klumpar av bilgodis som flyter runt i färgad vodka.. Men det kommer nog bli bra!
Har gjort Ahlgrens bilar-shots (mao bilar+vodka) som tillbehör.
Så spännande ska vi ha det.
Tonåringen har fått bestämma - hon och kompisarna har beställt Chicken Enchiladas med all the trimmings; Guacamole, Salsa av olika slag, etc etc och det tycker jag låter alldeles utmärkt. Det är skönt ibland att slippa fundera ut menyn själv. (Även om jag och Mannen får äta i ett annat rum, förmodar jag.....)
Varför tog ni inte gott godis!?(Jag hatar också det där bilarna.) Du får grunda med så många icke smaksatta vodkashots att det blir gott. Om det går.
Haha, påminner om den märkliga drink jag och min kompis gjorde förra nyår.
Han hade med sig en stor flaska hisklig rosa likör som enligt etiketten skulle smaka rabarber, men snarare påminde om billig parfym av det sämre slagetvi tänkte att den kanske skulle bli drickbar om vi lät en skumtomte dra i eländet (ja vi hade redan druckit en del alkohol då den strålande idén kom upp
)
Hur det smakade? Billig parfym med halvsmält skumtomte, nu med konsistensen av slemmig snorkråka som liksom halkade ner i svalget
Likörflaskan står kvar än...
Hoppas er shot blir godare!
Vilket bra husmorsknep! Varför lägga 200 spänn på Minttu när man kan ta hembränt och tandkräm?+ @sthu Nyår verkar vara tiden för "dåliga" alkoholidéer! Själv körde jag och en kompis på vodka med Colgate framåt småtimmarna på nyår 2010. Minttun tog slut, och vi resonerade så klokt som att om något smakar som tandkräm med vodka så borde just tandkräm med vodka vara ett bra substitut. Det smakade förvånansvärt likt faktiskt! Väldigt roligt hade vi, och väldigt ont i magen hade min kompis dagen efter. Själv mådde jag prima!![]()
+ @sthu Nyår verkar vara tiden för "dåliga" alkoholidéer! Själv körde jag och en kompis på vodka med Colgate framåt småtimmarna på nyår 2010. Minttun tog slut, och vi resonerade så klokt som att om något smakar som tandkräm med vodka så borde just tandkräm med vodka vara ett bra substitut. Det smakade förvånansvärt likt faktiskt! Väldigt roligt hade vi, och väldigt ont i magen hade min kompis dagen efter. Själv mådde jag prima!![]()
Men visst finns det nåt slags omedveten värdering i att presentera rätten som "oxfile med potatisgratäng" eller "gratinerad hummer" och inte beskriva tillhörande rödvinssås, tomatsallad, tzatziki och cole-slaw. Både köttet och hummern är trots allt en liten del av den totala rätten.