...och nu blir det MAT-BINGO!

20181102_115921.jpg


Nytt produkt i glasburk. Mandel-chokladkräm. Väääldigt söt. Bör njutas med försiktighet.
 
Ny dryck, fast jag har inte testat den som enskild dryck, och det var den där Sproud, ärtprotein. Hade den i smoothie, och den smakade inte lika bra som de vanligtvis gör, men det måste ju inte bero på Sproud. Sen hällde jag den även i kaffet, och det fick en ton av... bittermandel, faktiskt. Inte dåligt, men. Sproud blir nog ingen favorit här ändå. Men jag uppmuntrar att den finns. Sötad med agavesirap, vilket jag såg först när jag skulle använda den.

Vet inte ännu om jag ska kryssa dryck (eftersom jag inte riktigt druckit den som dryck i sig) eller som nåt som någon annan redan kryssat (för visst fattar jag den rutan rätt då?) och få en ny chans på dryck. :)
 
Testat en ny sorts dressing/sås/krydda för mig, säkert jättevanlig men har aldrig testat den. Ska ta en bild på den snart. God men STARK!

Visa gärna bild, jag gillar starkt!

Ny dryck, fast jag har inte testat den som enskild dryck, och det var den där Sproud, ärtprotein. Hade den i smoothie, och den smakade inte lika bra som de vanligtvis gör, men det måste ju inte bero på Sproud. Sen hällde jag den även i kaffet, och det fick en ton av... bittermandel, faktiskt. Inte dåligt, men. Sproud blir nog ingen favorit här ändå. Men jag uppmuntrar att den finns. Sötad med agavesirap, vilket jag såg först när jag skulle använda den.

Vet inte ännu om jag ska kryssa dryck (eftersom jag inte riktigt druckit den som dryck i sig) eller som nåt som någon annan redan kryssat (för visst fattar jag den rutan rätt då?) och få en ny chans på dryck. :)

Oj, vad tråkigt och konstigt att den inte smakade bra! Ja, du har fattat rutan rätt! :)

-----------------------

Länge sen jag kryssade någon ruta nu! Men har som sagt en produkt här hemma som väntar och imorgon blir det kanske en annan ruta också..... :)
 
@karamelldrottningen haha, åh den där vet jag att mitt ex hade på ALLT!^^ Så jag har troligtvis smakat, men minns inte hur den smakar.

-----------

Nu så har jag öppnat burken jag hade hemma!
1541783522710.png


Det stod att vaniljglass skulle vara gott till, men det ville jag inte ha, jag åt den till risgrynsudding, det passade faktiskt bra! Jag tycker det kändes lite juligt, påminde lite i smaken om saffran/kaki... ingefära är ju gott! Men här är det ju både starkt och sött... jag gillade det :)
 
BINGO! Provade Keldas Skogssvampsoppa (mums!) igår och kryssar därmed "En ny soppa". Jag kryssar även "En ny fryst produkt" då mamma köpte frysta edamamebönor från Willys igår. De var supergoda de också!

Matbingo 11 Nov.png
 
@karamelldrottningen haha, åh den där vet jag att mitt ex hade på ALLT!^^ Så jag har troligtvis smakat, men minns inte hur den smakar.

-----------

Nu så har jag öppnat burken jag hade hemma! Visa bifogad fil 21350

Det stod att vaniljglass skulle vara gott till, men det ville jag inte ha, jag åt den till risgrynsudding, det passade faktiskt bra! Jag tycker det kändes lite juligt, påminde lite i smaken om saffran/kaki... ingefära är ju gott! Men här är det ju både starkt och sött... jag gillade det :)
Å, syltad ingefära + risgrynsgröt låter jättegott. :)
 
@karamelldrottningen haha, åh den där vet jag att mitt ex hade på ALLT!^^ Så jag har troligtvis smakat, men minns inte hur den smakar.

-----------

Nu så har jag öppnat burken jag hade hemma! Visa bifogad fil 21350

Det stod att vaniljglass skulle vara gott till, men det ville jag inte ha, jag åt den till risgrynsudding, det passade faktiskt bra! Jag tycker det kändes lite juligt, påminde lite i smaken om saffran/kaki... ingefära är ju gott! Men här är det ju både starkt och sött... jag gillade det :)

Jag älskar ingefära! Detta vore ngt för mig.
 
Idag har jag provat en ny ost:

1542285461051.png


Den var god, men inte så god att jag kommer att köpa den istället för dem jag brukar köpa.
 
1542300855312.png

Nu har jag provat En ny fryst produkt. Var lite nyfiken på proteinglass och tänkte att de kunde ju va gött o gotta ner sig i sängen i höstmörkret med mättande glass som jag kunde ha som mellanmål.

Jag kommer inte att köpa den igen. Absolut ingen smaksensation och dessutom är de ju dyra. Den var inte äcklig, den gick att äta, men det räcker med en gång.
 
Jag väljer att kryssa Ny valfri produkt, och det är Orzo-mix från Zeta. Korn, bovete, lupinbulgur (!) (?), linser och ärtor. Jag gjorde inget storstilat, utan kokade en portion och värmde en Varma koppen och blandade. Jo men det blev ju helt klart mer matigt! Tänker mig att blanda det i en sallad, till exempel. Dyr och lite onödig, men lite kul.

Gigantobild. Provar "tumnagel". Nästa produkt på tur är på A, amarant. Vet inte vad det ska bli av den. Får man ta emot tips så kan jag gärna ta tips. :DZeta-Orzo-mix_Ekologisk-300_g-1546.jpg
 
Visa bifogad fil 21564
Nu har jag provat En ny fryst produkt. Var lite nyfiken på proteinglass och tänkte att de kunde ju va gött o gotta ner sig i sängen i höstmörkret med mättande glass som jag kunde ha som mellanmål.

Jag kommer inte att köpa den igen. Absolut ingen smaksensation och dessutom är de ju dyra. Den var inte äcklig, den gick att äta, men det räcker med en gång.

Jag åt någon proteinglass i sommar, som var på pinne. Trodde det var det märket, men ser inte några pinnar nu när jag söker. Jag tyckte i alla fall att den jag åt var ganska så god. Mangosmak.

Jo, nu hittade jag, Barebells var märket.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 672
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Roheryn
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 785
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp