Om ni vann 25 miljoner..

Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Skönt när ens önskningar inte är så fantastiska att inte ens 25 miljoner räcker för att göra dem till verklighet ;) :D
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle lägga en hel del på gården.

Börja med att renovera upp det äldsta huset - omfattande men väldigt försiktigt. Sen skulle vi bo där under tiden det huset vi bor i nu byggs om en del. Vill definitivt inte bo i byggröra, hatar att ha hantverkare springande i huset.

Fixa i ordning den gamla drängstugan som gästhus, dock med mycket av det gamla bevarat. Bygga om en del i stallet och fixa trädgården med bl a pool och ett stort växthus.

En rejäl slant var till barnen skulle det också bli.

Tippar på att jag skulle ha ca 15 miljoner kvar sen och dom skulle jag investera i något klokt och förhoppningsvis kunna ha lite roligt för avkastningen.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Oj aldrig jobba mer någonsin? Känns som en väldigt avlägsen tanke oavsett hur rik man är. Fast det skulle vara ett intressant liv ändå kanske. 40 000 kr in varje månad är en hel del. Jag klarar mig på mindre än hälften. Tänkte om jag (om jag nu var så rik vill säga) placerade 4 miljoner på olika sparkonton. Fast dessa hade jag inte tänkt att röra. Undrar hur snabbt dessa pengar växer till det dubbla? Först då kanske våga röra dem till konsumtion?
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Betala studielånet.
Köpa annan gård än den vi har nu ( och sen sälja den gamla).
Köpa ny dragbil, köpa ny hästtransport.
Anställa en person som kommer nån timme om dagen och gör sånt i stallet som jag inte hinner och som är lite tråkigt.- Och som kan rycka in extra om jag vill resa bort nån helg.
Göra ett par roliga och intressanta resor.
Göra en fond/stiftelse till förmån för min lille brorson. ( Så han har pengar till att ta körkort och skaffa eget boende när han blir stor).
Ge pengar till min morsa.
Ge pengar till mina två bästa kompisar så att de kan unna sig lite guldkant.
Köpa ett flintlåsgevär.

Typ.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Oj aldrig jobba mer någonsin? Känns som en väldigt avlägsen tanke oavsett hur rik man är. Fast det skulle vara ett intressant liv ändå kanske. 40 000 kr in varje månad är en hel del. Jag klarar mig på mindre än hälften. Tänkte om jag (om jag nu var så rik vill säga) placerade 4 miljoner på olika sparkonton. Fast dessa hade jag inte tänkt att röra. Undrar hur snabbt dessa pengar växer till det dubbla? Först då kanske våga röra dem till konsumtion?
Jag klarar mig på ca 10.000:-/månaden. Då överlever jag och kan göra en del saker. Men det är ju inte det det hela handlar om. Det handlar ju om att man vill leva gott och bra. Är man "ledig" hela dagen behöver man lite mer pengar än när man har fullt upp på jobbet. När man jobbar har man inte tid att göra av med pengar.

Jag hade tränat massor med personlig tränare. Det är inte billigt. Jag hade gått roliga kurser, tex jägarexamen, navigationskurser, lära mig att dreja etc.

Det finns ju massor man kan fylla sin dag med utan att behöva jobba! Man behöver bara ha pengar för att finansiera det hela.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

SeJag skulle betala bort Csn- och bolån, köpa en trevlig enplansvilla med tomt på 2000 kvadrat ca. Där skulle jag anlägga en bra lekplats och en belyst plan för hundträning, och så skaffa en robotgräsklippare :D Köpa två bra bilar och en motorcykel till sambon. Skulle på sikt skaffa en hundvalp också. Och ett par raskatter varav en hona lämplig för avel.
Jobba skulle jag nog göra, ideellt på ett katthem några timmar i veckan.
Se till att framtiden var tryggad för barnen förstås.
Skulle säkert resa litegrann också, inte nåt avancerat men några veckor i värmen vintertid och så finns det några städer jag gärna vill se, Berlin tex.
Tillägg, eftersom jag ser att ni pratar om vad pengarna räcker till... Jag skulle antagligen få ett sånt hus för 2-2,5 miljoner här plus några hundra tusen för byggena då. Alltså max 3 miljoner sammanlagt.
 
Senast ändrad:
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

KL

Betala av skulden på lägenheten

Lägga ett bud på en gård som jag GÄRNA vill ha =)
Minst 10 milj, skulle tro att de vill ha närmre 12-15 för den.
Renovera ovan gård = ca 1 milj (den är nergången, tror inte ens det finns bef vatten & avlopp tex)
Bygga stall, lösdrifter, ridhus, ridbanor, ridslingor (på ägorna) stängsla ordentligt överallt och köpa traktorer, 4hjulingar osv för att sköta anläggningen.
Köpa hästlastbil, ta C-kort, köpa husbil

Sen har jag i stort sett inga pengar kvar utan måste leva av de inkomster som min nu förhoppningsvis "toppklass" anläggning drar in =)
Hyra ut del av stall till tränare med egen verksamhet, några boxar själv och resten inackorderingar.

Så nej i mitt fall är 25 miljoner i underkant/precis för vad jag behöver för att köpa just den där gården ;) Som nog då egentligen är lite liten i areal för min "dröm" men den ligger så perfekt till (strax utanför Sthlm)

Men spelar så sällan så att jag skulle vinna är nog inte så troligt.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Nu när du säger det... Är det gödselplattan som ligger mittemot skrittmaskinen? Det är ju typ i hörnet på ridbanan? Eller är det en sandbank?
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

knapp

- Köpt en lägenhet i Berlin och en någonstans i Sverige (ca 6 mil)
- Köpt stort sommarhus för familjen att dela på. (5 mil)
- Rest och levt gott under studietiden.(2 mil)
- Skänk till välgörenhet (7 mil)
- Sparat (5 mil)
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Nackdelen med att va ledig. Pengar "försvinner" lättare. Men 40 000kr lät som en saftig levnadsstandard men det är nog för att jag aldrig haft så mkt pengar regelbundet. Bara att spara ihop till 40 000 kr tar några månader för min del.

Men jag undrar vad man gör om man spenderar 40 000 kr varje månad och då inte ens har några lån? Personlig tränare nån tusenlapp i månaden? Jägarexamen vad innebär det?

Nån resa vore ju kul lite då och då så det kan ju pengarna gå till om man nu har så mycket tid. Frågan är vem som ska hålla ställningarna på hemmaplan. Hmm..
 
Senast ändrad:
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle lätt kunna leva bort 40 tusen i månaden, om jag inte jobbade dvs :angel: Shoppa kläder och smink, gå på krogen, taxiresor, skönhetsbehandlingar, restaurangmiddagar osv.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 732
Senast: Ava22
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 914
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 138
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp