Bukefalos 28 år!

Oberättigad åsikt eller?

Borde det inte bli så då att det alltid lönar sig att den med sämst inkomst skulle vara hemma? Den med bäst inkomst har kvar sin som den är och den med sämst inkomst får en större del än om den bara beräknats på den egna inkomsten.
Hmmm - det kan du nog ha rätt i. Jag tänkte som så att det skulle undanröja att den med högst inte skulle ha råd att vara hemma.
 
Hmmm - det kan du nog ha rätt i. Jag tänkte som så att det skulle undanröja att den med högst inte skulle ha råd att vara hemma.
Ekonomi verkar ju vara ngt slags låtsasskäl, något att gömma ojämställdhet bakom. Så ta bort det ekonomiska bekymret, men grundproblemet lär kvarstå. Men om man både lättar den ekonomiska delen (lite morot) och tvingar in viss förändring genom kvotering så kan det säkert funka!
 
Ekonomi verkar ju vara ngt slags låtsasskäl, något att gömma ojämställdhet bakom. Så ta bort det ekonomiska bekymret, men grundproblemet lär kvarstå. Men om man både lättar den ekonomiska delen (lite morot) och tvingar in viss förändring genom kvotering så kan det säkert funka!
Problemet kvarstår dock, var ska dessa resurser komma ifrån? Skattehöjningar, omfördelningar o prioriteringar?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 308
Senast: mars
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 375
Senast: Soapbubble
·
Juridik & Ekonomi Jag har en vän som hamnat i en svår situation som jag vill försöka hjälpa, dels är hen allvarligt sjuk, (kan till och med vara dödligt)...
Svar
6
· Visningar
1 818
Senast: astilbe
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 239
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp