Bukefalos 28 år!

...och vann gjorde: klittra!

Har aldrig upplevt att runka skulle vara könsbundet.

Det har jag. Eftersom runka betyder skaka (som i skaka en flaska) så är det könsbundet.
Här kan man ju se varför det är viktigt med historia runt ordet.

Däremot onanera eller masturbera.......det är icke könsbundet. Om jag nu inte tappat någon historisk betydelse.
 
...men det är fortfarande bara en städerska i grund och bott även om ordet blivit "finare". :angel:

Herregud, detta är nog det mest nedlåtande jag läst på Buke på länge. Om någonsin.

Vadå BARA en städerska?! Vad har du för fint och upphöjd yrke där du kan unna dig att se ner på en otroligt viktig funktion som städare? Måste kännas skönt att vara så bra att det går att ta sig den rätten.

FYI är det i min värld betydligt svårare att hitta en bra städare än en bra jurist/advokat. Men på dina höga hästar är väl det också ett "bara" yrke - advokat?
 
Ja jag undrar hur länge en strejk från städare skulle kunna hålla i sig innan klagomålen haglar, fortare än många andra yrken gissar jag på.

Har jobbat som städare och var mycket omtyckt men gick pga för låg lön.
 
Herregud, detta är nog det mest nedlåtande jag läst på Buke på länge. Om någonsin.

Vadå BARA en städerska?! Vad har du för fint och upphöjd yrke där du kan unna dig att se ner på en otroligt viktig funktion som städare? Måste kännas skönt att vara så bra att det går att ta sig den rätten.

FYI är det i min värld betydligt svårare att hitta en bra städare än en bra jurist/advokat. Men på dina höga hästar är väl det också ett "bara" yrke - advokat?

AMEN!

Dessutom har ju själva yrket i sig ändrats, det är ju en hel vetenskap! Skolningarna och utbildningarna blir längre och svårare. Det är liksom inte bara att vifta omkring med en mopp. Städare gör ett otroligt jobb!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 896
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 786
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 597
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 361
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp