...och nu blir det MAT-BINGO!

bingo.png


Så nu ser min bricka ut såhär och jag ropar BINGO! :banana:
 
Jag kryssar en ny gröt. Gjorde quinoagröt i morse. Men jag hann tusan inte äta den :laugh: utan mest bara smaka. Gjorde enligt detta recept, och med den smaksättningen blev det gott (äpple, kanel, ingefära, honung, valnötter, flingsalt) https://www.elle.se/quinoagrot-med-apple-och-kanel-recept/ Men "gröt" vet jag inte? Jag kanske gjorde nåt fel, men det var en skål med kokad quinoa helt enkelt. Inget jag bara slevade i mig direkt utan det var ju en massa korn att tugga.

Har kvar och ska äta i morgon igen (ledig och har mer tid, hähä). Jag gillar quinoa, men har ätit det som mattillbehör (gratäng eller sallad t ex) och jag anar att jag kommer att fortsätta med det och inte göra "gröt" mer.
 
Besviken på min zebrurka! Den skulle ju vara trådig och lik spaghetti i utförandet. Den är visserligen jättejättegod rostad men konsistensen är typ potatismos. :mad:
Nåväl, huvudsaken är att jag därmed satt mitt första kryss...
 
Jag kryssar en ny gröt. Gjorde quinoagröt i morse. Men jag hann tusan inte äta den :laugh: utan mest bara smaka. Gjorde enligt detta recept, och med den smaksättningen blev det gott (äpple, kanel, ingefära, honung, valnötter, flingsalt) https://www.elle.se/quinoagrot-med-apple-och-kanel-recept/ Men "gröt" vet jag inte? Jag kanske gjorde nåt fel, men det var en skål med kokad quinoa helt enkelt. Inget jag bara slevade i mig direkt utan det var ju en massa korn att tugga.

Har kvar och ska äta i morgon igen (ledig och har mer tid, hähä). Jag gillar quinoa, men har ätit det som mattillbehör (gratäng eller sallad t ex) och jag anar att jag kommer att fortsätta med det och inte göra "gröt" mer.

Jag har aldrig ätit quinoagröt, men det kändes lite sådär när jag kokade min teffgröt också, att det här kommer inte bli gröt, det kokade liksom inte ihop. Men tillslut gjorde det det och blev gröt. Så kanske det skulle kokats längre?

Besviken på min zebrurka! Den skulle ju vara trådig och lik spaghetti i utförandet. Den är visserligen jättejättegod rostad men konsistensen är typ potatismos. :mad:
Nåväl, huvudsaken är att jag därmed satt mitt första kryss...

Men, vad tråkigt! Men bra att smaken var god iaf!

När man ropar bingo är man färdig då eller ska man fortsätta tills tiden är ute :confused: ?

Nejdå, jag är inte färdig, jag fortsätter! Men fick ihop första raden :)
 
Jag har aldrig ätit quinoagröt, men det kändes lite sådär när jag kokade min teffgröt också, att det här kommer inte bli gröt, det kokade liksom inte ihop. Men tillslut gjorde det det och blev gröt. Så kanske det skulle kokats längre?
Mjölk kan bidra också om man vill ha tillräcklig "kletighet" för att det ska kännas som "gröt". :)
Korngryn kokt i vatten = mat
Korngryn kokt i mjölk och under längre tid = gröt
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
13 507
Senast: thoora
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
459
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
911
Senast: Roheryn
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 798
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp