Bukefalos 28 år!

Om ni fick välja kennelnamn...

Killaloe

Trådstartare
Om ni fick välja Kennelnamn, helt fritt utan att tänka på vad som redan finns och dessutom till vilken ras ni ville, vad skulle ni välja då och vilken ras skulle ni föda upp?

Det är alltså inte så att ni måste hålla er till er egen ras eller ens ha realistiska planer, jag tycker mer att kennelnamn är så otroligt roliga för det mesta! Så har ni inga egna idéer får ni gärna "sno" någon annans för en stund och motivera varför just det namnet är så bra. :D

Själv skulle jag tycka det var jätteroligt att föda upp mopsar i aprikost under namnet Gyllene Knorren :D
 
Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

Haha, fantastiskt namn. Framförallt med stjärnorna och allt :D det borde ju även gå att få med andra hundar under det kennelnamnet...

kethets: Jag förstår din tanke bakom namnet och gillar den! :D
 
Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

Ja, om man tröttnar på bäbispuffar (as if) så är de bara o byta till något annat fluff. :D
 
Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

Åh!
Jag går jämt och ständigt och grubblar på bra kennelnamn, trots att jag förmodligen aldrig kommer ha kennel själv :D
Men leka med tanken är alltid kul, har i många år velat ha kennelnamnet "White Shadows" och rasen är givetvis Vit Herdehund!
Även White Mountain har crossed my mind då det blir blandning av rasens namn och mitt efternamn :)
 
Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

kl

Det blir uppfödning av jaktcocker och jaktgolden, men under olika prefix. Cocker (som är en stötande hund) Far och flyg och golden (som apporterar) Håll truten
 
Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

Mycket passande namn :D

*kl
Jag har tyvärr inga roliga alternativ, iofs funderade på Chien Barbu (stavning?)= skäggig hund = Griffon Bruxellois, men landade på ett kennelnamn som relaterar till mig själv och inte ras, bostadsort osv
 
Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

Fantastiskt roliga namn! :D Håll truten borde ju även gå in på Labbar (som jag tycker är väldigt pratglada i jämförelse med Golden :angel: :D)
 
Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

Visst är det roligt att fundera på Krnnelnamn! Jag kommer troligtvis aldrig ha någon heller, så jag antar att det gör det lite roligare. Dessutom är ju fördelen med att hitta på fiktiva namn att man inte nödvändigtvis måste ta hänsyn till ras och redan existerande (vilket ju underlättar en del) :) Och jag gillade White Shadows väldigt mycket, känns väldigt passande! :)

Gabbi: varför just ulvsunda? För att dom ser ut som vargar och är friska? Eller har det någon annan förklaring? :)
 
Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

Mitt kennelnamn är godkänt och klart, och jag är riktigt nöjd med det! Kommer föda upp Australian Shepherds under prefixet Lyxlirarens :D!
 
Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

Tur att jag inte ska bli uppfödare eftersom jag har ett perfekt kennelnamn som någon annan kanske snor när dom ser detta :D. Någon vinthundras under kennelnamnet Spring fortare.
 
Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

Är det efter Lyxa som namnet kommer? :)

narcissa: Är det redan upptaget eller är det namnet du har?

*lite halvt kl sådär*
Efter dagens promenad i all lera känner jag just nu att "Not so Golden" hade varit ett finfint kennelnamn på Golden retriever :devil: :D
 
Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

Är det efter Lyxa som namnet kommer? :)

Jag tar mig friheten att citera mig själv från min kennelhemsida ;):

Namnet på kenneln kom av att jag ville ha någonting som påminde om min (framtida) stamtik Lyxa, ett namn som låg bra i munnen och som gärna hade en gnutta humor i sig. När namnet Lyxlirarens poppade upp i huvudet kändes det bara så rätt. En lyxlirare är någon som uppskattar det goda i livet, som tar livet lite med en klackspark och som gör det som den njuter av.

Mycket av detta tänk försöker jag bära med mig i min hundträning, det ska vara kul, njutbart och lättsamt att träna hund, oavsett hur högt man än sätter sina mål. Jag hoppas att mina framtida små Lyxlirare kommer att ge sina ägare samma njutningsbara och roliga känsla som Lyxa ger mig varje dag, både på träningsplanen och i vardagen!
 
Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

Tråkigt att det var upptaget! Men din andra funderingar var ju jättebra också, för jag kan tänka mig att Heelervalpar kan ge både ett och två nya gråa hår :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 363
Senast: inverterad
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 184
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 361
Senast: Cocos
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 734
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp